Cel mai probabil majoritatea soferilor nu au auzit vreodata de piesa denumita termoflot, dar aceasta este o componenta foarte importanta in angrenajul motorului, iar buna functionare a acesteia este esentiala pentru a permite utilizarea motorului in siguranta.
Ce este termoflotul?
Termoflotul este cunoscut in termeni populari ca racitor de ulei si are rolul principal de a se asigura ca temperatura uleiului ramane in parametri, asa incat motorul autoturismului sa nu se supraincalzeasca.
In tara noastra numarul automobilelor pe motorina este mult mai mare decat cele pe benzina, motiv pentru care trebuie sa acordam o importanta crescuta acestor tip de motoare, care sunt mai predispuse sa se strice si au in componenta un numar mai mare de piese care se pot defecta. Fiecare motor de autoturism diesel este echipat cu un termoflot, aceasta fiind o piesa care utilizeaza o parte din lichidul de racire al motorului pentru a raci uleiul de motor.
Practic, dupa ce uleiul trece prin motor si lubrifiaza componentele acestuia, acesta se va intoarce in baia de ulei a masinii, dupa care va relua ciclul. Termoflotul are in componenta o membrana sub forma unei diafragme care desparte practic uleiul de motor de antigel, moment in care se realizeaza racirea uleiului.
Chiar daca termoflotul este o piesa realizata din materiale durabile, aceasta are o durata de viata limitata si necesita inlocuire uneori. In medie, durata de viata a termoflotului este de aproximativ 4-5, dar aceasta poate fi influentata de numarul de kilometri parcursi, de stilul de condus al soferului si de modul in care intretinem autoturismul.
La ce temperaturi lucreaza termoflotul?
Nivelul de temperatura care este atins in interiorul termoflotului in timpul utilizarii este foarte mare, iar in anotimpul rece diferentele de temperatura pot deveni destul de mari dupa ce oprim motorul autoturismului. Atunci cand membrana din interiorul termoflotului se uzeaza aceasta va permite amestecarea celor doua lichide, ceea ce va face ca acestea sa devina contaminate si nici unul dintre lichide nu va mai putea fi utilizat corespunzator, moment in care riscam supraincalzirea motorului, fapt care poate provoca daune semnificative.
sursa foto: emga.ro