Germania a facut multe prostii de-a lungul indelungatei ei istorii, dar la masini se pricep mai bine ca multi. Astazi o sa analizam cele mai bune masini facute vreodata de ei.
Alpina B3
A existat cate o Alpina B3 pentru fiecare generatie de seria 3, celebra firma de tuning adaugand mai multe decat doar o mica crestere de putere. Totul a inceput cu B3 2.7 bazat pe E30 si de atunci Alpina a imbunatatit M3-urile.
Alpina a avut succes pentru ca a venit cu imbunatatiri acolo unde BMW nu a vrut sau nu a putut sa le faca.
Audi Quattro
Masina asta a pus Audi pe harta. Nu a creat doar numele ci o intreaga istorie. Legenda tractiunii integrale incepe cu Quattro si de atunci tot producatorii incearca sa o egaleze, fara succes din pacate pentru ei si din fericire pentru posesorii de Audi.
Quattro 20V a fost produs pana in 1991, mult dupa ce se presupunea ca ar fi fost eliminat din productie, dar cererea cumparatorilor din UK l-a tinut in continuare in lumina reflectoarelor.
Audi R8
La fel ca si la primul TT, Audi a preluat un concept si l-a transformat in realitate. Inceputul lui R8 a fost la Le Mans, iar masina construita pentru strada nu parea foarte diferita. R8 a intrat repede in conflict cu Porsche 911 concurand pentru titlul de cea mai rapida masina. V8-ul de 4,2 litri este usor de condus zi de zi, ceea ce a facut din R8 sa fie o masina cauta de multi entuziasti care nu au neaparata nevoie de o masina de circuit cu care se mearga pe strada.
Audi TT
Nu a contat deloc ca TT a fost dezvoltat pe platforma de la Golf 4. Cand a aparut a depasit imediat rivalii de la Bmw, Mercedes sau chiar Porsche in privinta stilului. Primul TT coupe avea liste lungi de asteptare si a fost pus intr-un final la vanzare in 1998.
Venea cu tractiune standard pe 4 roti la modelele de 225 de cai si ca optiune la cea de 180 de cai putere. In 2003 a aparut si primul V6 de 3,2 litri.
Bitter SC
Erich Bitter a infiintat compania in 1969 pentru a oferi masini facute la comanda, bazate pe sasiuri de Opel. Firma a avut succes cu chipesul ( pe atunci ) SC, oferit in mai multe variante: coupe, limuzina sau chiar decapotabila.
BMW 2002
Modelele 1502 si 1602 au introdus lumii micile berline de la BMW, dar 2002 le-a urcat la nivel de arta. Cu 100 de cai putere, motorul de 2 litri de la 2002 il propulsa lejer peste 100 de km/h cand majoritatea rivalilor se chinuiau sa depaseasca 90.
Apoi BMW a dat lovitura de gratie. A prezentat modelul 2002tii cu 130 de cai putere si ulterior rarul turbo, care oferea 170 de CP si o manevrabilitate greu de descris.
BMW E30 M3
E30 e o legenda in sine, indiferent de motor. M3-ul nu este doar una dintre cele mai bune masini fabricate vreodata in Germania, primul M3 de la Bmw a definit anii 1980. Initial BMW a vrut sa construiasca doar 5.000 de bucati pentru a se califica la Campionatul European de Turisme, dar cererea a fost atat de mare incat productia a fost aproape de 4 ori mai mare.
BMW Seria 5
Seria 5 a debutat in 1972 cu versiunile cu 4 cilindri ale generatiei E12, urmate un an mai tarziu de modelele cu 6. Bmw E39 este cea mai celebra generatie de seria 5. E39 a fost un succes din punct de vedere al vanzarilor, cu peste 250.000 de E39 fabricate intr-un an. Vanzarile totale au ajuns la 1.5 milioane de unitati.
Borgward Isabella
Borgward Isabella ar putea fi considerat raspunsul nemtilor la Lancia Aurelia. Limuzina Isabella, numita astfel dupa sotia fondatorului companiei, Carl Borgward, a aparut prima data in 1954 cu un motor de 1.5 litri. La un an dupa, putea fi cumparata si sub forma de coupe.
Ford Capri
Ford Capri are radacini anglo-germane, fiind construit atat in UK cat si in Germania si a venit ca raspunsul europenilor la Mustang. A fost clar un succes fulgerator, cu peste 1,9 milioane de unitati vandute de-a lungul a 3 generatii.
Ford Puma
Ford Puma a avut mare succes imediat de la lansarea din 1997. S-ar putea ca el sa fi pus bazele Ford-ului Fiesta. Motorul de la Puma a fost construit cu ajutorul celor de la Yamaha, care a proiectat chiulasa, ceea ce a oferit motorului o plaja mai mare de turatie si o putere totala de 123 de cai putere.
Ford Sierra
Orice are Cosworth in denumire, atrage imediat atentia. Mai putin Sierra. Desi dedesubt era identica cu Cortina, designul o fost unul radical, neted si putem spune un pic plictisitor. Vanzarile insa au fost mari: 3,44 milioane de unitati.
Melkus
Este un merit pentru fondatorul companiei, Heinz Melkus, care a reusit sa construiasca masina sub dictatura comunista din Germania de Est. Folosind motorul cu 3 cilindri de 1 litru de la Wartburg, firma a reusit sa construiasca 101 RS1000.
Mercedes-Benz Clasa A
A fost prima mutare a nemtilor de la Mercedes impotriva rivalilor Ford Focus si Volkswagen Golf. A-Class era prezenta peste tot atunci cand a aparut la vanzare, de aceea a avut un succes formidabil, vanzand 1,4 milioane de unitati in 7 ani.
Mercedes-Benz clasa E
La un moment dat, Clasa E reprezenta una din 5 masini Mercedes vandute la nivel mondial. Ramane un model extrem de importat, dar cel mai emblematic pentru companie a fost generatia W124 din 1980. Calitatea constructiei si fiabilitatea sa o fac legendara si o masina atat de dorita si in prezent.
Mercedes-Benz S-Class
Masina de lux preferata a romanilor, S-Class apare prima data in 1965. Mercedes a oferit inca de la inceput S-uri cu ampatament mai lung, gandind masina mai mult pentru confortul celor din spate.
S nu este masina de performanta? Poate ca la noi vedem numai diesel. In 1967, 300SEL 6.3 prindea 100 in 5,7 secunde. Exact. Dupa Amg a intrat in discutie si restul este legenda.
Mercedes-Benz SL
SL e legenda, oricare din ele. Modelul R107 din 1971 este probabil cel mai cunoscut, doar R230 din 2001 ar putea sa il egaleze. Aspectul masinii nu a imbatranit niciodata, ramane o masina grozav de condus, iar SL55 AMG este atat de rapid incat nu ai da-o niciodata pe alta masina.
NSU Ro80
NSU Ro80 a fost desemnata masina Anului 1968, in mare parte pentru designul sau avansat si pentru ca folosea un motor Wangel cu doua rotoare. Era o masina performanta si plina de tehnologii actuale pentru vremea ei. Din pacate motorul Wankel s-a dovedit nefiabil si pe parcursul a 11 ani au fost vandute doar 37.204 bucati, pana cand Volkswagen a decis sa inchida firma.
Opel Manta
Opel Manta a fost raspunsul celor de la Opel pentru Ford Capri. O masina care si-a inspirat designul de la masinile america muscle din SUA. Prima generatie, Manta A, a fost buna, dar generatia B a fost epica. Mult mai aspectos, mai spatios si cu o manevrabilitate mai fina.
Porsche 356
Primele 49 de Porsche 356 au fost construite in Gmünd, Austria, insa aceasta masina celebra este legata de Germania si de creatorul ei Ferru Porsche. Porsche 356 nu oferea multa putere insa era usoara, aerodinamica si usor de manevrat. Succesul din SUA i-a oferit companiei stabilitate si astfel 356 a pus bazele celebrului 911.
Porsche 911
A reprezentat vreodata o masina mai mult ca 911 compania care o produce? Poate doar Volkswagen Golf. 911 este Porsche si Porsche nu ar fi fara 911. Este imposibil ca in ziua de astazi sa te gandesti la compania Porsche fara sa o asociezi cu 911. Este pe piata din 1964, cu o silueta aproape neschimbata, chiar daca dimensiunea si puterea masinii au crescut considerabil.