Cum sa repari o ciobitura sau crapatura in parbriz?

Cum sa repari o ciobitura sau crapatura in parbriz?

Indiferent de cata grija obisnuiti sa aveti de autoturismul dumneavoastra, o piatra de mici dimensiuni va poate lovi intotdeauna parbrizul si poate provoca o ciobitura sau o crapatura pe loc, fara sa puteti preveni in vreun fel acest lucru.

Cu toate ca o crapatura cat varful unui creion nu va deranjeaza cu nimic si nu pare sa reprezinte un pericol, in cazul unei unde de soc mai puternic sau unei schimbari bruste de presiune si temperatura aceste mici crapaturi se pot extinde rapid, fisurand intr-un mod semnificativ parbrizul dumneavoastra.

In cadrul acestui articol va vom explica modul in care puteti sa reparati o crapatura a parbrizului foarte usor, fara sa apelati la cineva de specialitate.

Atunci cand vine vorba despre crapaturile care apar in parbrizul masinii cel mai important lucru este sa reparati crapatura cat mai rapid cu putinta, deoarece nu stiti daca aceasta se va extinde peste o ora sau peste o saptamana. Cu cat crapaturile vor fi mai mari, cu atat vor fi mai greu de reparat, vor reduce mai mult vizibilitatea soferului si va vor pune siguranta in pericol atunci cand conduceti.

Pentru a repara singur crapaturile unui parbriz aveti nevoie de urmatoarele materiale: spirt sanitar, un ac, o panglica adeziva, o seringa, o foarfeca, niste rasina, o carpa din microfibra, prosoape de hartie, o lama de ras si nu in ultimul rand o trusa de reparare pentru parbrize. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa urmati acesti pasi:

Pasul 1: Inmuiati o carpa cu spirt sanitar si stergeti crapatura pentru a curata cat mai bine suprafata si a indeparta orice urma de mizerie.

Pasul 2: Folositi un ac de la o seringa pentru a curata crapatura, asigurandu-va ca nu mai sunt mici aschii de sticla sau alte resturi sparte ramase in interiorul acesteia.

Pasul 3: Deschideti trusa de reparare a parbrizului. Scoateti sigiliul si desprindeti o parte din acest, apasand acea parte lipicioasa pe geam, astfel incat cercul sa fie direct in jurul fisurii. Desprindeti cealalta parte pentru a descoperi cealalta parte lipicioasa, orientata spre dumneavoastra.

Pasul 4: Folositi o foarfeca pentru a taia varful recipientului de rasina. Turnati 3/4 din rasina cu ajutorul seringii sau a unui tub, astfel incat sa fie direct pe fisura.

Pasul 5: In timp ce asteptati ca rasina sa se usuce, bateti incet in jurul fisurii intr-o forma circulara

Pasul 6: Tineti baza seringii si trageti de baza pentru a lasa aerul sa intre in ea. Impingeti seringa inapoi in jos si blocati-o in pozitia jos pentru a pune presiune pe fisura. Lasati sa stea timp de 20 de minute.

Pasul 9: Scoateti seringa. Folositi o lama de ras pentru a ajunge sub autocolant pentru a-l scoate din fisura si a il indeparta cu succes. Puneti o picatura de rasina pe fisura expusa.

Pasul 10: Asezati patratul galben din trusa de parbrize peste fisura si lasati-l sa stea la lumina directa a soarelui timp de 15 minute sau la umbra timp de o ora. Cand timpul a trecut, folositi lama de ras pentru a desprinde patratul si razuiti rasina uscata. In acest moment ar trebui ca lovitura de pe parbriz sa fi fost acoperita circular, intr-un sens uniform si sa nu mai existe aer in aceasta.

Alcoolul de curatare sau spirtul sanitar sunt cel mai bine de folosit pentru a curata suprafata, deoarece se vor evapora foarte repede si vor curata foarte bine suprafata. Puteti folosi un detergent pentru geamuri sau un detergent specific pentru parbriz in cazul in care cantitatile de depuneri sunt mai mari sau nu se pot indeparta usor, dar asigurati-va ca il pulverizati pe o carpa de microfibra uscata pentru a curata aschia, nu direct pe geam si ca materialele pe care le folositi nu vor lasa urme sau scame pe sticla.

Un kit de reparare a parbrizului pe care il putem achizitiona in principiu de la orice magazin de piese auto si de la unele benzinarii, in care se regasesc majoritatea materialelor enumerate mai sus, poate fi cumparat pentru aproximativ 50 de lei si va putea fi utilizat de mai multe ori, spre deosebire de o reparatie profesionista care costa in jur de 100-150 de lei/cm patru.

Daca aveti aceste articole separat in casa, indiferent de motiv, nu ezitati sa le folositi in loc sa mergeti sa cumparati trusa, dar sa stiti ca unele elemente foarte specifice sunt necesare si sunt incluse in trusa cumparata din magazin. Cu toate acestea, kitul este o investitie inteleapta, deoarece il puteti folosi de foarte multe ori si puteti sa il pastrati in portbagajului autoturismului, asa incat sa il puteti utiliza oricand si in plus de asta, kit-ul vine cu instructiuni de utilizare, ceea ce va face ca folosirea acestuia sa fie mult mai simpla. Dupa ce urmati toti acesti pasi, crapatura din geam va disparea, iar parbrizul dumneavoastra va arata ca nou!