Un roman a inventat autoturismul Dacia care FUNCTIONEAZA CU APA, IN LOC DE BENZINA SAU MOTORINA … SI NU ESTE SINGURUL!

Un roman a inventat autoturismul Dacia care FUNCTIONEAZA CU APA, IN LOC DE BENZINA SAU MOTORINA … SI NU ESTE SINGURUL!

_ MINTI STRALUCITE DIN ROMANIA - INVENTII ACTUALE IN DOMENIUL AUTO _

Se pare ca romanii nu duc lipsa de inventivitate, in conditiile in care, in Baia Mare, este reeditat cazul inginerului bacauan Gheorghe Bordeianu, de data aceasta de catre un barbat care isi alimenteaza autoturismul Dacia Logan cu … apa si hidroxid de sodiu, parcurgand astfel distanta de … 10000 kilometri.

Sa fie acesta un punct de plecare pentru inlocuirea combustibililor fosili cu banala apa, capabila sa propulseze, se pare, autoturismele pe distante atat de lungi? Timpul o va demonstra!

Sursa foto: mediasud.ro

Stim cu totii faptul ca apa este una dintre cele mai importante si raspandite substante de pe Planeta, respectiv din corpul uman, fara de care viata in sine nu ar putea exista … nu s-ar fi gandit nimeni insa la faptul ca aceeasi apa ar putea da viata autoturismelor, inlocuind la propriu benzina si motorina.

De data aceasta este vorba despre Florian Calauz care, potrivit playtech.ro, a revolutionat modelul Dacia Logan, cu care a reusit sa ruleze in trafic folosindu-se de un amestec pe baza de apa si hidroxid de sodiu.

Astfel, in baza celor declarate de inventator, cu un plin de rezervor poate strabate distanta de la Baia Mare la Constanta dus – intors: „cu un plin al rezervorului, in jur de 50-60 de litri de motorina, pot face drumul din Baia Mare pana la Constanta, dus-intors si din nou pana la malul marii“.

De asemenea, acesta mentioneaza faptul ca 1 litru de apa amestecat cu hidroxid de sodiu ii permite sa ruleze cu masina pe o distanta de 10000 de kilometri.

In cele ce urmeaza, punem la dispozitia cititorilor nostri explicatiile inventatorului: „Vorbim de apa plus hidroxid de sodiu. Aparatul face hidroliza apei, realizeaza hidrogen care merge la galeria de admisie si oxigenul va iesi pe teava de esapament, scazand poluarea.

Hidrogenul, prin ardere, dezvolta o putere calorica mai mare de sase ori fata de oricare alt combustibil ca benzina, motorina sau GPL, in acest fel crescand si puterea motorului, scazand consumul de carburant pentru ca in ardere se foloseste hidrogen“.

Practic, Florian Calauz este de parere ca tot ce este necesar sa construiesti asa ceva este un „hibrid care arde apa“, secretul constand in preluarea electricitatii din sistemul electric al masinii pentru a electroliza apa intr-un amestec gazos de hidrogen si oxigen. Cu alte cuvinte, ne referim la oxihidrogen, amestecul avand un raport de 2 : 1 atomi de hidrogen la atomi de oxigen.

„Acesta este apoi introdus imediat in colectorul de admisie pentru a inlocui o parte din benzina. Aceste „kituri“ simple va vor creste consumul de combustibil si va vor reduce facturile si dependenta de combustibil strain cu 15 pana la 300 la suta“.

Inventia inedita a unui roman, inginer TCM – generatorul de ioni care permite autoturismelor sa ruleze 5000 km. cu 3 litri de APA! RAR recunoaste ca emisiile de noxe sunt ZERO

Inginerul Gheorghe Bordeianu, din Bacau, a facut senzatie printre pasionatii de autoturisme, uimindu-i inclusiv pe cei de la Registrul Auto Roman cu telentul, initiativa si rabdarea de care a dat dovada pentru atingerea scopului final, respectiv inventarea masinii care, cu numai trei litri de apa, merge aproximativ 5000 de kilometri.

Aducem la cunostinta cititorilor nostri faptul ca, acum ceva vreme, aparea in presa informatia potrivit careia un inginer in varsta de 50 de ani, din Bacau, dadea peste cap toate calculele producatorilor de autoturisme, in conditiile in care gasise varianta motorului care promite un consum mic, la eficienta maxima, care functiona cu ajutorul unui generator de ioni, capabil sa separe hidrogenul de oxigen.

Potrivit antena3.ro, se pare ca acest generator, odata atasat motoarelor, ar inlocui la propriu alimentarea cu benzina sau motorina, transformand visul oricarui conducator auto in realitate. Mai mult, autoturismul ar functiona nu numai cu apa, ci cu orice alt lichid inlocuitor care are in componenta hidrogen.

De asemenea, daca pretul unui astfel de dispozitiv va ridica semne de intrebare, aflati ca acesta este mai mult decat mic, respectiv undeva la 200 – 300 ron, potrivit lui Gheorghe Bordeianu, care a lucrat mai mult de 20 de ani in fabrica de avioane din Bacau si pe care, trebuie sa recunoastem, experienta il recomanda.

Potrivit inventatorului, „Brevetul l-am obtinut in 1985, iar inventia este acum in curs de omologare la Institutul de Motoare termice din Graz- Austria. Omologarea are trei etape, iar eu ma aflu acum la ultima dintre ele. Imediat cum o obtin vreau sa infiintez in Bacau o fabrica de productie in serie a dispozitivului“.

Sursa foto: promotor.ro; soferidinromania.ro

Pentru cei care au inca dubii cu privire la talentul acestor oameni, capabili de adevarate minuni cu propriile minti stralucite, le mentionam faptul ca inventatorul nu mai alimenteaza de multa vreme, autoturismul functionand numai pe baza de apa, suc, urina etc. , precum confirma si sursele mai sus citate.

Inginerul a declarat faptul ca „orice lichid s-ar pune in motor, cu trei litri se poate merge si 5.000 de kilometri. Masina pe care am montat dispozitivul consuma inainte 10 litri de benzina la suta de kilometri“.

Astfel, practic „orice lichid care contine hidrogen poate fi folosit drept combustibil pentru motor. Dispozitivul functioneaza cu otet si cola, chiar si cu urina. Este ecologic pentru ca arde hidrogenul si elibereaza in aer oxigenul“.

Asa cum am mentionat anterior, Registrul Auto Roman a verificat masina inventatorului si a recunoscut ca emisiile de noxe sunt zero.

Inginerul recunoaste ca o astfel de inventie ar crea mari probleme benzinarilor, cu atat mai mult intr-o tara in care sprijinul autoritatilor lasa de dorit in multe privinte, astfel ca deschiderea unei astfel de fabrici de productie in serie a dispozitivului se dovedeste un vis destul de greu de indeplinit.

Potrivit soferidinromania.ro, „Modelul propus de roman nu este singurul de acest fel. In urma cu aproape trei ani, o companie germana a prezentat la Targul Auto de la Geneva o masina care merge cu apa de mare. Masina, aflata in teste, are un motor electric care produce nu mai putin de 920 de cai putere. Vehiculul atinge suta de kilometri in doar 2,8 secunde si poate rula cu o viteza de 350 de kilometri pe ora“.

O alta inventie a unui roman pasionat de autoturisme a facut recent deliciul opiniei publice: un bucurestean si-a transformat un Volkswagen Golf diesel, productie 1992, intr-un autovehicul electric

Un alt caz, de data aceasta din Bucuresti, il are ca protagonist pe un posesor al unui Volkswagen Golf diesel, productie 1992, care a decis sa faca o schimbare adaptata tehnologiei vremurilor si a reusit sa isi transforme propriul autoturism intr-un model electric, omologat de cei de la RAR.

Bucuresteanul a declarat, pentru Observator - Antena 1, faptul ca inspiratia i-a venit in conditiile in care a vizionat o filmare a unui american, care a incercat sa-si transforme masina intr-un autoturism electric, folosindu-se de baterii uzate de laptop: „Am gasit pe internet o filmare cu un tip in America si partial a folosit baterii de laptop uzate. Uitandu-ma, asa mi-am dat seama ca pot sa fac proiectul asta. A fost o ambitie“.

Intreaga investitie a bucuresteanului s-a ridicat la suma de 6000 euro, piesele fiind costisitoare, provenind din strainatate. Masina beneficiaza de un motor de 50 de cai putere, capabil sa ofere o autonomie de 100 kilometri.

Inventatorul a ajuns cu autoturismul la RAR, pentru omologare, unde personalul Registrului Auto Roman a fost realmente impresionat de reusita acestuia, masina fiind omologata, inmatriculata cu numere verzi si ruland, la ora actuala, pe drumurile publice.

Radu Virgil, de la Registrul Auto Roman, a declarat faptul ca procedurile obisnuite: „Sunt niste masuratori specifice.. Se masoara autonomia, se masoara viteza maxima… Daca ele sunt trecute cu succes, se reomologheaza vehiculul in configuratia respectiva…“

Potrivit celor de la observatornews.ro, „Emilian nu se pricepe la masini. Lucreaza la o agentie media, dar este pasionat de automobile. Bonus pentru ambitia lui, a primit loc de parcare gratuit in parcarile primariei si impozite mai mici. Plus ca a castigat si admiratia expertilor - mecanicii din service“.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...