Tu stiai ca daca iti incalzesti masina in acest fel vei distruge motorul?

Tu stiai ca daca iti incalzesti masina in acest fel vei distruge motorul?

Tocmai am intrat in sezonul rece, astfel incat ne-am propus sa venim in ajutorul soferilor cu o informatie care in unele situatii se poate dovedi vitala. Spre deosebire de perioada verii cand te-ai urcat la volan si ai inceput sa conduci, iarna lucrurile stau diferit. Trebuie sa incalzesti interiorul masinii, sa cureti exteriorul de zapada sau sa dezgheti parbrizul.

Astazi vom vorbi insa despre un obicei de incalzire al masinii care iti poate distruge motorul.

Expertii fac apel la soferi sa fie prudenti in lunile de iarna atunci cand isi incalzesc masinile, altfel s-ar putea confrunta cu probleme majore la motor. In conditiile in care temperaturile sunt inca aproape de zero grade in toata tara, multi soferi se confrunta cu dificultati inainte de a porni la drum, de la incalzirea masinii pana la probleme cu bateria. Profesionistii avertizeaza pe soferi cu privire la diferite metode populare de a incalzi masinile dimineata si la impactul pe care acestea l-ar putea avea pe termen lung.

Temperaturile scazute pot avea un impact asupra activitatii motorului. Este foarte important sa va asigurati ca toate fluidele motorului (antigel si ulei) sunt verificate si se afla in stare buna pentru a evita sa fiti afectati de vremea rece. De asemenea, ar trebui sa faceti si un test al bateriei, deoarece daca aceasta este uzata va porni mult mai greu pe durata anotimpului rece.

Atunci cand incepeti sa conduceti, este foarte important sa evitati turatiile ridicate ale motorului pana cand acesta a atins temperatura de functionare, deoarece acest lucru poate deteriora motorul. Unii soferi isi tureaza motoarele dimineata pentru a incalzi masina si a accelera procesele de condensare si a scapa de inghet.

Cu toate acestea, chiar daca motorul se incalzeste in acest mod, acest lucru poate fi adesea daunator pentru motor si pentru mediu, majoritatea producatorilor moderni recomandand ca soferii sa porneasca masina si sa inceapa imediat sa conduca. Prin mersul la ralanti si turatia puternica a motorului, pot fi eliberati poluanti nocivi si pot duce la probleme cu motorul pe termen lung.

Bateriile pot fi afectate de vremea calda din timpul verii, dar problema tinde sa fie observata mai mult iarna, deoarece bateria trebuie sa lucreze mai mult pentru a incerca sa porneasca un motor rece. Daca stiti ca bateria este deja slaba, incercati sa o inlocuiti inainte de perioada rece.

De asemenea, soferii ar trebui sa aiba la indemana cabluri de pornire in cazul in care trebuie sa isi porneasca masina. In cazul in care soferii aud un vuiet slab atunci cand rotesc cheia in contact, dar motorul de pornire nu porneste, probabil ca au o baterie descarcata. Daca bateria este complet descarcata sau daca cablurile din sistemul electric s-au desfacut, este posibil sa nu auda nimic.

Alte semne ale unei baterii complet descarcate includ faptul ca luminile de contact de pe tabloul de bord nu se aprind si ca masina refuza sa se deblocheze prin intermediul inchiderii centralizate de la distanta. Temperaturile scazute afecteaza procesul chimic care produce si stocheaza electricitatea in interiorul bateriei, incetinind bateria si reducand capacitatea acesteia de a mentine o incarcare.

In cazul in care isi folosesc masina in mod regulat pentru calatorii scurte, ar putea fi utila incarcarea bateriei cel putin o data pe saptamana in timpul lunilor de iarna, in special daca aceasta are o vechime mai mare de trei ani. Bateriile mai vechi si mai slabe vor avea, de obicei, performante reduse, iar temperaturile scazute pot reduce si mai mult aceste performante, pana la punctul in care bateria se va descarca sau se va descarca foarte repede.

Soferii pot contribui, de asemenea, la conservarea duratei de viata a bateriei prin oprirea tuturor dispozitivelor inainte de a opri motorul la finalul calatoriei. Acest lucru include luminile, stergatoarele, incalzirea si radioul si previne orice consum inutil al bateriei la urmatoarea pornire. Orice coroziune de pe clemele si cablurile bateriei ar putea restrictiona fluxul de curent, desi aceasta poate fi curatata cu o perie de sarma.

In concluzie, este foarte important sa respectati toate aceste sfaturi atunci cand va conduceti automobilul iarna. Daca nu le veti face, riscati sa afectati grav motorul masini si scurtati durata de viata a acestuia. Incercati sa va protejati motorul masinii cat mai mult, pentru a reduce nivelul de uzura al acestuia.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...