Mobilitate electrica la cel mai inalt nivel: Germania nu bate pasul pe loc si construieste soseaua capabila sa incarce vehicule electrice

Mobilitate electrica la cel mai inalt nivel: Germania nu bate pasul pe loc si construieste soseaua capabila sa incarce vehicule electrice

_ MOBILITATE ELECTRICA LA CEL MAI INALT NIVEL _

Germania nu bate pasul pe loc si construieste soseaua capabila sa incarce vehicule electrice, dupa ce a demonstrat ca are viziune prin implementarea programului pilot din aceasta vara!

Germania sparge gheata in ceea ce priveste mobilitatea electrica, in conditiile in care orasul Balingen va testa, in premiera, soseaua capabila sa incarce wireless masini electrice publice, private sau comerciale.

Astfel, potrivit businesswire.com, constructia soselei care incarca vehicule electrice a fost posibila dupa ce s-a apelat la un furnizor de top din domeniul tehnologiei de incarcare wireless incastrata in carosabil.

Un vis devenit realitate

Electreon este furnizorul ales pentru soseaua in discutie, aceasta fiind o companie importanta care produce solutii de incarcare wireless pentru vehicule electrice (EV). Potrivit celor de la descopera.ro, „tehnologia inductiva a companiei a castigat premii si este una dintre cele mai ecologice, scalabile si atractive moduri de a incarca dispozitive.

Aceasta tehnologie incarca EV-urile atat in mod dinamic (in timp ce se misca), cat si static (in timp ce sunt pe loc), reducand astfel nevoia de baterii cu o capacitate mai mare, reducand teama de autonomie redusa, reducand costurile totale si incarcand EV-urile rapid si in siguranta.

Folosind o platforma de „incarcare ca serviciu“ (CaaS), Electreon lucreaza cu orase si operatori de flote pentru a face posibil ca flotele publice, comerciale si cu conducere autonoma sa fie convertite in vehicule electrice la un cost scazut si fara intrerupere“.

Se pare ca, alaturi de EnBW, furnizorul numarul unu de infrastructura de incarcare pentru vehicule electrice din Germania, Electreon va ingloba un sistem rutier electric (ERS) de-a lungul unei portiuni de drum, pe o lungime de 1 kilometru.

Proiectul va cuprinde doua faze

Tehnologia la care facem referire va fi pusa in aplicare, in orasul Balingen, in doua faze succesive. In prima etapa se va proceda la construirea unei cai de rulare, cu o lungime de 400 metri, avand 2 statii de incarcare statica. Apoi, potrivit celor de la interestingengineering.com, in cea de-a doua etapa, se vor adauga alti 600 metri.

Se pare ca aceasta initiativa vine in conditiile in care a existat deja un proiect pilot de succes al tehnologiei Electreon la Karlsruhe, dus la indeplinire in cadrul aceluiasi parteneriat cu EnBW.

Cei de la descopera.ro mentioneaza faptul ca „Un drum electrificat a fost construit la centrul de antrenament EnBW, care alimenteaza un autobuz public din apropiere in orele de varf. Ca parte a acordului, Electreon va primi pana la 3,2 milioane de euro pentru acest proiect din Balingen pentru a crea o infrastructura de incarcare wireless dinamica si statica“.

Dr. Maximilian Arnold, cel care supravegheaza proiectul diviziei de cercetare EnBW, afirma ca asteapta cu nerabdare ca soseaua care incarca fara fir vehicule sa fie gata, mentionand ca „proiectul de la Balingen arata cat de inovator si consecvent promovam mobilitatea electrica in Germania“.

Dr. Maximilian Arnold a venit cu completari in ceea ce priveste viitorul mobilitatii electrice in Germania. Potrivit acestuia, „Avem o abordare integrata si dorim sa facem incarcarea fara fir adecvata din punct de vedere tehnic pentru transportul public german. Acest lucru include convingerea autoritatilor, a operatorilor de retele energetice, a operatorilor de autobuze si a publicului larg ca exista beneficii“.

De asemenea, Dr. Andreas Wendt, CEO al Electreon Germany GmbH, este de parere ca „Aspectele semnificative includ dezvoltarea si utilizarea unui instrument care va ajuta planificatorii de transport public sa instaleze infrastructura inductiva pentru un anumit oras sau regiune. Am aratat deja in proiectul nostru comun de la Karlsruhe cat de eficienta, sigura si usor de implementat este incarcarea dinamica fara fir. Speram ca acesta este inceputul multor alte proiecte pe drumurile publice si private din Germania“.

Germania are viziune - programul pilot incercat de autoritatile germane, in aceasta vara, a condus la reducerea fenomenului poluant si scaderea inflatiei. Ne referim la programul pilot avand ca subiect introducere biletului de numai 9 euro pentru transportul cu trenurile regionale, metroul si autobuzul, care a adus rezultate remarcabile.

Inca din luna iunie 2022, puneam la dispozitia cititorilor nostri informatii potrivit carora cresterile accelerate de preturi din ultima perioada, inclusiv cele legate de combustibil, au dezechilibrat bugetul populatiei germane.

In aceste conditii, Germania a apelat la diminuarea taxelor pe carburant, Bundestag si Bundesrat aproband noul plan incepand cu data de 01.06. a.c.

Alimentele si energia din ce in ce mai costisitoare au obligat guvernul federal sa apeleze la implementarea unui numar de masuri, precum introducerea biletului de noua euro la transportul public si diminuarea taxelor legate de carburant.

Potrivit ziarulromanesc.de, conducatorii auto urmau sa beneficieze de pe urma acestor masuri odata cu diminuarea taxei de carburant, in timp ce pietonii aveau de castigat odata cu introducerea biletului ieftin pe perioada verii pentru transportul in comun.

Referitor la reducerea costului carburantilor, in conditiile in care cam jumatate din valoarea carburantului din Germania tine de impozitare, diminuarile de taxe au facut diferenta.

Astfel, povara fiscala pe benzina, in Germania, a scazut pentru o perioada cu 29.55 centi/l. , pana la 35.2 centi/l. plus TVA; in ceea ce priveste motorina, taxele s-au diminuat cu 14 centi/l. , pana la 16.7 centi/l. cu TVA.

In ceea ce priveste introducerea biletului de transport de doar 9 euro, cei de la spotmedia.ro mentioneaza faptul ca aceasta masura a ajutat la diminuarea fenomenului poluant cu aproximativ 1.8 milioane tone de dioxid de carbon, milioane de nemti renuntand la masinile personale in favoarea mijloacelor de transport public.

Potrivit specialistilor, emisiile de carbon in minus ar echivala cu poluarea cauzata de alimentarea cu energie a 350000 locuinte.

Potrivit The Guardian, de interes ar fi inclusiv introducerea unei limite de viteza pe autostrazile din Germania. Aceasta in conditiile in care un autoturism este responsabil de aproximativ 4.6 tone de dioxid de carbon eliberat in atmosfera, in decursul unui an.

In numai 3 luni de la momentul introducerii acestor masuri, in Germania s-au vandut 52 milioane tichete, dintre care a cincea parte a fost achizitionata de oameni care obisnuiau sa se deplaseze numai cu autoturismele personale.

Statistica privind destinatia utilizarii biletelor de 9 euro, potrivit spotmedia.ro:

„50% le-au folosit pentru drumuri de zi cu zi, la cumparaturi sau la cabinetul medical;

40& le-au utilizat pentru a face vizite unor persoane;

37% le-au cumparat pentru a se deplasa la serviciu;

33% le-au luat pentru excursii de o zi.

Asociatia Companiilor de Transport din Germania (VDV), care a realizat cercetarea, pune reducerea emisiilor de dioxid de carbon pe numarul mare al calatorilor care au renuntat la masini in favoarea transportului public.

Programul care se incheie miercuri a contribuit si la franarea inflatiei, situata in prezent la 8%.

Cancelarul german Olaf Scholz, criticat pentru atitudinea sa considerata nonsalanta in fata cresterii preturilor combustibililor si a costului vietii in ultimele luni, a laudat programul si a catalogat biletele de 9 euro drept - cea mai buna idee a noastra - .“

La ora actuala, exista presiuni la nivel guvernamental pentru continuarea acestui program, existand si persoane din aparatul central care se opun, justificand aceasta pozitie prin subventionarea mult prea costisitoare in contextul exploziei preturilor la energie.

sursa foto: https://www.gov.uk/

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Recomandare RAR: Uleiul de motor – cum il alegi pe cel potrivit?
Recomandare RAR: Uleiul de motor – cum il alegi pe cel potrivit?

Uleiul de motor este unul dintre consumabilele esentiale in functionarea corecta a oricarui vehicul si prelungirea duratei sale de...

Mercedes Benz GLB: Ghid complet pentru alegerea modelului potrivit și întreținerea corectă
Mercedes Benz GLB: Ghid complet pentru alegerea modelului potrivit și întreținerea corectă

Mercedes-Benz dezvoltă o gamă variată de autoturisme, începând de la modele subcompacte accesibile, până la sedanuri opulente adre...

Posibile noi reguli pentru examinatorii si instructorii auto, potrivit unui nou proiect de lege depus in Parlamentul Romaniei
Posibile noi reguli pentru examinatorii si instructorii auto, potrivit unui nou proiect de lege depus in Parlamentul Romaniei

Playtech.ro vorbeste despre o posibila modificare a conditiilor de sustinere a examenului auto, in conditiile in care un nou proie...

Topul celor mai fiabile autoturisme la nivel international, potrivit sondajului WhatCar
Topul celor mai fiabile autoturisme la nivel international, potrivit sondajului WhatCar

Interesul conducatorilor auto pentru autovehicule fiabile este mai mult decat indreptatit, in conditiile in care fiabilitatea unei...