10 sfaturi prin care poti creste durata de viata a unei masini diesel

10 sfaturi prin care poti creste durata de viata a unei masini diesel

Chiar daca motoarele sunt construite cu tehnologii tot mai performante, piesele din componenta acestora sunt in sinea lor consumabile si in timp necesita inlocuire. Caracteristica principala a unui motor diesel este durata de viata prelungita si posibilitatea de a parcurge un numar foarte mare de kilometri inainte ca primele defectiuni importante sa se instaleze.

In acest articol vom prezenta cele mai importante sfaturi pe care trebuie sa le aveti in vedere atunci cand vine vorba de prelungirea duratei de viata a motorului dumenavoastra. In cazul in care intretineti corect motorul dumneavoatra, acsta va avea o rezistenta mult mai mare in timpul functionarii, va permite sa parcurgeti un numar imens de kilometri si se uzeaza mult mai greu.

Mai mult, intretinerea constanta a motorului va scuteste de cheltuieli foarte mari in timp si puteti folosi intotdeauna autoturismul la performante maxime fara a avea surprize.

Atunci cand vine vorba despre orice motor, uleiul este una dintre cele mai importante componente, motiv pentru care va sfatuim sa utilizati cel mai bun ulei de pe piata, dar in acelasi timp sa va asigurati ca acesta este potrivit pentru autoturismul dumneavoastra. In acest sens, consultati manualul de utilizare al autoturismului pentru a achizitiona tipul de ulei recomandat de catre producatorul auto, verificati periodic nivelul si calitatea uleiului dumneavoastra si efectuati schimburile de ulei mereu in timp util.

Nu in ultimul rand, efectuati o revizie tehnica la primele probleme ale uleiului sau atunci cand motorul incepe sa scoata sunete ciudate.

Un lucru foarte important de mentionat este ca nu trebuie sa oprim motorul autoturismului nostru brusc, mai ales dupa ce am parcurs un drum lung. In timpul functionarii motorului, uleiul atinge niste temperaturi foarte ridicate, motiv pentru care ar trebui sa lasam motorul sa functioneze la relanti 5-10 minute dupa un drum lung pentru a ii permite sa se raceasca corespunzator si sa nu se carbonizeze, situatie care ar cauza defecte grave asupra angrenajului motor.

Aveti intotdeauna grija ca nivelul rezervorului dumneavoastra sa nu scada sub 10-15% din totalul capacitatii. Indiferent de tipul de combustibil pe care il utilizam, acesta contine impuritati care se depun pe fundul rezervorului.

Atunci cand mai avem foarte putina motorina in rezervor, aceasta va ajunge in camera de ardere a motorului si poate provoca daune importante asupra sistemului de admisie. De asemenea, urmariti cu atentie momentul in care benzinariile isi fac stocul de combustibil si reveniti mai tarziu, deoarece in acel moment, la fel ca si in cazul rezervorului propriu, tot combustibilul detinut de catre benzinarie se va alimenta cu combustibilul nou si va ajunge la noi in motor.

Un alt aspect pe care ar trebui sa il luati in considerare, mai ales in sezonul rece, este sa permiteti intotdeauna motorului dumneavoastra sa se incalzeasca inainte de a pleca la drum. Pe timpul verii probabil va fi nevoie de cateva secunde, in timp ce iarna putem astepta chiar si 10-15 minute. Atunci cand temperatura motorului ajunge la 90 degrade acesta incepe sa functioneze optim, cu un consum redus si performante crescute. In cazul in care nu permitem incalzirea motorului, piesele din angrenajul acestuia se vor strica mult mai rapid.

De fiecare data cand efectuati o revizie tehnica cereti mecanicului dumneavoastra sa curete si sa goleasca filtrul de combustibil al automobilului. In acest fel va veti asigura ca sistemul de injectie functioneaza in mod corespunzator si nu veti avea probleme in a obtine un consum redus de combustibil.

De asemenea, asigurati-va ca realizati regenerarea fortata a DPF-ului daca aceasta nu a avut loc. Mai mult, atunci cand vine vorba despre filtre, indiferent ca ne referim la cel de ulei, combustibil sau aer, asigurati-va ca sunt curate intotdeauna si nu amanati inlocuirea lor cand este scazut pentru a proteja celelalte componente ale masinii.

Nu in ultimul rand, fiti foarte atenti la nivelul de turatii la care conduceti masina si la care obisnuiti sa schimbati vitezele. In cazul in care obisnuiti sa conduceti intotdeauna cu motorul subturat, pe langa faptul ca arderea de combustibil nu se va realiza corespunzator, cantitatea de noxe produse vor fi mai mari, iar supapa EGR se va defecta foarte rapid datorita depunerilor mari de carbon, moment in care motorul va incepe sa vibreze, va functiona la performante semnificativ reduse si cel mai probabil vom ajunge sa platim destul de mult pentru a remedia situatia.

Citeste si...
Proiect interesant, dar foarte scump: vor fi cumparate 12 trenuri pe hidrogen
Proiect interesant, dar foarte scump: vor fi cumparate 12 trenuri pe hidrogen

Vor fi achizitionate 12 de trenuri care functioneaza cu hidrogen ca urmare a deciziei Guvernului. Achizitia va avea o valoare de 8...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Atentie, soferi, foarte multe amenzi pentru oprire si stationare interzisa!
Atentie, soferi, foarte multe amenzi pentru oprire si stationare interzisa!

De la 1 iunie si pana pe 20 iunie 2022, politistii locali au confirmat 127 de sanctiuni contraventionale pentru opriri sau station...

Stiai ca nu ai voie sa folosesti telefonul in timp ce alimentezi? Explicatia este foarte simpla!
Stiai ca nu ai voie sa folosesti telefonul in timp ce alimentezi? Explicatia este foarte simpla!

In benzinarii, exista semne care interzic clar folosirea telefonului mobil in timp ce alimentezi masina. Desi explicatia este simp...