Ce este unghiul de fuga al masinii?

Ce este unghiul de fuga al masinii?

Unghiul de fuga este denumirea populara a unghiului de inclinare longitudinala a pivotului. Pivotii fuzetelor sunt inclinati astfel incat, dupa virare, rotile sa aiba tot timpul tendinta de a revenii in linie dreapta.

Atunci cand virezi, datorita faptului ca pivotul este inclinat, acest lucru va crea un moment stabilizator, forta care incearca constant sa readuca roata in linie dreapta.

Unghiul de fuga este o componenta foarte importanta a sistemului de directie, el tine tot timpul masina in linie dreapta atunci cand volanul este drept si te ajuta sa indrepti volanul dupa ce ai iesit din curba, facand el o mare parte din efort.

Citeste si despre: ce este sistemul de servodirectie

Un unghi de fuga corect arata ca atat sistemul de suspensie cat si cel de directie al masinii tale sunt in stare perfecta de functionare.

Atunci cand masina incepe sa traga intr-o parte sau incepi sa simti ca volanul nu se mai redreseaza dupa ce virezi, inseamna ca masina are o problema destul de importanta.

Nu amana verificarea sistemului de directie si suspensie. Sa ramai fara control asupra volanului poate fi catastrofal. Alinierea unghiului de fuga costa putin si dureaza doar cateva minute. Cu toate astea, daca simti ca ceva este in neregula inspecteaza detaliat masina.

Citeste si despre: ce este arcul de suspensie si ce face

Sursa foto: industryweek.com, bandofartists.com

Articole similare

Ca sa prelungesti viata anvelopelor tale este ideal sa le rotesti la fiecare 10.000 de kilometri parcursi.

Pe masura ce motoarele au devenit tot mai puternice si mai complicate, acestea au ajuns sa creasca economia uleiului folosit.

Motorul Mazda 2.3L DISI Turbo sau modelul L3-VDT este o versiune turbo a 2.3 MZR / L3-VE

Acest cod se refera la o eroare a tensiunii in sistemul de referinta - zona "A".