Detii o masina cu turbina? Atunci ti s-a intamplat de 1000 de ori pana acum sa apesi pe pedala de acceleratie si sa simti ca masina nu are vlaga, pur si simplu nu vrea sa accelereze tare, ii ia 2 3 secunde si buuuuum, a intrat turbina. Acele 2, 3 secunde de pauza reprezinta fenomenul "Turbo Lag".
Citeste si despre: ce inseamna motor in 4 timpi
Pai hai sa vorbim putin despre cum functioneaza o turbina. Aceasta este compusa din doua parti care formeaza doua camere separate. Partea calda a turbinei este cea care primeste direct gazele de evacuare arse si fierbinti.
Gazele invart roata turbinei, cu cat motorul este mai turat cu atat se invarte mai tare. De partea cealalta, vecina camerei calde, este camera care trage de afara aer din atmosfera.
Ea are o roata asemanatoare in interior, care este invartita de cea din camera calda, actionata de gazele de evacuare.
In camera rece, cea care primeste aer din exterior, aerul este comprimat pentru a deveni cat mai dens posibil si apoi este trimis intr-un intercooler pentru a fi racit si dupa direct in galeria de admisie.
Motorul tau primeste acum aer mai dens si cu proprietati de ardere imbunatatite. Daca tot am mers un pic cam departe cu definitia, o sa spunem ca dupa intercooler exista si o supapa blow-off, care elimina aerului atunci cand iei piciorul de pe acceleratie, pentru a nu se intoarce invers in turbina, in camera de compresie.
V-am plictisit pana aici si nu v-am spus inca ce inseamna turbo lag. Pai este foarte simplu de inteles. Ca motorul tau sa aiba boost-ul acela puternic, camera de compresie din turbina trebuie sa fie tot timpul actionata. Insa atunci cand tu mergi cu masina in 1200 de turatii pe minut, gazele de evacuare invart foarte incet roata din camera calda a turbinei.
Cum cele doua camere sunt legate una de alta si presiunea din camera de compresie creste o data cu rotirea din ce in ce mai tare a rotii din camera calda, atunci cand masina este subturata aerul trimis catre motor nu va fi destul de dens.
Cand accelerezi brusc dureaza 2-3 secunde pana cand roata din camera calda este invartita puternic de gazele de evacuare ( o data ce cresti turatia motorului, volumul de gaze creste ) si pana cand in camera invecinata se formeaza un amestec de aer cat mai dens.
Constructorii au inceput sa foloseasca mai nou, doua sau chiar trei turbine pentru a elimina acest efect de turbo lag.
Citeste si despre: pareri Opel Zafira A
Sursa foto: autoguru.com.au, istockphoto.com
Fii inteligent cand iti propui achizitionare unei masini la mana a doua, autovehiculul trebuie neaparat testat de un mecanic profesionist.
P0851 este un cod de diagnosticare a erorilor (DTC) pentru "Circuitul de intrare park / neutru al comutatorului de intrare"
Fiabilitatea se mentine printr-o exploatare corecta, intretinere planificata, controale preventive de fiecare data cand crezi ca masina are o problema.
Ce reparatii poate repara codul P0850? Exista multe modalitati prin care un tehnician poate adresa o detectare a codului P0850. Ele includ:
Ce inseamna codul P0842? Definitia codului OBD-II P0842 ? Ce cauzeaza codul P0842? Care sunt simptomele codului P0842?
Cum te ajuta servofrana si cum iti dai seama daca s-a stricat? Ce simptome are o servofrana defecta?
Senzorul presiune turbo este o parte a motorului cu turbina care masoara si reguleaza presiunea aerului din galeria de admisie.
Haideti sa vorbim acum despre un subiect sensibil, reconditionarea turbinei. Merita sa reconditionez turbina? Ce presupune aceasta operatiune si cat costa?
Codul de eroare OBDII P0004 inseamna ca circuitul de control al regulatorului volumului/presiune de combustibil este ridicat.
Ce se intampla daca ramai fara AdBlue? Cat mai poti sa mergi cu masina daca iti apare in bord indicatorul AdBlue.
Autonomia unui vehicul este distanta calculata pe care acesta o poate parcurge folosind cantitatea de combustibil ramasa in rezervor.
Este necesar sa va asigurati de vascozitatea corecta a uleiului folosit si cereti sfatul unui mecanic atunci cand inlocuiti si filtrul si uleiul.
Aerisirea sistemului de franare este o lucrare de mentenanta care prelungeste viata franelor.
S-a aprins martorul ABS si nu mai functioneaza. Este sigur sa conduc cu martorul luminos al ABS-ului aprins?
Aceasta eroare scoate in evidenta o problema la circuitul de actionare a pozitiei arborelui cu came "A" (cilindrul 1)
O sa enumeram cateva simptome care apar atunci cand bujia sau bujiile sunt pe cale sa cedeze. Sfaturi pentru repararea bujiilor.
Afla de la noi care sunt simptomele unei casete de directie pe cale sa cedeze si cum sa rezolvi problema unei casete de directie defecte.
Semnele unei curele de distributie care nu functioneaza corect. Cureaua de distributie joaca un rol extrem de important, ea sincronizand cei doi arbori.
Injectoarele pot ceda cu timpul de aceea o sa enumaram cateva simptome ale unui injector care nu functioneaza corespunzator.
Cum iti dai seama ca bieleta de directie este afectata? Daca apare o uzura vizibila la articulatia bieletei, atunci trebuie inlocuita urgent.
In articolul de astazi vom vorbi despre un motor foarte popular, primul tip de motor cu ardere interna produs vreodata, de la cel care a plecat totul.
Simeringul arborelui cotit este o piesa mica si ieftina dar extrem de importanta, afla ce se intampla daca se strica.
In articolul de astazi vom vorbi despre un subiect care nu este asa de dezbatut. Si anume, de ce nu se fabrica masini sport cu motor diesel?
Senzorul calculeaza tot timpul procentul de apasare al pedalei, transmitand motorului intentia soferului. La masinile care au mai multe moduri de condus acest senzor este foarte important.
Rovinieta, sau taxa de drum, este o taxa platita de soferi pentru a avea dreptul de a circula pe reteaua de drumuri nationale din afara oraselor.
Acest cod este stocat cand este detectata o citire anormala de tensiune in circuitul electronic al regulatorului volumului/presiune de combustibil.
Deci, ce presupune revizia in zilele noastre? In mod normal, face parte din ingrijirea permanenta de rutina, de obicei odata la aproximativ 15.000 de km.
Descriem pe scurt rolul galerie de admisie si va spunem ce sa intampla atunci cand galeria este defecta.
Producatorul nu a aplicat adevaratul VTEC Honda pentru motorul turbo de 1,5 litri - nu exista niciun mecanism de turatie variabila, doar VTС dual.
Lumina de avertizare ( martorul luminos ) al sistemului de servodirectie te anunta cand este o problema cu sistemul de servodirectie si va fi deconectat pana va fi reparat.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login