Daca folosesti masina frecvent, pierderea permisului de conducere poate fi un adevarat stres. Stresul este cu atat mai mare daca ai nevoie de permis si pentru a-ti indeplini sarcinile de serviciu, iar veniturile tale lunare depind de capacitatea de a conduce. Afla, in continuare, cum ar trebui sa procedezi in cazul in care, din anumite motive, ai perdut acest document.
In cazul in care ti-ai dat seama ca nu mai ai permis de conducere pentru ca l-ai pierdut ori ti-a fost furat, trebuie sa soliciti un duplicat al acestuia. Iata de ce documente ai nevoie pentru a solicita un duplicat al permisului de conducere in caz de pierdere:
- Act de identitate (original si copie),
- Declaratie pe propria raspundere pentru pierdere/furt – in functie de situatie,
- Cerere care se obtine si se completeaza electronic la ghiseu,
- Plata si dovada de plata a contravalorii permisului de conducere. Taxa este de 89 de lei si poate fi achitata foarte simplu si rapid, online.
Cu aceste documente trebuie sa te prezinti la Directia Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor.
Dupa ce ai declarat pierderea, deteriorarea, furtul permisului de conducere, ai la dispozitie 15 zile pentru a solicita un nou act. Vei avea nevoie, de asemenea, de dovada publicarii in Monitorul Oficial a declararii nulitatii documentului pierdut sau furat.
In acest caz, se poate elibera un duplicat al permisului care va prelua perioada de valabilitate a vechiului document.
In cat timp trebuie sa declari pierderea permisului?
Declararea pierderii sau furtului permisului se face in 48 de ore de la constarea acesteia. Pentru a circula cu masina pana cand noul permis este gata, soferii primesc o adeverinta provizorie. Nedeclararea pierderii permisului poate atrage amenda de 725 de lei, adica patru sau cinci puncte de amenda.
E bine de stiut si ca poti transmite cererea pentru eliberarea unui duplicat si prin corespondenta sau prin posta electronica, cu conditia ca la ridicarea permisului sa aduci actele si in original.
sursa foto: https://scoaladesofericatb.ro/