Schimbarea pieselor auto cu unele noi are ca efect cresterea fenomenului poluant cu mai mult de 30000 tone de CO2

Schimbarea pieselor auto cu unele noi are ca efect cresterea fenomenului poluant cu mai mult de 30000 tone de CO2

Potrivit Allianz SE, schimbarea pieselor auto cu unele noi are ca efect cresterea fenomenului poluant cu mai mult de 30000 tone de CO2, spre deosebire de reparatiile obisnuite

Cea de-a 10-a editie a Allianz Motor Day a venit cu idei inovatoare in scopul diminuarii fenomenului poluant din sfera asigurarilor auto. Astfel, asiguratorul este de parere ca actiunea de reparare a componentelor, in locul schimbarii acestora cu unele noi, are drept efect reducerea poluarii.

Poluarea este un fenomen care, de ceva ani incoace, pune sub semnul intrebarii insasi existenta umanitatii pe termen lung, efectele ei incepand sa se faca resimtite din ce in ce mai mult in ultima perioada. Fie ca vorbim de efectul de sera, de subtierea stratului de ozon sau de incidenta tot mai mare a bolilor de plamani, noxele emise in atmosfera lucreaza, din pacate, in defavoarea noastra a tuturor.

Acesta este si motivul pentru care, la nivel international, se cauta solutii urgente si radicale in ceea ce priveste sfarsitul epocii motoarele cu combustie interna, viitorul fiind reprezentat, din cate se pare, de motoarele electrice.

O statistica simpla ne arata faptul ca mai mult de jumatate dintre masinile de pe soselele noastre au o vechime de peste 16 ani, dintre acestea multe nefiind nici in acord cu vechile norme privind poluarea de la momentul cumpararii lor.

Daca privim consecintele fenomenului poluant observam faptul ca intre 16000 si 26500 romani isi pierd an de an viata mult prea devreme ca urmare a efectelor poluarii, in baza datelor furnizate de Agentia Europeana de Mediu si O.M.S. Astfe, fenomenul poluant, tratat cu atat de multa lejeritate in ultimii ani, are ca efect decesul, in medie, a aproximativ doi romani pe ora.

Aerul din Capitala si nu numai devine din ce in ce mai greu de respirat; nu mai amintim si situatia gropilor de gunoi si activitatea de ardere a deseurilor care distrug la propriu calitatea aerului respirabil din localitate. Toate acestea fac ca aerul din Bucuresti sa inscrie orasul in topul celor mai poluate orase europene.

Mai nou, se pare ca exista idei inovatoare in scopul diminuarii fenomenului poluant din sfera asigurarilor auto. Astfel, Allianz SE este de parere ca actiunea de reparare a componentelor defecte, in locul schimbarii acestora cu unele noi, are drept efect reducerea poluarii.

Astfel, Allianz SE a venit cu o varianta pentru reducerea cantitatii de dioxid de carbon eliberat in atmosfera, in legatura directa cu industria de asigurari si reparatii a autovehiculelor. Se pare ca societatea, avand ca obiect de activitate asigurarile, a avut pe masa discutiilor editiei 2022 a Allianz Motor Day chiar acest subiect, trecut in repetate randuri cu vederea.

Dezbaterile s-au concentrat pe modalitatea in care aceasta arie de activitate poate fi mai prietenoasa cu mediul, cheia fiind, se pare, reparatia componentelor defecte, in locul schimbarii acestora cu unele noi, cea din urma activitate prezentand un grad mai ridicat de poluare a mediului inconjurator.

Astfel, potrivit lui Klaus-Peter Roehler, membru in Board-ul de management al Allianz SE, „in domeniul asigurarilor auto avem o multitudine de cai la dispozitie prin care putem sa reducem emisia de CO2 in atmosfera (…) in acest context, gasirea modalitatilor prin care reparam un component si nu il schimbam este extrem de important“.

In baza celor declarate de asigurator, mare parte dintre accidentele din trafic sunt soldate cu probleme la caroserie, in aceasta situatie existand varianta eco-friendly de reparare, care nu genereaza o cantitate atat de mare de dioxid de carbon in atmosfera pe cat ar fi generata prin procesul de fabricare a unor componente noi.

„Daca asiguratorii ar creste cu doar doua puncte procentuale cifra reprezentata de reparatiile auto anual, atunci efectul ar fi unul semnificativ“ mentioneaza Roehler, care a adaugat faptul ca expertii companiei au estimat diminuarea emisiilor de CO2 cu 30000 tone pe an, echivalentul anual a 5100 de gospodarii.

Potrivit wall-street.ro, care il citeaza pe Klaus-Peter Roehler, „Allianz sustine si sistemul de acordare de certificate verzi pentru service-uri, cu scopul de a standardiza niste criterii de sustenabilitate la nivel european reparatori. In acest fel, clientii vor putea face o alegere constienta a service-urilor care opereaza intr-o maniera sustenabila.

Allianz este implicat si pe latura electrificarii, sustinand initiativele ce tin de piata electricelor, inclusiv din postura de con-fondator a Aliantei Asiguratorilor Net-Zero (NZIA). Aceasta alianta sustine proiectul european de reducere a emisiilor cu 55% pana in 2030 inainte ca neutralitatea din punct de vedere al emisiilor sa fie atinsa in 2050“.

sursa foto: dailydriven.ro