Sigur gresesti! Care a fost prima masina romaneasca fabricata sub licenta Renault?

Sigur gresesti! Care a fost prima masina romaneasca fabricata sub licenta Renault?

Prima mașină fabricată de Uzina Dacia din Pitești, în baza unei licențe Renault, a fost modelul Dacia 1100, lansat în 1968. Până în 1972, s-au produs peste 44.000 de astfel de vehicule.

Urmând vizita președintelui Franței, Charles de Gaulle, în România în 1966, Nicolae Ceaușescu a hotărât ca Uzinele Dacia să înceapă producția de automobile sub licență Renault. Construcția fabricii, situată în Mioveni, județul Argeș, a durat un an și jumătate. În anul 1968, primul model Renault 8, redenumit Dacia 1100, a fost finalizat la această uzină. A 75-a unitate produsă a fost oferită drept cadou președintelui Ceaușescu. Componentele pentru Dacia 1100 erau furnizate de francezi, iar în România se realiza doar asamblarea vehiculului.

Iată cum era prezentată noua mașină în ediția din 1968 a revistei Flacăra:

„Peisajul autohton al automobilismului a fost îmbogățit cu o nouă prezență: Dacia 1100. Aceasta se produce la uzina ultramodernă situată în apropiere de Pitești, rezultatul unei colaborări cu experții de la Regia Națională Renault. Modelele Renault 8, dotate cu motoare Gordini, s-au impus în majoritatea competițiilor Turului Corsicii – una dintre cele mai dificile curse europene – și au obținut poziții de top în Raliul Monte-Carlo, Cupa Alpilor și Raliul Dunării-Castrol.

Dacia 1100, o berlină de cinci locuri, este concepută după principiul <totul în spate> (motorul și sistemul de tracțiune se găsesc în partea din spate a mașinii) și integrează trei caracteristici esențiale pentru orice autovehicul modern: confort, performanță și eficiență.

Caroseria monocoque, cu patru uși, afișează un design sobru și elegant, oferind totodată o excelentă izolare termică și fonică…“

Tapiseria mașinii, care imită pielea, este confecționată din PVC și este disponibilă în culori asortate cu caroseria: alb, gri, vișiniu, verde, albastru și negru.

Pe un tablou de bord bine dotat, instrumentele de control sunt aranjate în două cadrane circulare. Acestea includ vitezometrul și contorul kilometric, indicatorul nivelului de combustibil, becurile de avertizare pentru încărcarea bateriei, faza lungă, semnalizatoarele, precum și presiunea uleiului și temperatura apei. De asemenea, pe tabloul de bord se află comutatoarele pentru ștergătoarele și spălătorul de parbriz, dezghețarea parbrizului și controlul climatizării interioare.

Geamurile mașinii oferă o vizibilitate excelentă; geamurile laterale frontale sunt escamotabile, iar cele din spate sunt culisante.

De menționat este și faptul că mașina dispune de un portbagaj spațios (240 dmc), completat de un compartiment (60 dmc) sub geamul din spate, care poate fi folosit pentru depozitarea obiectelor necesare în călătorie…

Motorul vehiculului este renumitul Sierra 1100, același care se regăsește pe modelele Renault 10 Major. Acest motor, unul dintre cele mai reușite ale producătorului francez, se remarcă prin accelerații impresionante și robustețe.

Cei patru cilindri ai motorului operează pe principiul ciclului în patru timpi și dezvoltă o putere de 43 CP la 4600 rotații pe minut. Această putere conferă autoturismului o viteză maximă de 135 km/h. Consumul de combustibil este de 6,8 litri la 100 km, la o viteză medie de 75 km/h…

Toate roțile sunt dotate cu frâne de tip disc. În sistemul hidraulic de frânare este inclus un limitator de presiune, care previne blocarea roților în cazul frânărilor bruste. Roțile pot fi echipate fie cu anvelope convenționale de dimensiunea 145x380, fie cu anvelope radiale - 135x380.

În final, este important de menționat că întreținerea mașinii este extrem de simplă: aceasta are doar un singur gresor, iar schimbul de ulei este necesar după fiecare 5.000 km parcurși“.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Cat este amenda daca nu ai trusa medicala in masina?
Cat este amenda daca nu ai trusa medicala in masina?

Sanctionarea legala a conducatorilor auto depistati in trafic fara trusa medicala in dotarea autovehiculului In conformitate cu pr...

Cat este amenda daca nu iti functioneaza un far de la masina?
Cat este amenda daca nu iti functioneaza un far de la masina?

Sistemul de iluminare al masinii este un sistem vital atunci cand vine vorba despre siguranta ta si a celorlalti participanti la t...

Care este amenda daca claxonezi?
Care este amenda daca claxonezi?

Nu este un secret pentru nici un sofer faptul ca fiecare autoturism este dotat din fabrica cu un sistem sonor pe care il poti folo...

Cat este amenda daca nu ai trusa de prim ajutor si extinctor?
Cat este amenda daca nu ai trusa de prim ajutor si extinctor?

Asa cum ar trebui sa stie orice sofer inca de cand face pentru prima data cursurile unei scoli de soferi, exista anumite obligatii...