Solutiile de etansare ale scurgerilor AC

Solutiile de etansare ale scurgerilor AC

Mai mult ca sigur, in cazul in care sunteti genul de persoana care iubeste masinile si care prefera sa isi lucreze singur la masina, cel putin odata ati avut de-a face cu solutiile de etansare pentru scurgeri.

In cazul in care insa nu ati avut ocazia de a utiliza un asemenea dispozitiv, la fel ca majoritatea celor care habar nu au ce este si cum functioneaza dispozitivul, va veti intreba cum functioneaza acesta, dat fiind faptul ca in reclame acestea par ca niste lucruri magice care sigileaza pe loc scurgerile de curent alternativ, sau diferite alte tipuri de scurgeri.

Atunci cand aduce in discutie un astfel de dispozitiv special creat pentru a etansa scurgerile AC, cu siguranta pretul sau conteaza foarte mult, si cu siguranta va veti dori sa puteti achizitiona un produs la un pret avantajos.

De asemenea, atunci cand vine vorba despre achizitionarea unui astfel de produs, va veti intreba si cat de credibil poate sa fie acesta. Probabil va veti intreba daca folosind un asemenea dispozitiv veti scapa de cheltuieli foarte mari, sau daca vor mai exista diferite alte probleme in ceea ce priveste scurgerile pe viitor.

Pentru a afla cat mai multe detalii in legatura cu solutiile privind etansarea scurgerilor si pentru a afla daca acestea isi merita sau nu banii sau care sunt riscurile la care va puteti expune, va recomandam sa parcurgem impreuna acest articol.

Citeste si despre: ce este radiatorul aerului conditionat si ce face

Ce sunt dispozitivele de etansare ale scurgerilor AC?

Chiar daca dumneavoastra ati auzit recent despre aceste dispozitive care se folosesc in ceea ce priveste etansarea scurgerilor de AC, este bine de stiut faptul ca acestea nu sunt noi pe piata, ci exista de ani de zile.

In trecut se utilizau compusi de acest gen pentru etansarea scurgerilor minore care erau intalnite in conductele de gaze. In acest fel reparatia se termina mult mai rapid, si nici nu avea costuri foarte mari.

Acesti agenti care se folosesc pentru etansarea scurgerilor AC, fie vin intr-o sticla, fie in doua sticle, iar in cea de-a doua situatie, in prima sticla se regaseste substanta de etansare, in timp ce in cea de-a doua sticla se regaseste balsamul.

Chiar daca inca exista producatori care scot asemenea produse pe piata care vin in doua sticle, cei mai multi dintre acestia le ofera clientilor produsul intr-o singura sticla, pentru ca mai apoi clientii sa nu isi mai bata capul pentru a combina cele doua substante.

Referitor la acesti agenti de etansare, trebuie precizat ca ei de fapt sunt o substanta lichida groasa care are rolul de a reactiona cu apa si temperatura, iar astfel se va realiza un material de etansare care arata precum un epoxid.

Nu trebuie sa uitam nici faptul ca pe piata se pot gasi si agenti de etansare pe baza de particule, care functioneaza diferit comparativ cu agentii de etansare pe baza de substante chimice.

Chiar functioneaza solutia de etansare al scurgerilor AC?

In mediul online cu siguranta in functie de forumul pe care il veti accesa, veti putea sa descoperiti o multime de pareri pro si contra acestor dispozitive de etansare.

Exista specialisti care de exemplu sustin ca este indicata utilizarea acestora, pentru ca dispozitivele de etansare au preturi foarte atractive, si se poate remedia astfel problema pe termen scurt.

De precizat este faptul ca aceste substante care sunt capabile sa ofere etansare, fac fata cu succes doar in cazul unor suprafete mici, insa in cazul suprafetelor mari ele nu sunt tocmai recomandate.

Dat fiind faptul ca agentul de etansare in momentul in care intra in contact cu umiditatea reactioneaza si se transforma intr-o substanta solida, acesta va ramane permanent. In cazul in care sistemul AC al masinii tocmai ce a fost inlocuit, daca acesta se afla inca in perioada de garantie, iar dumneavoastra veti utiliza un astfel de agent de etansare, atunci cu siguranta veti pierde garantia.

Un alt aspect foarte important este acela ca exista diferiti producatori de compresoare care nu agreaza ideea utilizarii acestor agenti de etansare dat fiind faptul ca agentii frigorifici au in componenta lor diferite gaze care trebuiesc inchise in liniile de curent alternativ, si care oricum nu intra in contact cu alte substante sau produse chimice.

In cazul in care se folosesc acesti agenti de etansare pentru a remedia problemele mari si scurgerile mari, acestea pot oferi rezultate utile pe termen scurt, insa odata cu trecerea timpului agentul de etansare se va rupe sau se va sparge, si va fi necesara remediera problemei pentru a doua oara.

La fel ca si in cazul oricaror alte produse, si cand discutam despre agenti de etansare trebuie precizat ca acestia au avantaje si dezavantaje. Remedierea problemelor privind scurgerile mici ale AC, prevenirea unor scurgeri suplimentare, economisirea banilor pentru ca nu mai este necesara inlocuirea pieselor defecte, si pretul mic al agentilor de etansare,  reprezinta doar cateva dintre cele mai mari avantaje ale acestora.

Dupa cum spuneam, toate produsele au avantaje dar si dezavantaje, asa ca in ceea ce priveste avantajele unui asemenea produs trebuie mentionat faptul ca nu se pot remedia problemele privind scurgerile mari prin utilizarea acestor agenti de etansare. 

Este foarte probabil ca utilizarea agentilor de etansare sa aiba ca si rezultat scaderea performantelor sistemului de aer conditionat al masinii. Trebuie sa stiti ca in cazul utilizarii acestor agenti de etansare, exista riscul blocarii supapei de expansiune si a evaporatorului.

Se poate de asemenea ca si condensatorul de curent alternativ sau alte componente sa aiba de suferit din acest motiv. Chiar si presiunea sistemului de alimentare a curentului alternativ poate avea de suferit datorita utilizarii agentilor de etansare. In cazul in care apar aceste probleme, costurile reparatiilor vor fi mai mari.

Tipuri de agenti de etansare pentru scurgerile AC

Chiar daca probabil vi se pare greu de crezut ca este posibil acest lucru, exista diferite tipuri de agenti de etansare pentru scurgerile AC ale masinii si fiecare are un mod diferit de actionare, insa de obicei exista doua tipuri comune de agenti de etansare:

Agenti de etansare pulbere sau pe baza de capsule

Acest tip de agenti de etansare pentru scurgerile AC ale masinii contin diferite particule foarte mici in interiorul compusului. Un astfel de agent de etansare este bazat pe particulele care infunda scurgerea prin intermediul particulelor sale mici, iar astfel se va crea un material de etansare fina.

Referitor la aceste particule mici, este necesar sa amintim ca ele se regasesc inauntrul liniei de refrigerare si functioneaza si ele, insa presiunea mare din interiorul liniilor AC nu permite ca particulele respective sa stea acolo pentru mult timp.

Acesta este si motivul pentru care de foarte multe ori acest tip de agenti de etansare da gres, iar cei aflati in cauza cauta alte solutii mai eficiente, asa ca se orienteaza spre cea de a doua categorie de agenti de etansare.

Citeste si despre: cum functioneaza sistemul de aer conditionat al masinii

Agenti de etansare pe baza de substante chimice

In momentul in care discutam despre agenti de etansare pe baza de substante chimice, ne referim la un compus chimic pe care il putem gasi la ora actuala pe piata. In functie de numele producatorului, un asemenea compus chimic poate avea o diferita denumire, insa cel mai important este scopul sau.

Compusii chimici care au fost special creati in acest scop, actioneaza pentru a sigila scurgerea in asa fel incat sa nu fie posibil ca agentul frigorific sa se mai scurga.

In comparatie cu agentii de etansare pulbere, agentii de etansare pe baza de substante chimice sunt mai siguri la prima vedere. Daca va intrebati de ce, acestia nu blocheaza scurgerea precum agentii de etansare pulbere, ci creaza un strat mult mai strans pentru a nu permite ca gazul sa se scurga.

Compusii respectivi sunt cei despre care am discutat mai sus in articol ca pot veni fie intr-o singura sticla, fie pot veni in doua sticle astfel ca in prima sticla se afla balsamul, in timp ce etansantul se afla in cea de a doua sticla.

Modul de functionare al acestor etansanti

Cel mai probabil va intrebati care este modul de functionare al acestor etansanti, asa ca in urmatoarele randuri ale acestui articol veti descoperi cateva date importante legate de modul lor de functionare. 

Agentii de etansare pe baza de pulbere, sau chiar si cei care sunt pe baza de substante chimice, in momentul in care sunt aplicati in zona in care exista scurgere, pur si simplu blocheaza scurgerea care se produce prin fisura respectiva.

Se recomanda utilizarea acestor etansanti in locuri in care nu exista presiune, pentru ca daca discutam de exemplu despre scurgerile de curent alternativ, exista sanse foarte mari ca aceste solutii sa nu ofere randamentul dorit.

Un alt detaliu foarte important este acela ca din cauza presiunii existenta inauntrul liniilor, agentul frigorific se pastreaza in forma lichida, insa in momentul in care acesta atinge temperatura camerei isi schimba forma, devenind gaz. Din acest motiv, exista sanse foarte mari ca agentii de etansare pe baza de particule sa nu fie foarte utili pentru etansarea scurgerilor AC.

Lucrurile sunt total diferite atunci cand discutam despre agentii de etansare realizati pe baza compusilor chimici. Acesti agenti de etansare pot fi utilizati in cazul garniturilor care se regasesc in crapaturile dinauntrul cilindrilor motorului, iar astfel se imbunatateste comprimarea amestecului.

De asemenea, in momentul in care se lucreaza cu tevile de AC, agesti agenti de etansare realizati pe baza de compusi chimici reactioneaza in momentul in care se schimba temperatura din interiorul camerelor.

Referitor la agentul de etansare, trebuie de asemenea precizat faptul ca acesta se toarna in linia de agent frigorific, care se scurge alaturi de agentul frigorific si care actioneaza precum un lubrifiant.

In momentul in care agentul de etansare ajunge in locul in care exista scurgere, are loc o schimbare de temperatura deoarece agentul frigorific actioneaza si asupra acestuia care face ca punctul de scurgere sa fie foarte, foarte rece. 

Ei bine, agentul care se foloseste pentru etansare, reactioneaza apoi brusc in momentul schimbului brusc de temperatura dinauntrul liniei AC, si se activeaza rapid, formand o sudura epoxidica sau chiar o sudura chimica peste fisura intalnita sau peste scurgeri.

Mai exact, se poate spune ca datorita umiditatii, compusul respectiv isi schimba forma in momentul in care ajunge la fisura sau la punctul de scurgere, iar in acest fel determina scurgerea sa se opreasca in cel mai scurt timp.

Asadar, putem spune in incheierea articolului ca agentii de etansare sunt de doua tipuri (pulbere sau pe baza de compusi chimici) si pot sa fie foarte utili atunci cand exista fisuri mici. In cazul fisurilor sau a crapaturilor mari, acestia au sanse mari sa nu ofere cele mai bune rezultate.

Citeste si despre: cum iti dai seama ca sistemul aerului conditionat e pe cale sa cedeze

Sursa foto: planetromney.org, dev.tinksauto.com, abbywasserman.com, edgy-pics.me

Articole similare
Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Cand aveti o supapa de expansiune defecta, simptomele vor aparea imediat. Aceste simptome se vor referi la functionarea sistemului de aer conditionat.

Tot ce trebuie sa stii despre scurgerile de ulei de la masina

Tot ce trebuie sa stii despre scurgerile de ulei de la masina

Ce poate fi mai nasol decat sa mergi dimineata linistit la masina si sa observi o balta mare de ulei fix sub masina?

Semne ale unei garnituri ale colectorului de admisie uzate

Semne ale unei garnituri ale colectorului de admisie uzate

O scurgere de vacuum din cauza unei garnituri defecte poate schimba proportia amestecului de aer-combustibil si cauza probleme de performanta a motorului.

Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Vi s-a intamplat vreodata sa simtiti ca masina dumneavoastra intra mult mai greu in viteze decat o facea de obicei, sau chiar sa nu intre in viteza?

Simptome ale senzorilor de viteza defecti

Simptome ale senzorilor de viteza defecti

Costul mediu de inlocuire a senzorilor de viteza este intre 100 lei si 200 lei, uneori exista senzori la 70-80 lei, dar si la 400 lei.

Simptome ale unui rapel de frana defect

Simptome ale unui rapel de frana defect

Desigur, s-ar putea sa existe situatii in care rapelul de franare se va defecta. Simptomele s-ar putea sa nu para destul de grave la inceput.

Simptome ale unui cilindru de frana defect

Simptome ale unui cilindru de frana defect

Cand cilindrul de frana va incepe sa se uzeze, cu siguranta vor aparea simptome. In continuare va vom prezenta 5 simptome ale unui cilindru de frana defect.

Despre motorul 1GR-FE de la Toyota

Despre motorul 1GR-FE de la Toyota

1GR-FE este un motor pe benzina de 4 litri V6 proiectat de Toyota pentru SUV-uri si pick-up-uri RWD / 4WD.

Probleme ale instalatiei de alimentare si simptome

Probleme ale instalatiei de alimentare si simptome

Cu timpul, instalatia de alimentare cu combustibil poate suferi defectiuni. In articol o sa detaliem defectiunile si cauzele lor.

Simptome ale tamburilor si sabotilor de frana defecti

Simptome ale tamburilor si sabotilor de frana defecti

In acest articol va vom prezenta simptome ale tamburilor si sabotilor de frana defecti.

Top simptome ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignorati

Top simptome ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignorati

Ignorarea problemelor masinii va poate costa ceva mai mult decat remedierea imediata a acestora. Nu ignorati niciodata simptomele autoturismului!

Probleme ale transmisiei manuale

Probleme ale transmisiei manuale

Probleme cu cutia de viteze manuala? Masina ta scoate zgomote ciudate si nu mai schimba treptele cum trebuie? Citeste acest articol.

Top cauze ale accidentelor

Top cauze ale accidentelor

Invatarea conducerii unei masini dureaza multe ore de instruire la volan, mai ales daca soferul respectiv doreste sa evite pe cat posibil sa fie implicat intr-un accident auto.

Masina pierde lichid de frana?

Masina pierde lichid de frana?

In cazul in care sistemul dumneavoastra de franare ar avea defectiuni, acestea ar putea fi probabil din cauza unor scurgeri de lichid de frana.

Simptome ale bujiilor incandescente defecte

Simptome ale bujiilor incandescente defecte

Pentru a porni cu succes un motor diesel, va avea nevoie de o componenta speciala de incalzire numita bujie incandescenta.

Simptome ale rulmentilor rotilor defecti

Simptome ale rulmentilor rotilor defecti

Stiti deja ca masina dumneavoastra nu poate functiona in siguranta sau in mod corespunzator fara roti bune si rezistente.

Simptome ale unui electromotor defect

Simptome ale unui electromotor defect

In continuare va vom prezenta 5 simptome pe care le puteti observa si care indica faptul ca electromotorul dumneavoastra este defect.

Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Ford 1.0 EcoBoost este un motor cu trei cilindri in linie, de 1.0 litri cu turbocompresor si injectie directa cu combustibil.

Simptome ale pompei de ulei care ar trebui sa te ingrijoreze

Simptome ale pompei de ulei care ar trebui sa te ingrijoreze

Desi nu este una dintre reparatiile cele mai frecvent intalnite, schimbarea pompei de ulei s-ar putea sa survina la un moment dat.

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

A fost introdus in 2015 si a devenit cea mai buna oferta pentru Toyota Auris si mai tarziu o optiune pentru Toyota C-HR.

Simptome ale unei baterii auto defecte

Simptome ale unei baterii auto defecte

Daca utilizati o multime de accesorii electronice suplimentare, cum ar fi radioul, aerul conditionat, viata bateriei se va scurta.

Top 7 dezavantaje ale masinilor electrice

Top 7 dezavantaje ale masinilor electrice

Cresterea pretului combustibilului a facut ca masinile electrice sa fie cat mai populare in randul cumparatorilor de masini. Dar oare masinile electrice au o reputatie impecabila?

5 simptome ale unui catalizator defect

5 simptome ale unui catalizator defect

Catalizatorul este foarte important datorita faptului ca acesta se ocupa de gaze in asa fel incat ele sa nu mai fie atat de poluante.

4 beneficii ale polishului auto ceramic

4 beneficii ale polishului auto ceramic

Daca iti doresti ca vopseaua masinii tale sa ramana stralucitoare si curata, atunci probabil ai auzit de polishul ceramic.

Despre anvelopele cu camera de aer

Despre anvelopele cu camera de aer

Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere.

Despre 8AR-FTS de la Toyota

Despre 8AR-FTS de la Toyota

Motorul 8AR-FTS este un motor pe benzina cu injectie directa, de 2.0 litri, din familia de motoare AR cu patru cilindri.

Principalele avantaje ale folosirii uleiului obisnuit

Principalele avantaje ale folosirii uleiului obisnuit

Schimbul uleiului reprezinta o manopera extrem de simpla pe care o poti efectua pentru a asigura functionarea corespunzatoare a motorului si o durata de viata extinsa.

Totul despre supapa de expansiune A/C

Totul despre supapa de expansiune A/C

Costul de inlocuire poate varia intre 300 si 600 lei, de aceea va sfatuim sa cautati la cat mai multe service-uri si sa alegeti pretul cel mai convenabil.

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Cum se poate strica radiatorul AC? Sistemul de aer conditionat poate functiona fara radiator?

Despre motorul F4R de la Renault

Despre motorul F4R de la Renault

Motorul F4R a devenit foarte popular datorita masinii Megan si a unor modele sportive ale Renault. Exista multe modificari ale acestui motor.