Digitalizarea, conectivitatea și globalizarea transformă industria auto, mașinile devenind ca niște smartphone-uri pe roți cu acces la magazine virtuale unde pot fi activate opțiuni contra-cost. BMW este primul producător care aduce aceste servicii în România.
Acest fenomen se numește “tunning”, care presupune personalizarea sau optimizarea unui vehicul prin adăugarea sau activarea unor funcții suplimentare. Deși acestea pot fi activate prin accesarea unor “meniuri ascunse” sau prin conectarea unor cablaje suplimentare, acest lucru nu este întotdeauna permis din punct de vedere legal.
Digitalizarea, conectivitatea, globalizarea producției și tehnologiile tot mai avansate din fabricile auto creează noi oportunități de business pentru producători. Un exemplu este oferirea de upgrade-uri de software la distanță prin intermediul unui abonament anual, cum este cazul abonamentului “Acceleration Increase” propus de Mercedes pentru anumite modele. De asemenea, producătorii pot activa opționale online, cum ar fi scaunele sau volanul încălzite, în schimbul unei plăți sau abonament lună.
În plus, Lexus, Toyota și Subaru deja oferă un abonament lunar de aproximativ 5 dolari pentru controlarea mașinii prin intermediul unei aplicații de smartphone în diferite țări. Conform Bloomberg, Stellantis, Ford și GM își propun să genereze fiecare cel puțin 20 de miliarde de dolari anual din serviciile software până în 2030.
BMW introduce în 2023 în România abonamentul pentru opționale, îndreptat către clienții care nu au optat pentru acestea la achiziția mașinii sau au luat o mașină cu o configurație standard (SH) fără opționale activate.
Acest sistem de abonament pentru opționale permite clienților să achiziționeze și activeze funcții sau sisteme suplimentare care nu erau instalate la cumpărarea mașinii, prin intermediul unei platforme online. În prezent, data de lansare a platformei nu poate fi confirmată, dar BMW speră să o lanseze în prima jumătate a anului 2023 în România.
“Această inițiativă poate face mai ușoară revânzarea unui automobil, de exemplu, un client din Portugalia sau Spania poate să vândă mașina fără încălzirea scaunelor în regiuni mai friguroase din Europa. De asemenea, aceasta poate deschide noi posibilități de utilizare, cum ar fi activarea încălzirii scaunelor doar în timpul iernii sau oferă posibilitatea clienților să testeze noi soluții și sisteme pentru a înțelege dacă acestea sunt relevante pentru modul în care își folosesc mașina”, a spus Alexandru Șeremet, PR Manager BMW România, pentru Newsweek.
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!