Cand trebuie sa schimbi amortizoarele masinii?

Cand trebuie sa schimbi amortizoarele masinii?

Amortizoarele uzate pot afecta grav controlul asupra unei masini si franarea. Acestea afecteaza si uzarea cauciucurilor si calitatea drumului pentru pasageri. Un vehicul cu amortizoare uzate poate continua sa se clatine dupa ce ai trecut de o zona cu denivelari sau se poate simti ca si cum constant te clatini cand conduci pe drum drept. Acestea pot contribui de asemenea la alunecarea din partea din spate la apasarea franei.

Care e scopul amortizoarelor masinii?

Functia primara este de a atenua sau de a opune rezistenta arcului suspensiei. Netezeste umflatura initiala (compresie) si controleaza clatinarea arcului.

Ce se intampla cu amortizoarele uzate?

Acestea nu mai functioneaza corect, nemaireactionand la schimbarile cand cauciucurile intra in contact cu suprafata drumului, la schimbarea directiei sau cand masina trece peste denivelari.

De ce se uzeaza amortizoarele?

Uzarea inainte de vreme a amortizoarelor poate fi rezultatului unui stil agresiv de condus, mai ales pe suprafete dure, sau in cazul vehiculelor comerciale, cand incarcatura depaseste limita maxima de stocare.

Cum poti testa amortizoarele?

Exista asa numitul test de saritura (Multe masini moderne utilizeaza panouri de caroserie de categorie usoara, deci ai grija sa nu aplici forta excesiva pe amortizoare, fiindca se pot strica usor). Mai intai, misca masina in sus si in jos, aplicand presiune la fiecare colt, pe rand. Apoi, apas-o in jos si elibereaz-o de trei ori si dupa da-i drumul. Daca amortizoarele sunt bune, vehiculul ar trebui sa se ridice si sa coboare si dupa sa se aseze la forma initiala.

Un amortizor bun va rezista miscarii constante a arcului. Testul nu este singurul indicator al unor amortizoare uzate. Inspecteaza vizual amortizorul pentru semne de scurgere de ulei hidraulic.

Amortizoarele sau barele de suspensie ar trebuie sa fie uscate si fara resturi de ulei sau praf. Verificati amortizoarele pe ambele parti ale masinii (si pe spate si in fata) pentru comparatie – ar trebui sa fie similare.

La masinile americane din anii 60 si 70, greutatea vehiculelor era un factor care contribuia la necesitatea de a inlocui amortizoarele la fiecare 50.000 de km sau chiar mai putin, asa ca nu incarca excesiv masina. Amortizoarele uzate ale unei masini foarte grele puteau compromite in mod semnificativ controlul asupra masinii pana in punctul in care devenea periculos sa conduci acea masina.

Sursa foto: carsales.com.au, howacarworks.com