Segmenti piston: Ce sunt segmentii si ce rol au?

Segmenti piston: Ce sunt segmentii si ce rol au?

Segmentii pistonului au rolul primar de a sigila camera de ardere si de a impiedica lichidele si aerul sa intre sau sa iasa. In acelasi timp segmentii ajuta pistonul sa se deplaseze cu usurinta asigurant un coeficient cat mai mic de frecare intre piston si camasa blocului motor.

Citeste si despre: schimbul de ulei

Cate tipuri de segmenti de piston exista si ce face fiecare?

Segmentul de ardere este cel mai de sus segment, el asigura etansarea camerei de ardere si impiedica scurgerea amestecului din camera. Segmentii de ardere sunt situati in primele caneluri ale pistonului.

Din grupul de 3 segmenti, doar acestia intra in contact cu caldura obtinuta in urma procesului de ardere si de aceea ei sunt responsabili si sa transfere excesul de caldura catre camasa blocului motor.

Segmentul de compresie sau de etansare. Segmentii de compresie sunt istalati imediat sub segmentii de ardere. Principala lor functie este aceea de a curata suprafata camasii blocului motor de excesul de ulei si de a mentine camera de ardere etansa, oprind orice scurgere de gaze care ar putea trece de segmentul de ardere de mai sus.

Majoritatea segmentilor de compresie au o fata conica pozitionata spre partea inferioara a pistonului, pentru a asigura o actiune de stergere cat mai corecta.

Segmentul de ungere gestioneaza fluxul de ulei care lubrifiaza pistonul pe exterior. Acesti segmenti sunt folositi pentru a imprastia uniform ulei pe suprafata exterioara a pistonului.

De asemenea, segmentii de ungere, curata camasa blocului motor de uleiul in exces si il trimite inapoi in carter. Segmentii nu lasa uleiul sa treaca inspre segmentul de compresie, impiedicandu-l astfel sa ajunga in camera de ardere. 

Din ce material sunt fabricati segmentii pistonului?

Materialul cel mai des folosit este fonta, deoarece in capatul inelului gasim grafit, care in sine actioneaza ca un lubrifiant. Partile segmentului in contact cu blocul motor pot fi fabricate din diferite materiale, cum ar fi, cromul, molibdenul, vanadiul, titanul, nichelul si cuprul.

Citeste si despre: sistemul vtec de la honda

Sursa foto: ondulex.com

Articole similare
Baterii masini electrice - durata de viata

Baterii masini electrice - durata de viata

Durata medie de viata a unei astfel de baterii ar fi undeva la 320.000-350.000 km, ceea ce inseamna o durata de viata de aproximativ 10 ani la un condus mediu de 30.000 km pe an.

Martorii din bord - ce problema anunta fiecare

Martorii din bord - ce problema anunta fiecare

In acest articol vei gasi peste 200 de martori de bord explicati fiecare in parte si la final o lista cu toti martorii din bord de la Volkswagen. Speram sa iti fie de folos articolul.

De ce nu urca martorul de temperatura?

De ce nu urca martorul de temperatura?

Exista situatii in care soferii pot constata faptul ca indicatorul de temperatura a lichidului de racire al masinii pe care o detin ramane la un nivel scazut.

Tipuri de filtre de ulei

Tipuri de filtre de ulei

Afla cate tipuri de filtre de ulei exista si care ar putea fi cel mai potrivit pentru masina ta.