FAN Courier anticipează că încheierea anului 2023 se va face cu un profit net cuprins între 6,5 și 7 milioane de euro, o cifră inferioară față de rezultatele înregistrate în anii anteriori. Această scădere se datorează unor cheltuieli sporite legate de salarii, carburanți și costurile asociate parcului auto. Cu toate acestea, veniturile totale pentru acest an sunt estimate să depășească suma de 250 de milioane de euro.
FAN Courier se confruntă cu provocări financiare în această perioadă. Compania a raportat dificultăți în gestionarea resurselor financiare, mai ales din cauza dificultății de a găsi și de a păstra specialiști în domeniu. Acești specialiști sunt greu de recrutat din cauza ofertelor salariale limitate și a beneficiilor care nu sunt foarte atractive.
„Resursa umană calificată este greu de găsit și, în acest context, am fost nevoiți să majorăm semnificativ salariile, peste cât ne-am propus, pentru că nu mai găsim șoferi, nu mai găsim curieri, nu mai găsim manipulanți pentru depozite. De asemenea, cheltuielile noastre au crescut peste nivelul prognozat la începutul anului din cauza scumpirii carburanților, a pieselor auto și a vehiculelor. Toate astea vor impacta nivelul profitului net pentru acest an, care se va situa între 6,5 și 7 milioane de euro, poate chiar peste acest nivel, dar totul depinde de cifrele aferente lunilor noiembrie și decembrie, care sunt cele mai importante din an“, a afirmat Adrian Mihai, directorul general al companiei și unul dintre acționari.
În perioada 2018 - 2022, FAN Courier a înregistrat profituri nete cuprinse între 71,1 milioane de lei și 175,5 milioane de lei. În 2023, compania a ales să se concentreze pe dezvoltarea internațională, în contextul unei creșteri semnificative a comerțului online și a interesului crescut din partea retailerilor internaționali pentru piața românească. Ca urmare, FAN Courier a investit peste 4 milioane de euro în primul său HUB internațional dedicat exclusiv e-commerce-ului, situat în Arad. Valoarea totală a investițiilor realizate de FAN Courier în acest an a fost de 35 de milioane de euro.
„Putem caracteriza anul 2023 ca fiind mai bun decât 2022, în ciuda faptului că am avut creșteri importante de costuri, inflație mare și o situație destul de dificilă în apropiere de granițe. În ciuda prelungirii problemelor din 2022, în acest an, lucrurile s-au mai așezat, au fost mai previzibile, astfel că am putut pune în aplicare strategia de investiții planificată și, în plus, am reușit să finalizăm o investiție care nu era în planul inițial: HUB-ul internațional de la Arad. Interesul sellerilor internaționali pentru piața românească este o tendință care s-a transformat în certitudine, în 2023. Datele ne arată că, în acest an, creșterea semnificativă a e-commerce-ului a fost susținută puternic de vendorii din afara României care au generat volume cu 20-25% mai mari, față de vendorii locali. Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților din străinătate, dezvoltarea unui HUB exclusiv pentru comerțul online internațional a fost una firească. Am luat decizii rapid, am creat o echipă dedicată și am alocat peste 4 milioane de euro pentru acest HUB, pe care îl vom dota cu o bandă modernă de sortare. Astfel, putem spune că HUB-ul de la Arad este cea mai nouă și cea mai rapidă investiție pe care FAN Courier a realizat-o în acest an, iar rezultatele de până acum confirmă că am luat o decizie bună“, a mai explicat Mihai.
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!