Uite unde nu mai ai voie sa parchezi pe trotuar

Uite unde nu mai ai voie sa parchezi pe trotuar

Interzicerea parcarii autoturismelor pe trotuare in Polonia

Potrivit g4media.ro, care citeaza din Notes from Poland, Polonia urmeaza sa ia masuri dure in legatura cu masinile parcate pe trotuarele din tara.

Astfel, in conditiile in care recent legislatia rutiera a cunoscut modificari in ceea ce priveste notiunea de „trotuare“ (destinate strict cirulatiei pietonilor in baza noilor norme), regulile care urmeaza a fi adoptate nu sunt in totalitate clare, normele legale dovedindu-se ambigue.

Problema parcarilor din Romania, cu atat mai mult a celor din Bucuresti, nu mai este demult o enigma pentru niciun sofer, nemaiamintind aici de conducatorii auto care sunt de-a dreptul exasperati de imposibilitatea gasirii unui loc de parcare in momentul tranzitarii Capitalei.

Aceasta problema s-a acutizat in ultimii ani, identificarea unui loc de parcare fiind o adevarata aventura pentru soferii care utilizeaza autoturismul in Municipiul Bucuresti, acesta fiind si motivul pentru care se impunea gasirea unei solutii urgente care sa dea rezultate.

Trebuie cunoscut faptul ca proportia locurilor de parcare raportate la numarul de autovehicule inregistrate in Capitala este de aproximativ 1:4, valoare clar disproportionata, identificarea unui spatiu liber pentru oprire consumand timp si nervi seriosi conducatorilor auto implicati in trafic.

Totusi, aceasta situatie nu este singulara in Romania, Polonia fiind o alta tara care inregistreaza mari probleme legate de identificarea de locuri de parcare pentru vehicule.

Potrivit g4media.ro, in prezent, in Polonia, vehiculele care au o masa de maxim 2,5 tone pot fi parcate in totalitate sau numai cu rotile de pe o parte a masinii ori cu axul din fata pe trotuare, in conditiile in care pastreaza o distanta minima de 1,5 metri pentru circulatia pietonilor.

Aceasta regula in vigoare creeaza mari probleme in ceea ce priveste distanta minima ce trebuie respectata, acesta fiind adesea trecuta cu vederea, ceea ce conduce la inexistenta spatiului necesar circulatiei pietonilor. In acest sens, foarte multe pagini de Facebook poloneze prezinta frecvent astfel de exemple nelegale de parcare.

Noua norma legala care urmeaza sa intre in vigoare incepand cu data de 21 septembrie defineste notiunea de trotuar ca fiind „o parte a drumului destinata exclusiv circulatiei pietonilor si a persoanelor care utilizeaza un dispozitiv de ajutor pentru mobilitate“.

Mentionam faptul ca pana acum, trotuarul era definit ca „o parte a drumului destinata pietonilor“, potrivit site-ului de stiri Onet.

In aceste conditii, este de la sine inteles ca regimul parcarilor in Polonia este foarte posibil sa se schimbe, sensul definitiei fiind la randul sau modificat, aceasta desi aceeasi lege prezinta, in continuare, regulile pentru astfel de parcari: „Ramane o enigma de ce, in pofida acestor modificari, legile care reglementeaza regulile de parcare pe trotuare raman, daca [o astfel de] parcare va deveni imposibila“, potrivit lui Łukasz Zboralski pentru BRD24, un portal de motorizare si siguranta.

Acesta a mai adaugat faptul ca respectiva norma se dovedeste a fi „(…)o neglijenta evidenta in legiferare“, mentionand faptul ca „in curand vom avea un alt amendament care va sterge din lege regulile privind parcarea pe trotuare“.

Potrivit g4media.ro si BRD24, modificarea prevederilor legale vine ca urmare a unor schimbari in ceea ce priveste regulile de amenajare a trotuarelor, cu intrare in vigoare in aceeasi zi.

In baza noului regulament, trotuarele trebuie sa se incadreze in latimea minima de 1,80 metri, cu posibilitate de scadere a latimii la 1 metru, in conditii „dificile“, atata timp cat prezinta puncte speciale de trecere pentru persoanele cu nevoi speciale.

Cei care aleg sa nu se subordoneze prevederilor legale sunt pasibili de amenzi de 100 zloti (echivalentul a 21 euro) si un punct de penalizare. Mai mult, organele abilitate au voie sa blocheze aceste autovehicule, remorcarea facandu-se pe cheltuiala proprietarului.

Ramane de vazut cum se va pune in practica aceasta noua initiativa si modalitatea in care conducatorii auto vor reusi sa se subordoneze noilor reglementari in vigoare.

sursa foto: https://www.dcnews.ro/