Cum se face plecarea de pe loc

Cum se face plecarea de pe loc

Pornirea unei masini si plecarea de pe loc sunt aspecte importante in condus, si poate pune probleme incepatorilor. Din fericire, procesul nu este unul complicat, indiferent daca masina esta manuala sau automata, daca urmezi pasii pe care ti-i vom spune.

Intra in masina, asaza-te pe scaunul soferului si pune-ti centura de siguranta. Nu conduce niciodata fara centura de siguranta. Pe langa faptul ca este ilegal si risti amenzi usturatoare, iti pui sanatatea in pericol si risti accidente usturatoare. Verifica bine oglinzile, pentru a te asigura ca ai vizibilitate maxima in toate.

Introdu cheia in contact. Contactul este pozitionat, de obicei, in apropierea volanului si arata ca un medalion din metal, de obicei cu scris pe el, si un orificiu in mijloc pentru introducerea cheii. Introdu cheia in contact pana la capat.

Unele masini nu au cheie traditionala din metal. Pot avea o cheie din material plastic, asemanatoare unei cartele pe care o introduci intr-un spatiu destinat, sau pot fi dotate cu un buton de start pozitionat la vedere.

Daca pornesti o masina cu transmisie manuala, plaseaza schimbatorul de viteze in pozitia neutra. Este important sa te asiguri ca masina nu este in viteze inainte sa o pornesti. Daca schimbatorul nu este in pozitie neutra, sau daca transmite putere din motor prin transmisie catre roti atunci cand motorul porneste, masina va porni smucit de pe loc si apoi se va cala. Mai mult, pornirea din viteza poate deteriora transmisia.

Poti verifica daca masina este in pozitia neutra scuturand usor schimbatorul. Daca acesta se misca liber, inseamna ca masina nu este in viteza. Daca este rigid, inseamna ca este in viteza. In acest caz, apasa ambreiajul (pedala din stanga) si plaseaza schimbatorul in pozitie neutra inainte de a porni.

Masinile cu transmisie manuala au trei pedale: ambreiajul (stanga), frana (mijloc), acceleratia (dreapta). Ambreiajul iti permite sa decuplezi motorul de roti in timp ce schimbi vitezele si trebuie operat cu piciorul stang.

Urmatorul pas este pornirea motorului. Apasa ambreiajul pana la podea, folosind piciorul stang. Apasa frana cu piciorul drept si coboara frana de mana (maneta pozitionata intre scaunele din fata).

Roteste cheia doua pozitii, si apoi roteste-o contra unei a treia pozitii, pentru a porni. Vei simti o mica opozitie la a treia pozitie, din cauza arcului cu care este dotat sistemul. Lasa cheia din mana dupa ce o invarti pana la punctul de pornire. Daca mentii cheia invartita la maximum dupa ce ai pornit motorul, vei auzi zgomote urate din motor. Ai grija sa nu scoti din greseala cheia din contact, in timp ce o rotesti.

In cazul in care cheia nu trece de prima sau a doua pozitie din contact, iar volanul nu se misca, inseamna ca masina are activat un sistem de blocare a volanului. Acesta este un sistem de siguranta care se asigura ca masina nu va porni nesupravegheata. In acest caz, va trebui sa scuturi sau sa misti volanul cu miscari bruste stanga-dreapta, pentru a permite cheii sa se roteasca.

Pentru a porni de pe loc, mentine ambreiajul apasat si piciorul drept pe frana. Pune schimbatorul in viteza intai, apoi elibereaza frana. Muta piciorul drept de pe frana pe acceleratie. Foarte incet, ridica piciorul stang de pe ambreiaj, in timp ce apesi pedala de acceleratie cu piciorul drept. Daca esti incepator, iti va lua putin timp pana te vei obisnui cu miscarile concomitente.

Vei observa ca turometrul va indica valori tot mai mari pe masura ce apesi acceleratia. Nu accelera prea tare, de obicei turometrul nu trebuie sa depaseasca 2000 de rotatii. In mod ideal, aceasta va fi o miscare graduala si lina, si va rezulta in pornirea de pe loc a masinii.

Ridica piciorul stang de pe ambreiaj si continua sa conduci pana cand turometrul iti arata ca trebuie sa schimbi viteza.

Sursa foto: liveabout.com, unitedlocksmith.net

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...