Totul despre Ecu Bosch EDC

Totul despre Ecu Bosch EDC

EDC vine de la electronic diesel control si este un sistem electronic de control si management pentru motoarele diesel. Bosch a introdus pe piata acest tip de ECU prima data in anul 1986 pe masinile de pasageri. Din 1989 a inceput sa fie instalat si pe masini comerciale si acum putem spune ca este unul dintre cele mai folosite tipuri de ecu din lume.

EDC controleaza un numar mare de functii dintr-un aparat la care sunt conectati atat sistemul de injectie cat si un numar mare de senzori si actuatori. Sistemul Bosch EDC se asigura ca ofera timpi perfecti de injectie. El analizeaza in timp real date primite de la senzori.

Ce fel de date primeste ECU Bosch EDC in timp real?

  • temperatura lichid de racire;
  • viteza motor;
  • presiune aer si combustibil;
  • pozitia senzorului pedalei de acceleratie;
  • pozitia senzorului de MAF.

Folosind aceste date EDC calculeaza cel mai bun timp de injectie si cantitatea corecta care trebuie sa ajunga in motor.

Remapare Bosch EDC

Producatorii de masini trebuie sa ia in considerare o multime de factori atunci cand proiecteaza un motor in functie de regiunea unde urmeaza masina sa fie vanduta si nu numai. Asta inseamna ca in loc sa optimizeze masina pentru cea mai buna performanta sau pentru cea mai buna economie de combustibil ei trebuie sa faca compromisuri pentru ca masina sa poata rula in diferite conditii.

Aici ne referim la a rula cu combustibili de slaba calitate, sub standardul pietei, temperaturi sau altitudini extreme, respectarea a diferite legi legate de emisii sau inclusiv sa ia in considerare faptul ca masina nu va fi la fel de des servisata ca in manual.

Remaparea unitatii centrale de control se face prin citirea cip-ului din ECU si implicit a hartii de functionare si adaptarea si ajustarea parametrilor din interiorul hartii, parametrii cum ar fi, presiunea de injectare a combustibilului, presiunea din turbina ( unde este cazul ), avansul de aprindere, controlul senzorului pedalei de acceleratie si multe altele.

Acest proces este foarte sigur si doar ofera motorului performantele pe care trebuia sa le aiba de la inceput, inainte de a se aplica o serie de compromisuri despre care am vorbit mai sus. Fiecare motor are harta lui unica si prin ajustarea ei putem ajusta si caracteristicile motorului: crescand performantele motorului si de multe ori scazand consumul de combustibil.

Avantajele remaparii pentru un ECU Bosch EDC

  • putere crescuta;
  • cuplu mai mare;
  • raspuns mai bun al pedalei de acceleratie;
  • o livrare a puterii mai lina;
  • consum mai mic de combustibil;
  • un condus mai sigur.

Cu ce tip de sistem lucreaza bosch EDC?

Bosch EDC are o serie de senzori electronici care inregistreaza conditii de operare si schimbari in sistem. O gama larga de informatii este convertita in iesiri de semnal electric. Actuatori si solenoizi care transforma semnalul electric al unitatii de comanda in miscari mecanice.

Ce este ECU Bosch EDC 15?

Bosch HDI EDC 15 este compus dintr-o unitate de control care analizeaza informatiile de la diferiti senzori si dupa pune in functiune injectoarele la momentul potrivit. In acelasi timp controleaza un regulator de presiune, egr-ul si presiunea din turbina.

Ce este ECU Bosch EDC 16?

EDC 16 este un sistem de control inovativ de la Bosch care a aparut prima data montat pe motoarele V10 TDI si R5 TDI. Bosch EDC 16 este dezvoltat pentru a putea fi atat o singura unitate de control cat si una dubla, in functie de numarul de cilindri ai motorului.

Ce este Bosch EDC 17?

ECU EDC 17 controleaza fiecare parametru pentru a oferi un numar cat mai mic de emisii ale motorului. Este un ECU foarte versatil si performant care poate fi folosit pe o gama foarte larga de autovehicule. El poate controla separat filtrul de particule si poate limita si reduce emisiile. El poate controla separat parametrii de inejctie pentru fiecare cilindru in parte.

Acest lucru imbunatateste acuratetea sistemului de injectie. Ca si rezultat el reduce nivelul de noxe.

Scade consumul masinii odata cu modificarea softului auto.

In momentul in care resoftam o masina, mai ales cand clientul doreste un consum scazut de combustibil, ne axam pe un cuplu mai mare la turatii joase si marirea benzii de putere.

Un cuplu mai mare la turatii joase inseamna o apasare mai cumpatata a pedalei de acceleratie. Inseamna si ca masina va raspunde mai repede la acceleratii in cazul in care rulati cu viteza.

Daca si stilul de condus se va schimba si veti ajunge sa folositi cuplul in loc sa retrogradati mereu intr-o treapta inferioara o sa vedeti o imbunatatire in cazul consumului de combustibil.

Consumul masinilor diesel poate scadea cu pana la 20%.