Martor de control al tractiunii aprins in bord

Martor de control al tractiunii aprins in bord

Cele mai multe vehicule moderne au un sistem de control al tractiunii. Acest sistem monitorizeaza performanta si stabilitatea directiei vehiculului. Daca vehiculul ar pierde tractiunea, sistemul de control al tractiunii va detecta aceasta problema si va actiona corespunzator pentru a corecta problema.

Martorul de control al tractiunii nu se va aprinde atat timp cat sistemul functioneaza corect si nu exista probleme cu niciunul dintre componentele sale. Totusi, in cazul in care exista o problema cu sistemul de control al tractiunii si vehiculul nu poate sa mentina o tractiune stabila, atunci martorul de control al tractiunii se va aprinde in bordul masinii.

Citeste si despre: cei mai importanti 5 martori de bord

Top 5 cauze ale aprinderii martorului de control al tractiunii

Daca martorul de control al tractiunii se va aprinde in bordul masinii, acest lucru se va intampla de obicei in momentul accelerarii. Nu intrati in panica, incercati sa va concentrati pe stabilitatea volanului.

Sistemul de control al tractiunii nu va putea sa ajute vehiculul, prin urmare, trebuie sa fiti foarte atenti. Indicat ar fi sa mergeti la primul service pentru a rezolva problema.

In continuare va vom prezenta cinci cauze ale aprinderii martorului de control al tractiunii in momentul accelerarii.

1. Senzori viteza roti defecti

Senzorii de viteza a rotilor sunt conectati la sistemul de control al tractiunii si la unitatea de comanda a motorului. Acesti senzori sunt responsabili pentru detectarea vitezei cu care se rotesc rotile vehiculului. Fiecare roata are propriul senzor.

Daca viteza de rotatie a oricarei roti se schimba in mod neobisnuit pe masura ce accelerati, senzorii detecteaza acest lucru si notifica sistemul de control al tractiunii.

Daca senzorii de viteza a rotilor nu functioneaza, sistemul de control al tractiunii nu va fi notificat, apoi vehiculul va pierde tractiunea si astfel se va aprinde martorul de control al tractiunii.

2. Senzorul unghiului de directie defect

Senzorul unghiului de directie calculeaza unghiul volanului si viteza cu care acesta este rotit. Senzorul este pozitionat in coloana de directie astfel incat sa poata urmari precis unghiul si viteza. Daca senzorul este defect, martorul de control al tractiunii se va aprinde in bordul masinii.

Citeste si despre: cum sunt utilizati senzorii pentru a imbunatati performantele

3. Conditii rutiere necorespunzatoare

Daca conditiile rutiere sunt severe, este posibil ca sistemul de control al tractiunii sa nu functioneze corespunzator. De exemplu, daca exista zapada sau gheata pe carosabil, tractiunea va fi greu de mentinut. Daca stabilitatea devine dificila, martorul de control al tractiunii se va aprinde in bordul masinii.

4. Probleme la directie

Sistemul de directie este atasat la volan si reprezinta o parte importanta a sistemului de servodirectie. Acesta primeste lichid hidraulic de inalta presiune pentru a usura rotirea volanului. Daca aveti problema la sistemul de directie, va fi mai greu sa manevrati vehiculul, astfel martorul de control al tractiunii se va aprinde in bordul masinii.

5. Eroare de programare

Este posibil sa existe o situatie cand sistemul de control al tractiunii trebuie reprogramat, deoarece prezinta o eroare. Daca sistemul de control al tractiunii necesita reprogramarea, atunci martorul de control al tractiunii se va aprinde in tabloul de bord al masinii.

Citeste si despre: ce semnifica martorul SRS

Sursa foto: oards.com, overdrive.in, youcanic.com

Articole similare
Martor ABS aprins. Este in regula sa conduci?

Martor ABS aprins. Este in regula sa conduci?

S-a aprins martorul luminos al ABS-ului in bord? Ce trebuie sa faci? Este bine sa conduci mai departe sau trebuie sa mergi cu masina in service? Afla aici.

13 cei mai importanti martori de bord

13 cei mai importanti martori de bord

In acest articol am decis sa va prezentam cei mai importanti si comuni 13 martori de bord pentru a sti cu ce va confruntati cand se aprind.

Ce este controlul tractiunii si cum functioneaza

Ce este controlul tractiunii si cum functioneaza

Controlul tractiunii este un sistem de siguranta al masinii, al carui scop este sa ajute mareasca aderenta anvelopelor pe suprafetele cu tractiune scazuta.

P0999  Circuitul de control al solenoidului de comutare de tip F

P0999 Circuitul de control al solenoidului de comutare de tip F

Codul P0999 identifica o problema la nivelul transmisiei automate in circuitul de comanda al solenoidului F si stabileste codul pestru aceasta.

Modulul de control ABS: Simptome, rol si localizare

Modulul de control ABS: Simptome, rol si localizare

Sistemul de franare antiblocare sau ABS este o caracteristica avansata de siguranta gasita in aproape toate vehiculele din zilele noastre.

Supapa de control a rapelului de frana

Supapa de control a rapelului de frana

Daca aveti bule de aer in conductele de frana din cauza supapei de control, puteti simti ca pedala de frana este ca un burete.

Totul despre consumul de ulei al masinii

Totul despre consumul de ulei al masinii

Unii soferi sustin faptul ca motoarele pe benzina consuma mult mai mult ulei ca cele diesel, iar alti soferi sustin exact contrariul.

Sistem de control pentru croaziera adaptabil (ACC)

Sistem de control pentru croaziera adaptabil (ACC)

Sistemul de control pentru croaziera adaptabil – tempomat – contribuie la evitarea accidentelor, mentinand permanent autovehiculul la o distanta sigura.

Este sigur sa conduci cu martorul TPMS aprins?

Este sigur sa conduci cu martorul TPMS aprins?

Martorul TPMS ( Tire Pressure Monitoring System ) te alerteaza atunci cand presiunea din pneu ( sau pneuri ) este prea mica.

Eroarea senzorului de presiune in roti

Eroarea senzorului de presiune in roti

In acest articol vom prezenta cauza erorii senzorului de presiune in roti cat si presiunea ideala a pneurilor masinii dumneavoastra.

Despre controlul electronic al clapetei de acceleratie

Despre controlul electronic al clapetei de acceleratie

Acest control electronic al clapetei de acceleratie este de fapt partea electronica care ataseaza clapeta de acceleratie la pedala de acceleratie.

Cod eroare al regulatorului presiunii de combustibil P0001

Cod eroare al regulatorului presiunii de combustibil P0001

Cauze comune pentru defectarea regulatorului de presiune si aparitia erorii P0001

Senzor coloana de directie: ce este si defectiuni comune

Senzor coloana de directie: ce este si defectiuni comune

Senzorul coloana de directie are rolul de a evalua stabilitatea si tractiunea autoturismului.

De ce se opreste masina in mers?

De ce se opreste masina in mers?

O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.

Cod eroare OBD2 P0649

Cod eroare OBD2 P0649

Acest cod se refera la eroarea circuitului de comanda a martorului sistemului de control al vitezei.

Cod eroare OBD2 P0648

Cod eroare OBD2 P0648

Acest cod se refera la eroarea circuitului de comanda a martorului sistemului antifurt.

Cod eroare OBD2 P0655

Cod eroare OBD2 P0655

Acest cod se refera la eroarea circuitului de tensiune a martorului de bord al supraincalzirii motorului.

Cod eroare OBD2 P0645

Cod eroare OBD2 P0645

Acest cod se refera la eroarea circuitului releului sistemului a/c.

Cod eroare OBD2 P0646

Cod eroare OBD2 P0646

Acest cod se refera la eroarea circuitului releului sistemului a/c - tensiune slaba.

Cod eroare OBD2 P0647

Cod eroare OBD2 P0647

Acest cod se refera la eroarea circuitului releului sistemului a/c - tensiune ridicata.

Cod eroare OBD2 P0657

Cod eroare OBD2 P0657

Acest cod se refera la defectiune alimentatorului cu tensiune - zona A.

Cod eroare OBD2 P0658

Cod eroare OBD2 P0658

Acest cod se refera la defectiune alimentatorului cu tensiune - zona A - tensiune scazuta.

Cod eroare OBD2 P0659

Cod eroare OBD2 P0659

Acest cod se refera la defectiune alimentatorului cu tensiune - zona A - tensiune ridicata.

Cod eroare OBD2 P0650

Cod eroare OBD2 P0650

Acest cod se refera la eroarea circuitului de comanda a martorului (MIL) ce indica o defectiune.

Cod eroare OBD2 P0800

Cod eroare OBD2 P0800

Acest cod se refera la eroarea sistemului de transfer a tractiunii.

Cod eroare OBD2 P0836

Cod eroare OBD2 P0836

Acest cod se refera la eroarea circuitului comutatorului tractiunii 4x4.

Cod eroare OBD2 P0837

Cod eroare OBD2 P0837

Acest cod se refera la eroarea circuitului comutatorului tractiunii 4x4 - performanta slaba.

Cod eroare OBD2 P0838

Cod eroare OBD2 P0838

Acest cod se refera la eroarea circuitului comutatorului tractiunii 4x4 - tensiune scazuta.

Cod eroare OBD2 P0839

Cod eroare OBD2 P0839

Acest cod se refera la eroarea circuitului comutatorului tractiunii 4x4 - tensiune ridicata.

Cod eroare OBD2 P0863

Cod eroare OBD2 P0863

Acest cod se refera la eroarea circuitului de comunicatie al modulului de comanda a tractiunii.