O sa incep acest articol prin a da definitia prioritatii, asadar prioritatea de trece inseamna intaietatea la trecerea printr-o intersectie nedirijata a unui vehicul in raport cu celelalte care sosesc in acelasi timp din directii diferite. Dar oare stim cu totii regula de prioritate? In cele ce urmeaza va vom prezenta cine are prioritate de trecere intr-o intersectie dirijata, nedirijata si cu sens giratoriu.
La apropierea de o intersectie, conducatorul unui vehicul are obligatia sa circule cu o viteza care sa ii permita oprirea, pentru a acorda prioritate de trecere participantilor la trafic ce au acest drept.
Schimbarea directiei de mers spre stanga, in cazul vehiculelor care intra intr-o intersectie circuland pe acelasi drum in aliniament, dar din sensuri opuse, se efectueaza prin stanga cercului de intersectie, fara intersectarea traiectoriilor acestora.
Intersectii cu circulatie nedirijata
La intersectiile cu circulatie nedirijata conducatorul de vehicul este obligat sa cedeze trecerea tuturor vehiculelor care vin din partea dreapta.
In intersectiile cu circulatie nedirijata conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere tuturor vehiculelor care circula pe sine. Tramvaiele isi pierd prioritatea de trecere doar atunci cand vireaza la stanga.
Citeste si despre: verde intermitent la semafor, esti obligat sa eliberezi banda 1
Intersectii cu circulatie dirijata
Aceste intersectii se impart in 3 categorii:
– intersectii dirijate de catre agenti de circulatie;
– intersectii dirijate prin semnale luminoase;
– intersectii dirijate prin indicatoare de prioritate (in aceasta categorie sunt inculse si intersectiile cu sens giratoriu).
La intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare, semafoare sau de catre agentii de circulatie conducatorul de vehicul este obligat sa respecte semnificatia data de indicatiile acestora. In intersectiile cu circulatie dirijata prin semnale luminoase vehiculele care vireaza la stanga acorda prioritate de trecere vehiculelor care circula din sens opus.
In intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare de prioritate regula prioritatii de dreapta se respecta numai in cazul in care doua vehicule urmeaza sa se intalneasca, fiecare intrand in intersectie de pe un drum semnalizat cu un indicator avand aceeasi semnificatie de prioritate sau de pierdere a prioritatii.
Intersectii cu sens giratoriu
In intersectiile cu sens giratoriu vehiculele care circula in interiorul acestora au prioritate fata de cele care urmeaza sa patrunda in intersectie.
In interesctiile cu sens giratoriu se aplica urmatoarele reguli:
– se ocoleste centrul intersectiei (insula) prin dreapta in sensul aratat de sagetile de pe indicatorul ”Sens giratoriu”;
– vehiculele care circula in interiorul acestora au prioritate fata de cele care urmeaza sa patrunda in intersectie daca la toate intrarile in intersectie sunt montate indicatoare cu semnificatia ”Cedeaza trecerea” respectiv ”Intersectie cu sens giratoriu”;
– conducatorul de vehicul este obligat sa respecte semnificatia mijloacelor de semnalizare instalate in interiorul intersectiei (se respecta regulile aplicabile in intersectiile cu circulatia dirijata), daca acestea exista;
– conducatorul de vehicul care urmeaza sa circule pe prima strada la dreapta se incadreaza pe banda de langa bordura sau acostament (banda intai) si pune in functiune luminile indicatoare de directie dreapta la patrunderea in intersectie;
– conducatorul de vehicul care urmeaza sa circule pe directia inainte se poate incadra pe banda de langa bordura sau acostament (banda intai) sau pe banda de langa axul drumului (banda a doua);
– conducatorul de vehicul care urmeaza sa schimbe directia de mers spre stanga se incadreaza pe banda de langa axul drumului (banda a doua) si pune in functiune luminile indicatoare de directie stanga la patrunderea in intersectie;
Intr-o intersectie cu centru imaginar, schimbarea directiei de mers la stanga, se face prin ocolirea centrului imaginar al intersectiei prin dreapta.
Exista si anumite exceptii de la aceasta regula si anume:
Prin exceptie de la regula de mai sus ocolirea centrului imaginar al intersectiei se va face prin stanga acestuia atunci cand:
– exista benzi speciale pentru executarea manevrei;
– la semnalul politistului cu aceasta semnificatie, care dirijeaza circulatia in intersectie;
– la schimbarea directiei de mers spre stanga a vehiculelor care intra in intersectie circuland pe acelasi drum in aliniament, dar din sensuri opuse (traiectoriile acestora nu se intersecteaza);
– in intersectia cu circulatie in ambele sensuri ce se gaseste la capatul unui drum cu sens unic;
Se interzice patrunderea intr-o intersectie chiar daca semnalul luminos ori un indicator de prioritate permite, daca din cauza aglomerarii circulatiei conducatorul de vehicul risca sa ramana imobilizat, stanjenind sau impiedicand desfasurarea traficului.
Citeste si despre: ce amenda risti daca arunci tigara pe geam
Sursa foto: soferiteste.ro, adevarul.ro, youtube.com
Exista o multime de masini noi pentru a fi lansate intr-un viitor nu prea indepartat, in ciuda complicatiilor care au avut loc in acest an 2020.
Ar putea fi ceva la fel de simplu ca nivelul uleiul scazut, sau ar putea fi un indiciu al problemelor grave ale motorului.
Aboneaza-te la canalul nostru de youtube pentru review-uri auto si sfaturi utile.
O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.
Numarul de tipi, de fapt, defineste numarul de etape facute de piston in cadrul cilindrului, pentru a se forma un ciclu complet al motorului.
In momentul in care trebuie sa completati lichidul de transmisie, exista posibilitatea sa adaugati mai mult lichid de transmisie decat ar fi necesar.
Indiferent de anotimp, automobilul tau are nevoie de atentie in permanenta, fie ca este vorba de o verificare sau schimbarea unor componente.
Spuneam mai sus ca va recomandam sa schimbati permisul cat mai curand atunci cand expira, chiar daca ne aflam in stare de alerta si putem circula asa cu el.
Pompa de combustibil este responsabila pentru circularea combustibilului din rezervor pana la motor. Pompa este localizata in interiorul rezervorului.
Indiferent care este problema aparuta la DSG, te sfatuim sa o tratezi la timp. Orice amanare te poate costa atat bani, cat si deteriorari grave ale masinii.
In articolul de astazi vom vorbi despre piesele care sunt cele mai predispuse sa se deterioreze in urma unui accident.
S-a aprins martorul luminos al ABS-ului in bord? Ce trebuie sa faci? Este bine sa conduci mai departe sau trebuie sa mergi cu masina in service? Afla aici.
Conducerea masinii pe vreme ploioasa poate fi una dintre cele mai dificile situatii pe care un sofer o poate experimenta.
Daca martorul de control al tractiunii se va aprinde in bordul masinii, acest lucru se va intampla de obicei in momentul accelerarii.
Lichidele auto pot fi daunatoare oamenilor si mediului inconjurator daca sunt aruncate incorect.
Unul dintre ingrediente este uleiul de baza sau "base oil" care se gaseste in grasimi lubrifiante, uleiuri de motor si lichide de prelucrare a metalelor.
Poze detaliate cu noua Dacia Sandero.
In articolul de astazi vom vorbi despre ce trebuie sa facem daca ramanem in pana in mijlocul drumului, departe de casa.
Daca deja ai apucat sa pui benzina in loc de motorina sau invers in rezervor, iata ce trebiue sa faci.
Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul psss scos de aerul care iese din cauciucul intepat.
Va urcati in masina, apasati frana, porniti motorul, incercati sa puneti masina in "Drive" si observati ca levierul cutie de viteze este blocat in "Park".
BMW M3 Touring a fost confirmat!
Nu lasati apa de ploaie sa stagneze mult timp pe masina. Apa de ploaie poate sa influenteze in sens negativ vopseaua.
Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.
Este important sa stii sa faci diferenta intre problemele pe care le poti rezolva acasa si problemele care necesita interventia unui mecanic profesionist.
Senzorul de presiune al colectorului, cunoscut si sub denumirea de senzor de presiune absoluta, este parte integranta a sistemului motorului vehiculului.
Fiind impatimiti ai sportului cu motor, nu am putut trece cu vederea, nasterea unui proiect inedit in Romania.
Se spune ca toate motoarele "papa" ulei, chiar si atunci cand sunt in stare buna, insa rata la care o fac, variaza totusi.
Amintiti-va ca o alta culoare decat rosu sau chihlimbar nu indica neaparat o problema. Indiferent de culoarea fluidului, trebuie sa acordati importanta.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login