Cand trebuie sa schimbi uleiul din cutia de viteze?

Cand trebuie sa schimbi uleiul din cutia de viteze?

Masinile devin bunuri din ce in ce mai populare. In zilele noastre nu mai e considerat un lux extraordinar sa detii o masina, cum era acum cativa ani.

Masinile nu mai reprezinta neaparat un punct de investitie ci pur si simplu un bun care te poate duce mai usor din punctul A in punctul B.

Insa chiar daca masina pe care o detii poate nu reprezinta o valoare foarte mare financiar vorbind, cheltuielile de intretinere si eventualele stricaciuni iti pot goli buzunarul intr-o clipita.

Din acest motiv e mai bine sa fii precaut si atent la orice schimbare pe care o prezinta masina ta, pentru a putea surprinde problemele din timp. 

Poate ai inceput sa observi la un moment dat ca atunci cand schimbi vitezele sau incerci sa bagi masina intr-o anumita viteza, sau o trepidare in momentul schimbarii vitezelor, o intarziere in schimbarea vitezelor sau un anumit zgomot la transmisie in momentul schimbarii treptelor.

In acest caz ar fi timpul sa iti pui intrebarea daca nu exista sansa ca aceste probleme sa fii aparut din cauza uleiului de transmisie si daca nu ar necesita o schimbare. 

Citeste si despre: prea mult ulei in cutia de viteze

Care sunt semnele ce indica faptul ca masina ta are nevoie de un schimb de ulei de transmisie?

In cazul in care cauti un kilometraj exact in urma caruia sa fie necesar un schimb de ulei de transmisie, probabil vei gasi raspunsuri diferite de la fiecare mecanic.

In general, la fiecare 70.000 km parcursi se recomanda un schimb. Mai devreme nu este nicio problema sa il schimbi, diferentele se vor vedea la transmisie. Iar daca este sa vorbim de semnale vizibile pe care le-ai observa in timpul condusului:

Masina nu intra in viteza in care doresti tu sau intarzie la intrarea in viteza

Acest lucru se poate intampla in cazul in care uleiul de transmisie este murdar sau cu impuritati sau cantitatea de ulei este sub nivelul necesar.

Masina poate intra mai usor in viteza in momentul in care transmisia poate sa creeze presiunea necesara.

In cazul in care uleiul de transmisie contine impuritati, acesta se va reflecta asupra puterii hidraulice a masinii, deoarece mizeria din transmisie nu permite un debit obisnuit si necesar. In acest caz, trebuie neaparat sa apelezi la un schimb de ulei.

Citeste si despre: sfaturi pentru intretinerea cutiei de viteze

Sunete neobisnuite

Dupa cum am mentionat, unul dintre semnele care arata o problema este aparitia de sunete in momentul in care pornesti masina. Motivele pot fi aceleasi ca si la punctul anterior, exista depuneri in ulei sau nivelul de ulei este sub cel necesar.

Insa intrebarea poate fi cum te poti prinde ca ceva este in neregula cu uleiul de la cutia de viteze?

In momentul in care uleiul este nou schimbat, de obicei are o culoare rosiatica (poate diferi insa in functie de producatori). In momentul in care culoarea tinde spre un negru sau maroniu inchis si are un miros usor ars, ceva nu este in regula.

Masina trepideaza in momentul schimbarii vitezei 

Poate incepi sa observi ca masina trepideaza fara a trece insa peste gropi, doar la o simpla schimbare a vitezei.

Acesta este unul dintre cele mai des intalnite semnale ale unui ulei cu impuritati si depuneri. Din cauza depunerilor debitul inspre transmisie nu este unul normal si provoaca mici salturi.

In mare parte, orice problema ai observa la cutia de viteze, incepand din momentul in care pornesti masina, fie intarzierea in a intra in treapta corespunzatoare, un sunet neobisnuit sau trepidatii in timpul mersului, poate fi considerat un semn ca trebuie sa treci pe la mecanic.

Insa nu iti face probleme, deoarece acest lucru nu inseamna ca trebuie sa schimbi intregul sistem de transmisie al masinii, ci pur si simplu uleiul din cadrul cutiei de transmisie.

Stiind cateva lucruri despre masina ta va fi mai usor sa te prinzi de unde poate veni problema in momentul in care apare si sa stii care ar fi demersul corect al lucrurilor.

Cunoasterea si prudenta iti vor tine masina in viata o perioada mai lunga! 

Citeste si despre: de ce curge ulei din cutia de viteze

Sursa foto: yourmechanic.com, carbibles.com

Articole similare

Ce sa faci atunci cand frana de mana ramane blocata?

Problemele care apar la nivelul franei de mana pot sa dea batai de cap destul de mari in cazul in care frana nu se decupleaza.

Despre 5VZ-FE de la Toyota

Motorul V6 de 3,4 litri denumit 5VZ-FE a fost lansat in 1995. Acest motor a fost dezvoltat special pentru SUV-urile Toyota si vehiculele off-road.

Cod eroare OBD2 P0540

Acest cod se refera la eroarea circuitului de incalzire a aerului de admisie - zona A.

Cod eroare OBD2 P0514

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de temperatura a bateriei - performanta slaba.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.