Cele mai multe vehicule moderne au un sistem de control al tractiunii. Acest sistem monitorizeaza performanta si stabilitatea directiei vehiculului. Daca vehiculul ar pierde tractiunea, sistemul de control al tractiunii va detecta aceasta problema si va actiona corespunzator pentru a corecta problema.
Martorul de control al tractiunii nu se va aprinde atat timp cat sistemul functioneaza corect si nu exista probleme cu niciunul dintre componentele sale. Totusi, in cazul in care exista o problema cu sistemul de control al tractiunii si vehiculul nu poate sa mentina o tractiune stabila, atunci martorul de control al tractiunii se va aprinde in bordul masinii.
Top 5 cauze ale aprinderii martorului de control al tractiunii
Daca martorul de control al tractiunii se va aprinde in bordul masinii, acest lucru se va intampla de obicei in momentul accelerarii. Nu intrati in panica, incercati sa va concentrati pe stabilitatea volanului.
Sistemul de control al tractiunii nu va putea sa ajute vehiculul, prin urmare, trebuie sa fiti foarte atenti. Indicat ar fi sa mergeti la primul service pentru a rezolva problema.
In continuare va vom prezenta cinci cauze ale aprinderii martorului de control al tractiunii in momentul accelerarii.
1. Senzori viteza roti defecti
Senzorii de viteza a rotilor sunt conectati la sistemul de control al tractiunii si la unitatea de comanda a motorului. Acesti senzori sunt responsabili pentru detectarea vitezei cu care se rotesc rotile vehiculului. Fiecare roata are propriul senzor.
Daca viteza de rotatie a oricarei roti se schimba in mod neobisnuit pe masura ce accelerati, senzorii detecteaza acest lucru si notifica sistemul de control al tractiunii.
Daca senzorii de viteza a rotilor nu functioneaza, sistemul de control al tractiunii nu va fi notificat, apoi vehiculul va pierde tractiunea si astfel se va aprinde martorul de control al tractiunii.
2. Senzorul unghiului de directie defect
Senzorul unghiului de directie calculeaza unghiul volanului si viteza cu care acesta este rotit. Senzorul este pozitionat in coloana de directie astfel incat sa poata urmari precis unghiul si viteza. Daca senzorul este defect, martorul de control al tractiunii se va aprinde in bordul masinii.
3. Conditii rutiere necorespunzatoare
Daca conditiile rutiere sunt severe, este posibil ca sistemul de control al tractiunii sa nu functioneze corespunzator. De exemplu, daca exista zapada sau gheata pe carosabil, tractiunea va fi greu de mentinut. Daca stabilitatea devine dificila, martorul de control al tractiunii se va aprinde in bordul masinii.
4. Probleme la directie
Sistemul de directie este atasat la volan si reprezinta o parte importanta a sistemului de servodirectie. Acesta primeste lichid hidraulic de inalta presiune pentru a usura rotirea volanului. Daca aveti problema la sistemul de directie, va fi mai greu sa manevrati vehiculul, astfel martorul de control al tractiunii se va aprinde in bordul masinii.
5. Eroare de programare
Este posibil sa existe o situatie cand sistemul de control al tractiunii trebuie reprogramat, deoarece prezinta o eroare. Daca sistemul de control al tractiunii necesita reprogramarea, atunci martorul de control al tractiunii se va aprinde in tabloul de bord al masinii.
Sursa foto: oards.com, overdrive.in, youcanic.com