Cod eroare OBD2 P0510

Cod eroare OBD2 P0510

Acest cod se refera la eroarea intrerupatorului de inchidere a clapetei de acceleratie.

Indicator

PCM a detectat o inconsecventa in pozitia inchisa a clapetei de acceleratie.

Setarea parametrilor de cod

In mod obisnuit acest cod apare la vehiculele care sunt echipate cu sisteme de actionare a corpului clapetei de acceleratie care nu utilizeaza un cablu de acceleratie. Daca clapeta de acceleratie este deschisa manual, cu contacul masinii pus, acest cod va fi stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii. Daca pozitia reala a clapetei de acceleratie variaza de la pozitia dorita pentru o anumita perioada de timp (de obicei 5 secunde), se va stoca un cod si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0510

Simptomele includ oprirea motorului la ralanti, oprirea motorului la eliberarea pedalei de acceleratie cand este activat pilotul automat, turatie redusa sau crescuta la ralanti, un cod de eroare stocat si un martor de service se va aprinde in bordul masinii. Unele modele vor intra si in modul “limp-in”, care va limita nivelul maxim al RPM si va face imposibila conducerea vehiculului.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0510

Majoritatea vehiculelor care prezinta acest cod pot fi reparate numai prin inlocuirea intregului ansamblu al corpului clapetei de acceleratie. Acest cod este asociat, de obicei, cu corpurile de acceleratie conducatoare prin cablu (drive by wire) care sunt controlate de PCM, dar se poate referi si la corpurile de acceleratie conventionale. Alte cauze includ un senzor de pozitie a clapetei de acceleratie defect, un intrerupator de pozitie a clapetei de inchidere defect, un conector electric sau un cablu defect sau un PCM defect.

Diagnoze gresite comune

Inainte de a diagnostica acest cod, asigurati-va ca nu exista alte coduri de eroare prezente. Daca exista alte coduri legate de senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie, diagnosticati si reparati mai intai aceste coduri. Tehnicienii raporteaza ca senzorii de pozitie a clapetei de acceleratie sunt adesea inlocuiti in mod eronat, principala cauza fiind intrerupatoarele de pozitie inchisa a clapetei de acceleratie. Este necesar un diagnostic detaliat inainte de a trage o concluzie.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0510

La majoritatea vehiculelor, PCM utilizeaza date de intrare de la senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie, comutatorul de inchidere a clapetei de acceleratie si intrerupatorul de deschidere a clapetei de acceleratie pentru a calcula mai multe actiuni de iesire. Unele sisteme sunt echipate numai cu un senzor de pozitie a clapetei de acceleratie care indeplineste atat sarcinile de inchidere cat si cele de deschidere ale clapetei de acceleratie, precum si alte sarcini de monitorizare a pozitiei clapetei de acceleratie.

Senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie este un senzor de tip reostat care este montat pe ansamblul corpului clapetei. Pe masura ce clapeta de acceleratie este deschisa, arborele placii de acceleratie deplaseaza punctele de contact ale senzorului, modifica nivelurile rezistentei circuitului si modifica semnalul de tensiune trimis la PCM. Pe masura ce se modifica pozitia reala a clapetei de acceleratie, intrare de tensiune la PCM trebuie sa se schimbe. Pozitia clapetei de acceleratie variaza de la mai putin de 5% (la ralanti) la 100% (cand acceleratia este calcata pana la fund). Tehnicienii spun ca acest cod este cel mai adesea expus in vehiculele care sunt echipate cu un sistem de actionare cu fir al acceleratiei. Acest sistem nu utilizeaza un cablu de acceleratie, ci se bazeaza pe un motor electric si un semnal de tensiune de la PCM pentru a deschide si a inchide clapeta de acceleratie.

Senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie, motorul de actionare, comutatorul pozitiei de inchidere a clapetei de acceleratie si/sau comutatorul de pozitiei de deschidere a clapetei de acceleratie sunt integrate in corpul clapetei de acceleratie si nu pot fi achizitionate sau inlocuite separat.

Mai multe instrumente vor fi necesare pentru diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Acestea includ un scaner OBD2 si un volt/ohmmetru digital. Incepeti cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Daca codul revine, verificati cablajul sistemului si conectorii pentru semne de deteriorare sau corodare. Daca par a fi in regula, efectuati un test de rezistenta asupa senzorului de pozitie a clapetei de acceleratie, a senzorului de pozitie a clapetei de inchidere si/sau a senzorului de pozitie a clapetei de deschidere si comparati rezultatele cu specificatiile producatorului.

Daca rezultatele nu coincid cu specificatiile producatorului, inlocuiti senzorii dupa cum este necesar. Luati aminte ca anumite corpuri de acceleratie nu sunt echipate cu senzori functionali si ca intreaga unitate va trebui inlocuita.

Conectati volt/ohmmetru digital la firul de semnal al senzorului si la masa si observati diferentele de tensiune cand clapeta este deschisa si inchisa. Daca sunt detectate caderi de tensiune sau defectiuni, inlocuiti senzorul, resetati codul si retestati sistemul. Daca toti senzorii sunt in regula, deconectati conectorii PCM si ai senzorilor si continuati testarea circuitelor de alimentare. Comparati-va rezultatele cu specificatiile producatorului si reparati cablajul intrerupt sau scurtcircuitat, daca este necesar.

Daca cablajul si senzorii sunt in regula, este posibil ca un PCM sa fie defect, dar retineti ca defectul acestuia este foarte rar.