Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?

Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?

Producatorii auto japonezi si germani sunt in fruntea listei cand vine vorba de inginerie auto, fara dubii. Multi fani de masini au o fixatie puternica pentru anumite marci si modele, iar masinile germane si japoneze, in special, au o baza mare de fani loiali. Acesti pasionati nu ar schimba niciodata marca pe care o iubesc.

Exista cerinte de inalta calitate in ambele tari, iar vehiculele pe care le produc, respecta aceste cerinte.

Ambii producatori vor proiecta la maximum fiecare detaliu pentru fiecare parte a vehiculului. Dar totusi, masinile nu sunt asemanatoare, ba chiar au multe diferente sesizabile intre ele. Sunt diferite din mai multe aspecte: stil, viteza, performanta, pret si, cel mai important, fiabilitate.

In ciuda faptului ca inginerii germani sunt atat de precisi in ceea ce priveste designul si productia masinilor lor, totusi masinile germane au probleme mai des decat masinile japoneze. Sa aruncam o privire asupra diferentelor dintre masinile japoneze si cele germane si sa raspundem la cea mai importanta intrebare din acest articol: De ce sunt masinile japoneze mai fiabile decat masinile germane?

Abordari diferite

Masinile japoneze sunt produse in masa intr-un numar foarte mare. Piesele sunt produse cu materiale durabile, cu costuri reduse, care pot fi reproduse cu usurinta. De asemenea, merita remarcat faptul ca cei mai cunoscuti producatori auto din Japonia (Toyota si Honda) sunt extrem de priceputi in a construi masini mici, ieftine de intretinut.

Cu toate acestea, cand vine vorba de producatorii auto germani, lucrurile stau putin diferit.

Cand auziti numele Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW si Porsche, ce va vine in minte? Cei mai buni producatori auto germani pot fi rezumati in doar trei cuvinte. Putere, viteza si lux. Puterea si viteza sunt atribute binecunoscute ale automobilelor germane. Masinile lor se vor a fi piese de arta concepute pentru a te duce de la punctul A la punctul B cat mai repede posibil. Producatorii auto germani sunt un o alegere buna daca acesta este visul tau automobilistic.

Vand monopol de piata si dominatie

Masinile japoneze sunt mai concentrate pe productia in masa. Acestea vizeaza persoanele care cauta un mijloc de transport fiabil. Chiar si atunci cand masina se strica, ea se repara usor, rapid si ieftin.

Dar cand vine vorba de masinile germane, povestea este diferita in acest caz. Aceste masini sunt mai orientate spre performanta si viteza. De asemenea, sunt mai scumpe in comparatie cu masinile japoneze. Sunt si mai scumpe de intretinut, mai greu de servisat si mai scump de reparat.

Daca ati cochetat un pic cu industria auto, atunci stiti ca cel mai mare producator de masini ca si vanzari, este Toyota. Este lesne de inteles ca gama larga de masini si fiabilitatea crescuta a tuturor modelelor duce la vanzari mari iar vanzarile mari duc la o dominatie de piata pentru producatorii auto japozeni.

Calitate sau Cantitate?

Scopul producatorilor auto japonezi este sa vanda cat mai multe masini. Ei se straduiesc sa produca vehicule cat mai rapid posibil, toate utilizand componente cu costuri mai mici. Aceste vehicule sunt destul de ieftine, iar acest lucru se datoreaza costului mai mic de productie si numarului mare de unitati care ies pe poarta fabricii.

Producatorii germani sunt de cealalta parte a baricadei si acorda o prioritate ridicata pieselor de inalta calitate. In fiecare zi, acesti producatori auto isi imbunatatesc si isi dezvolta produsele prin inovatii constante pentru a stabili un standard pentru designul auto la nivel mondial. Drept urmare, daca cauti componente Porsche sau BMW, nu le vei putea obtine usor si nici ieftin.

Despre fiabilitate

Inginerii germani si japonezi de aseamana pentru ca proiecteaza si construiesc fiecare parte a unei masini de la zero. Ca rezultat, totul se va desfasura exact asa cum a proeictat inginerul.

In ciuda atentiei acordate detaliilor, vehiculele germane au o rata de stricare a componentelor mai mare. Acest lucru nu se datoreaza faptului ca sunt prost proiectate. Mai degraba, germanii respecta reglementarile, le respecta in totalitate si se asteapta ca si altii sa faca la fel.

In schimb, atunci cand o companie japoneza proiecteaza o masina sau o parte a unei masini, se gandeste la modul in care il vor folosi clientii lor si la ce pot face pentru a impiedica vehiculele si alte dispozitive sa se defecteze. Oricine cumpara produse germane trebuie sa urmeze cu atentie instructiunile din manualul german.

Produsul va ceda daca consumatorul il forteaza prea tare sau abuzeaza de el. In afara cerintelor producatorului, masinile japoneze pot rezista la mult mai multe abuzuri si pot continua sa functioneze mai mult timp.

Acest lucru nu se datoreaza faptului ca masinile germane au motoare prost proiectate sau au unele defecte. In schimb, ele sunt foarte precise si proiectate in detaliu. Dar problema aici apare pentru ca motoarele germane sunt proiectate pentru a scoate performante la maxim, ceea ce inseamna ca pleaca la cele mai inalte puncte de performanta din fabricatie, fara niciun tuning sau modificari.

In timp ce motoarele japoneze nu fac asta. Masinile pleaca cu mult mai putini cai din faabrica decat ar putea dezvolta efectiv motorul. Sunt redusi anumiti parametri pentru a produce mai putina putere si pentru a dura si mai mult decat un motor proiectat pe o masina nemteasca.

Acest punct este sustinut in mod clar de faptul ca multi pasionati de masini sunt capabili sa produca o cantitate extraordinara de putere din motoarele japoneze dupa unele modificari si reglaje, ajungand pana la x2 sau chiar x3 si mai mult. Nu este cazul masinilor germane, fara modificari care costa cat masina. Nissan GT-R paote cu motorul stock sa suporte 1000 de cai putere. Niciun M5 nu va face asta fara sa sparga blocul motor.

Citeste si...
De ce sunt masinile electrice atat de inflamabile?
De ce sunt masinile electrice atat de inflamabile?

Cu creșterea rapidă a popularității mașinilor electrice, mulți oameni încep să se întrebe despre siguranța acestor vehicule. În sp...

De ce sunt masinile de Belgia limitate cand vine vorba de putere?
De ce sunt masinile de Belgia limitate cand vine vorba de putere?

De ce sunt Limitați Kilowații Mașinilor din Belgia? Belgia este cunoscută pentru ciocolata sa delicioasă, berea de calitate, și, d...

Cum sunt furate masinile de lux in 30 de secunde? Metoda folosita in Anglia, dar si in Romania!
Cum sunt furate masinile de lux in 30 de secunde? Metoda folosita in Anglia, dar si in Romania!

A fost descoperita o grupare care actiona la nivel european avand ca scop furtul masinilor de lux prin tehnici avansate de hacking...

Pentru cati kilometri sunt proiectate masinile sa mearga?
Pentru cati kilometri sunt proiectate masinile sa mearga?

Fiecare tip de autoturism si de motor este proiectat sa functioneze un numar de kilometri pe care il putem considera durata de via...