Intretinerea sistemului de directie al masinii

Intretinerea sistemului de directie al masinii

Sistemul de directie al masinii tale este compus din o multitudine de bari si articulatii si mecanisme destul de fragile.

Intretinerea sistemului directie consta in masurarea jocului volanului, verificarea jocului din articulatii, reglarea mecanismului de actionare (caseta de directie), verificarea si reglarea unghiurilor de pozitie ale rotilor de directie si pivotilor (geometria directiei sau unghiul de fuga), strangerea suruburilor de fixare a casetei de directie, strangerea articulatiei sferice si ungerea conform schemei de ungere.

Verificarea jocului la volan se face astfel:

- se aduce autoturismul pentru pozitia de mers in linie dreapta;

- se roteste volanul spre dreapta apoi spre stanga pana la pozitiile maxime in care acesta se manevreaza usor fara sa roteasca rotile. Jocul la volan nu trebuie sa depaseasca 15 grade, deoarece in aceasta situatie directia devine nesigura. 

Jocul in volan poate fi cauzat de uzura articulatiilor mecanismului de directie sau a pieselor casetei de directie.

Cum iti dai seama ca directia masinii este defecta?

- volanul se misca mult mai greu;

- rotile de directie oscileaza la viteze reduse si automat si la viteze mari;

- directia trage intr-o parte;

- directia transmite volanului socurile de la roti;

- zgomote anormale venite de la roti.

Citeste si despre: de ce este volanul masinii slabit

De ce se misca volanul greu?

Defectul poate sa apara din cauza: frecarilor mari in articulatii, frecari anormale in caseta de directie sau la pivotii fuzetelor, deformari aparute la axul volanului, precum si defectiuni ale pneurilor.

Toate defectiunile se pot repara doar in ateliere auto. In cazul defectiunii pneurilor, poti rezolva simplu prin schimbarea lor. Defectiunile pneurilor pot fi: presiune insuficienta sau inegala, uzura neuniforma a pneurilor sau pneuri de dimensiuni diferite.

De ce se balangane masina?

Atunci cand masina oscileaza poti avea urmatoarele probleme: presiuni incorecte in pneuri, pneuri de dimensiuni diferite, roti neechilibrate, organele sistemului de directie sunt uzate, rulmentii rotilor au joc mare, osia din fata este deplasata, suspensia defecta (arcuri desfacute sau rupte, amortizoare defecte), cadrul deformat sau geometria rotilor incorecta.

Citeste si despre: simptome ale unei casete de directie cu probleme

Sursa foto: autosiebold.com, cartreatments.com

Articole similare
Cod eroare OBD2 P0116

Cod eroare OBD2 P0116

Acest cod OBD2 se refera la o eroare cand vien vorba de performanta circuitului senzorului ECT.



Tot ce trebuie sa stiti despre dispozitivele de etansare ale scurgerilor AC

Tot ce trebuie sa stiti despre dispozitivele de etansare ale scurgerilor AC

Chiar daca probabil vi se pare greu de crezut ca este posibil acest lucru, exista diferite tipuri de agenti de etansare pentru scurgerile AC ale masinii.

Probleme ale transmisiei manuale

Probleme ale transmisiei manuale

Probleme cu cutia de viteze manuala? Masina ta scoate zgomote ciudate si nu mai schimba treptele cum trebuie? Citeste acest articol.

Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TDI

Noul motor cu trei cilindri 1.4 TDI face parte din seria EA288. Acesta a inlocuit motorul de 1,2 litri cu 3 cilindri EA189.