Proiect interesant, dar foarte scump: vor fi cumparate 12 trenuri pe hidrogen

Proiect interesant, dar foarte scump: vor fi cumparate 12 trenuri pe hidrogen

Vor fi achizitionate 12 de trenuri care functioneaza cu hidrogen ca urmare a deciziei Guvernului. Achizitia va avea o valoare de 862.23 milioane de lei (cu TVA) si va fi finantata prin PNRR. Odata cu achizitia trenurilor pe hidrogen vor fi contractate si serviciile de alimentare si de intretinere plus reparatii pe termen lung astfel incat acestea sa poata fi puse in circulatie.

Inca de la finalul lunii aprilie, Ministerul Transportului avizase achizitionarea a 12 trenuri pe hidrogen intr-un proiect pilot care avea ca scop testarea trenurilor ecologice.

Ce declaratii au fost facute despre proiectul pilot?

Ministerul Transportului a dezvaluit ca trenurile pe hidrogen vor fi utilizate pentru transportul public de calatori pe liniile CF neelectrificate si vor fi directionate catre zonele din nordul capitalei si judetul Ilfov, pentru a face o legatura mai simpla cu judetele Arges, Dambovita, Giurgiu.

Noile trenuri cu hidrogen vor asigura curse la 30 de minute pe rutele:

Trenurile pe hidrogen – alternativa eco pentru trenurile diesel

Trenurile pe hidrogen aduc beneficii multiple si pot completa cu succes activitatea trenurilor diesel. Acestea au o autonomie mult mai mare decat trenurile cu baterii, reduc emisiile si pot fi folosite pe liniile neelectrificate.

Tehnologia este la mare cautare in Germania, Olanda, Italia, Austria, Marea Britanie, Polonia si Suedia.

Trenurile cu hidrogen sunt produse de companii europene precum Alstom, Stadler, CAF si Siemens.

Chiar daca exista atat de multe beneficii, este important sa avem in vedere si dezavantajele. Achizitia si utilizarea trenurilor cu hidrogen au costuri foarte mari deoarece hidrogenul este produs din combustibili fosili care necesita un spatiu mare de depozitare. Este necesara, totodata o structura de alimentare si limitarea vitezei de deplasare la cel mult 120-140 kilometri/ora.

In ceea ce priveste nivelul de emisii al acestor trenuri, acesta depinde de metoda de producere a hidrogenului.

In momentul de fata trebuie gandita o infrastructura a statiilor de reincare cu hidrogen care sa permita reincarcarea.

Tinand cont de costurile mari de realizare a unei astfel de infrastructuri, este posibil sa mai dureze o perioada pana cand proiectul pilot va fi derulat.

Concluzia este ca, desi pare o idee interesanta atat din punctul de vedere al eficientei, cat si al respectarii regulilor de protejare a mediului inconjurator, utilizarea trenurilor cu hidrogen este foarte scumpa.

sursa foto: https://economedia.ro/

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!