Aceasta este o Dacie cu 6 roți! De ce a fost dezvoltată și care au fost costurile implicate.

Aceasta este o Dacie cu 6 roți! De ce a fost dezvoltată și care au fost costurile implicate.

Moise Davidaș, în vârstă de 67 de ani și maistru mecanic, a construit în 2010 un model de Dacia cu 6 roți, adaptat pentru nevoile oamenilor obișnuiți din România, după ani întregi de muncă.

Chiar dacă inițial a venit cu ideea în 1995, lui Davidaș i-a luat un deceniu și jumătate pentru a-și finaliza proiectul, din diverse motive.

A pornit de la o Dacie clasică, model 1300, pe care Moise Davidaș a modificat-o conform preferințelor sale.

Deoarece nu era mulțumit de modul în care mașina se potrivea nevoilor de la țară, maestrul mecanic a proiectat un autovehicul capabil să facă față oricăror condiții. Astfel, Dacia cu șase roți avea un motor de cinci ori mai mare decât cel obișnuit și putea fi utilizată fără probleme pentru agricultură, săpare, transport și turism, indiferent de tipul terenului.

În cele din urmă, ultimul pas pentru Moise Davidaș a fost înregistrarea vehiculului la Alba Iulia și omologarea acestuia la Registrul Auto Român (RAR). Costurile totale pentru acest proiect au ajuns la suma de 3.500 de euro.

“Este diferită acum de orice alt tip de mașină cunoscută; sistemul de tracțiune permite utilizarea acelorași tipuri de anvelope (de autoturism “Dacia”) sau șenile de cauciuc, în funcție de necesități.

Datorită modificărilor, mașina are acum cea mai mare gardă la sol, fiind adaptată pentru circulația pe orice tip de teren, indiferent de nivelul său de dificultate (nici măcar vehiculele străine de teren, precum Land Rover sau Nissan, nu au o gardă atât de mare). Conceptul sistemului de tracțiune este complet original.

Reductoarele sunt, de asemenea, complet originale.

Șasiul rămâne complet original.

Roata suplimentară (de fapt, a șaptea roată, deoarece sistemul de tracțiune are patru roți în spate și două în față, plus această cremalieră în mijloc) este, de asemenea, 100% originală și servește ca un al treilea sistem de frânare (sistem de cremalieră), necesar în cazuri de avarii, în condiții montane, pe teren acoperit cu polei sau zăpadă.

Instalația hidraulică este una disponibilă pe piață, special proiectată pentru utilaje agricole.

Sistemul hidraulic de rotație pentru dezghețare (sistemul de pe roata a șaptea, cea cu cremalieră) reprezintă o inovație absolută.“

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Statii incarcare masini electrice: ghid complet
Statii incarcare masini electrice: ghid complet

Cum piata masinilor electrice din Romania a inceput sa creasca, am decis sa scriem un articol care sa detalieze tot ce aveti nevoi...

Cum să-ți tunezi mașina: Ghid complet pentru pasionații de automobile
Cum să-ți tunezi mașina: Ghid complet pentru pasionații de automobile

Tuningul unei mașini este o modalitate populară de a personaliza și de a îmbunătăți performanțele vehiculului tău. De la aspectul...

Cum si cand sa semnalizezi. Ghid complet
Cum si cand sa semnalizezi. Ghid complet

Pentru unele persoane semnalizarea in timp ce se afla in trafic este un proces enervant sau pe care obisnuiesc sa il treaca cu ved...

2023: Listă completă camere Rovinietă. Ghid complet cu localizarea acestora.
2023: Listă completă camere Rovinietă. Ghid complet cu localizarea acestora.

Camerele de supraveghere rovinietă în România în 2023: Unde sunt poziționate și cum te pot afecta? Sistemul de monitorizare al rov...