Asa cum geamurile electrice se pot defecta, la fel se poate intampla si cu usa masinii. Desi multi oameni cred ca inchiderea unei portiere presupune o anume impingere sau lovitura, in realitate, tot ce este nevoie pentru blocare este o inchidere gentila, asa sunt gandite usile. Problema este mentalitatea gresita de a tranti portierele.
Cum functioneaza incuietoarele la masinile moderne?
Incuietoarea masinilor din ziua de astazi are doua parti, mecanismul de blocare si impingerea portierei. Cand incuietoarea se deschide, o tija de tip piston este activata si preseaza in jos un buton. Gurile deschise ale incuietorii elibereaza clenciul si ramane deschis pana usa se inchide din nou. La inchidere, crestaturile de la baza incuietorii reactioneaza la impactul loviturii, inchizand gura incuietorii.
Pentru o functionare corecta, mecanismul de inchidere si clenciul trebuie sa se sincronizeze cu exactitate. Daca o portiera este in mod repetat trantita, cu timpul, cele doua devin aliniate incorect. Astfel, incuietoarea pluteste la lovitura si scoate zgomote.
E indicat sa inchideti portierele in mod gentil, intrucat trantirea lor va conduce la producerea unor zgomote neplacute. De asemenea, multe dintre mecanisme au parti pe dinauntru alcatuite din plastic. Acestea isi pot deranja pozitia, creand zgomote in portiera.
Sursa foto: consumeraffairs.com