Cand trebuie sa schimbi uleiul de motor?

Cand trebuie sa schimbi uleiul de motor?

In cazul in care iti doresti ca masina ta sa functioneze la parametrii optimi este indicat sa schimbi uleiul la termenul indicat de producator. Nu este necesar insa sa schimbi uleiul la fiecare 5.000 de km sau la fiecare trei luni. In orice caz, este bine ca uleiul sa fie periodic schimbat pentru a prelungi durata de viata a motorului si masinii tale.

Care sunt semnele care te avertizeaza cu privire la iminenta acestei situatii?

. In cazul in care nu ai manualul de service sau nu vrei sa iti pierzi timpul cautand aceasta informatie, poti sa astepti ca anumite semnale de avertizare sa apara, insa incearca sa tii masina departe de service.

1. Se aprinde lampa de ulei

Aprinderea acestui martor indica de obicei faptul ca masina a intampinat o problema de care este bine sa te ocupi imediat. Poate sa insemne fie ca e timpul sa schimbi uleiul sau ca ai o problema de natura mecanica.

Desi, de cele mai multe ori nu va fi necesar sa faci mai mult decat sa schimbi uleiul, mai ales in cazul in care autoturismul este nou.

In anumite situatii aprinderea martorului de bord poate indica faptul ca a aparut o problema la nivelul motorului sau ca presiunea uleiului este scazuta.

2. Zgomote puternice de la nivelul motorului

Uleiul are rolul de a lubrifia partile componente ale motorului si de a impiedica uzura lor prematura ca urmare a frictiunii.

In cazul in care ai amanat mult prea mult momentul in care schimbi uleiul, acesta va colecta tot felul de reziduuri si le va transporta la nivelul tuturor partilor importante ale motorului.

Aceasta este situatia in care vor incepe sa se auda diferite

Uneori este posibil sa auzi zgomote puternice ca troncanit de la nivelul tijelor motorului. Aceasta situatie necesita interventia de urgenta din cauza faptului ca reparatia la nivelul acestor tije este de obicei destul de costisitoare.

In cazul in care presiunea uleiului este scazuta, poate sa apara un zgomot de bataie. Daca situatia nu este rezolvata in acest punct zgomotul va deveni din ce in ce mai puternic, iar motorul va inceta in final sa functioneze.

3. Ulei de culoare inchisa incarcat cu reziduuri

In cazul in care nu-ti amintesti cand ai schimbat uleiul ultima oara este bine sa verifici situatia de sub capota.

Foloseste-te de joja din dotare pentru a evalua cantitatea si calitatea uleiului. Sterge joja folosind o carpa curata sau un servetel de hartie si apoi introdu-o din nou.

Verifica nivelul uleiului in functie de marcajele prezente pe joja, dar si culoarea acestuia. In cazul in care nu esti sigur, poti sa stergi uleiul pe un servetel de hartie curat pentru a-ti da seama exact de culoare.

Uleiul proaspat are o nuanta de chihlimbar deci galben-maroniu. Pe masura ce timpul trece culoarea acestuia va vira catre nuante mai inchise.

In cazul in care nu ai schimbat uleiul de foarte mult timp este posibil chiar ca acesta sa capete culoare neagra. Uleiul care nu este schimbat la timp reprezinta un pericol major pentru motor si componentele acestuia determinand aparitia de disfunctionalitati grave.

4. Fum la nivelul sistemului de evacuare

In cazul in care la nivelul tobei de esapament se evacueaza fum trebuie sa stii ca acesta nu este un semn bun.

De obicei aceasta situatie apare in cazul unui

5. Miros de ulei in interiorul autoturismului

Nu este normal sa simti miros de ulei in interiorul cabinei auto. In cazul in care se intampla totusi acest lucru inseamna ca motorul se supraincalzeste sau exista o scurgere. Este de preferat sa te prezinti de urgenta la un service auto pentru a preintampina aparitia unor probleme mult mai grave.

este crescuta constant, uleiul isi va pierde calitatile si se va constitui in agregate.

In cazul in care isi pierde vascozitatea optima, uleiul nu va mai avea posibilitatea de a unge corespunzator partile metalice.

Acestea sunt doar cateva motive extrem de importante care trebuie luate in calcul atunci cand luam in considerare schimbarea uleiului de motor.

Sursa foto: knowhow.napaonline.com, ridetime.ca, benzinmotorworks.com, carparts4less.co.uk

Citeste si...
Cap bara: Ce este capul de bara si ce face?
Cap bara: Ce este capul de bara si ce face?

Capetele de bara sunt componente ale sistemului frontal de suspensie. Suspensia fata a unei masini este mult mai complicata decat...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...