Pe data de 8 decembrie, polițele RCA ale clienților Euroins, încă active, își vor pierde valabilitatea. Așa cum a anunțat Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) pe website-ul său, polițele de asigurare emise de Euroins România vor înceta efectiv pe 8 decembrie, ultima zi de valabilitate fiind 7 decembrie, cu excepția polițelor de garanții care vor expira la 5 februarie 2024.
Peste 800.000 de conducători auto dețin încă asigurări auto obligatorii de la Euroins, companie care a declarat faliment în primăvară.
Din cele peste 2,7 milioane de polițe RCA ale Euroins, active la momentul retragerii licenței de funcționare de către ASF pe 17 martie 2023, aproximativ 31% sunt încă valide și vor rămâne așa până pe 7 decembrie, urmând să expire a doua zi.
„După 7 decembrie 2023 (ultima zi în care polițele emise de Euroins sunt valide, cu excepția celor din clasa de asigurări 15 - Garanții), creditorii pot solicita FGA restituirea diferenței de primă pentru perioada rămasă neacoperită, conform Anexei 9 la Norma ASF nr. 24/2019.
Pentru polițele care își încetează valabilitatea, nu este necesară nicio acțiune suplimentară, cum ar fi notificarea asigurătorului.
FGA va prelucra cererile de deschidere a dosarelor de daună primite de la clienții Euroins pentru incidente întâmplate până pe 7 decembrie 2023“, conform informațiilor publicate de FGA.
Euroins a pierdut licența în primăvară din cauza problemelor descoperite în dosarele respinse și lipsa fondurilor pentru despăgubiri.
Ce amenzi riscă șoferii fără RCA
Șoferii cu polițe de la Euroins riscă amenzi între 1000 și 2000 de lei sau chiar suspendarea certificatului de înmatriculare dacă, după 7 decembrie, nu încheie o nouă poliță cu o altă companie.
După intrarea Euroins în insolvență, ASF a oferit un răgaz de trei luni, prelungind valabilitatea polițelor RCA de la Euroins. După 7 decembrie, șoferii trebuie să contracteze noi polițe pentru a putea circula legal.
Costul polițelor RCA în creștere
Prețurile polițelor RCA vor crește chiar și cu 80%. Totuși, ASF asigură că prețurile vor rămâne rezonabile.
Bonus-Malus
Există opt categorii de bonus și opt de malus:
Bonus: reduceri între 5% și 50%, în funcție de clasa B1-B8.
Malus: majorări între 10% și 80%, în funcție de clasa M1-M8.
Șoferii implicați în accidente cu vătămări corporale vor intra în alte categorii.
Un șofer din clasa B8, care plătea 752 de lei pe an înainte de falimentul Euroins, găsește acum oferte cu 300 de lei mai scumpe. Companiile propun asigurări pe 6 sau 12 luni, diferența de preț fiind de obicei doar 50 de lei.
Prețul polițelor RCA variază în funcție de mai mulți factori
Conducătorii auto cu un bonus maxim vor beneficia de un discount de 50%, spune Valentin Ionescu, director ASF.
Criteriile de preț includ județul de înmatriculare, capacitatea cilindrică, vârsta șoferului și istoricul de bonus. Astfel, un șofer fără experiență cu asiguratorul va plăti între 1000 și 2500 de lei pentru o poliță.
Șoferii vor putea încheia polițe RCA la prețuri fixe până la sfârșitul anului.
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!