Totul despre luminile de ceata

Totul despre luminile de ceata

Este usor sa conduci pe un drum cu vizibilitate foarte buna, dar ce faci atunci cand ceata densa isi face aparitia. Pentru multi soferi, ceata este o provocare serioasa, din cauza ca nu multi experimenteaza acest fenomen. Vizibilitatea este mereu o provocare, mai ales noaptea sau in conditii de lumina slaba. 

De aceea majoritatea vehiculelor de azi vin dotate cu lumini de ceata, pe lang farurile obisnuite. Proiectate pentru a "taia" ceata mai eficient decat farurile obisnuite, luminile de ceata pot fi o salvare in conditii nefavorabile de condus. 

Cu toate aceste este important sa folositi corect luminile de ceata, pentru a va mentine in siguranta atunci cand vizibilitatea este slaba.

In continuarea va vom prezenta 8 lucruri pe care este bine sa le stiti despre luminile de ceata:

 

Citeste si despre: faruri xenon pro si contra

 

Cum functioneaza luminile de ceata?

 

Nu confundati farurile cu luminile de ceata. Secretul luminilor de ceata este sa lumineze acolo unde farurile obisnuite nu sunt eficiente. In conditii de ceata, farurile obisnuite fac vizibila doar ceata si mai putin alte lucruri mult mai importante de pe carosabil. 

Luminile de ceata cu halogen, HID si LED utilizeaza un design diferit fata de farurile normale, care este mai potrivit pentru conditiile de ceata. 

Fasciculul de lumina tinde sa se incline in jos, acoperind mai mult din carosabil. 

Majoritatea luminilor de ceata au o nuanta galbuie, care poate patrunde mai adanca in ceata, decat nuantele albastre sau albe ale farurilor obisnuite. 

 

Cand sa folositi luminile de ceata?

 

Pare o intrebarea banala, nu? Bineinteles ca trebuie sa le folosim atunci cand este ceata pe drum. Cu toate acestea, oamenii au tendinta sa le foloseasca in exces, chiar si atunci cand nu este ceata afara. 

Unii soferi, de exemplu, au obiceiul de a folosi luminile de ceata pe timp de noaptea pentru o iluminare suplimentara. Drept urmare, acest lucru risipeste doar energia bateriei si becurile farurilor de ceata. 

 

 

Puteti adauga mai multe lumini

 

Nu aveti lumini de ceata pe masina dumneavoastra? Aveti nevoie de mai multe lumini pentru conditii off-road dificile? Lucrul minunat despre luminile de ceata este ca piesele de schimb si kit-urile de lumini de ceata OEM sunt comune si foarte usor de montat. 

Multi producatori renumiti de masini off-road, cum ar fi Toyota si Jeep, isi proiecteaza in mod intentionat masinile ca sa accepte diferite seturi de lumini de ceata.

Ori de cate ori vedeti un camion sau SUV pe strada, veti vedea probabil o gama larga de faruri LED si bare de lumina atasate pentru diferite conditii meteorologice. 

Veste buna este ca nu aveti nevoie de mari modificari pentru a adauga o lumina de ceata sau doua. Cheia consta in gasirea unui loc de montare si a dimensiunii potrivite a farului de ceata. Consultati diferite optiuni de becuri, cum ar fi pe halogen sau LED.

Sub sau deasupra barei de protectie tinde sa fie cel mai bun loc pentru montarea faurilor de ceata. 

 

Trebuie sa alegeti culoarea potrivita

 

Exista adesea cateva dezbateri interesante despre cea mai buna culoare pentru luminile de ceata. Majoritatea producatorilor raman la parerea ca lumina galbena este cea mai buna, deoarece are lungimi de unda mai mari si patrunde mai bine prin ceata densa. De asta cele mai multe faruri de ceata, pe halogen sau LED sunt de culoare galbena. 

Altii, nu sunt de acord ca galbenul face minuni, mai ales daca design-ul farurilor nu este unul bun. Unii soferi prefera luminile albe. De retinut este faptul ca nu lumina este cea mai important, ci design-ul si constructia farului.

Unde este indicat sa fie montate?

 

Majoritatea luminilor de ceata sunt montate in josul vehiculului, mult mai jos decat farurile obisnuite. Acest lucru faciliteaza iluminarea carosabilului. Daca aveti spatiul pe bara de protectie, atunci nu ezitati si montati acolo farurile de ceata. Daca nu aveti loc pe bara de protectie, piata aftermarket vine cu o multime de grilaje si suporti pentru luminile de ceata. 

 

Citeste si despre: cum sa reglezi corect pozitia farurilor

 

Exista un unghi perfect pentru luminile de ceata?

 

Daca va montati singur luminile de ceata, atunci ar trebui sa le orientati corect inainte de a le utiliza. Unghiul de iluminare va determina cat de mult din carosabil este luminat. Nu puteti sa le tineti prea sus, doarece va lumina mai mult in fata si nu pe carosabil.

Daca puteti gasi o portiune de drum care sa aiba un perete perpendicular pe drum, adica un perete la 90 de grade, puteti parca vehiculul la o distanta de circa 25 de metri si porniti luminile de ceata. Suprafetele perpendiculare va vor permite sa vedeti cata lumina este concentrata in jos si nu in fata, pentru a obtine cea mai buna iluminare.

 

 

Luminile de ceata nu se impaca cu alte lumini

 

 

Puteti utiliza si alte lumini pe langa lumine de ceata in timp ce conduceti pe un drum cu vizibilitate redusa. Utilizarea farurilor obisnuite, poate este necesara daca ceata nu este foarte densa. Alte lumini indicatoare, cum ar fi luminile din spate, semnalizarile si buton de avarie va fac mai vizibili pentru alti soferi.

Singura lumina de evitat cu luminile de ceata pornite, este faza lunga. Faza lunga va lumina puternic inainte, astfel se va reduce vizibilitatea in josul masinii pe carosabil. Rezultatele sunt adesea mai proaste fata de conducerea pe timp de ceata doar cu farurile obisnuite.

Nu trebuie sa va bazati doar pe luminile de ceata

 

Luminile de ceata nu sunt singurele lucruri care va tin in siguranta pe timp de ceata. Conducerea preventiva este la fel de importanta. Incetiniti cand conduceti pe timp de ceata, viteza mai mica va creste timpul de reactie la anumite obstacole ce pot aparea pe drum si sunt foarte greu de observat din cauza cetii.

Este indicat sa pastrati o distanta cat mai mare fara de masina din fata, puteti folosi butonul de avarie pentru a va face cat mai vizibil si de ce nu, puteti opri masina si sa asteptati pana cand ceata se ridica.

 

Citeste si despre: cum sa curatati farurile matuite

 

Sursa foto: mynrma.com.au, carcaretotal.com, bestproducts.com, globalcarsbrands.com

Articole similare
Totul despre convertizorul de cuplu

Totul despre convertizorul de cuplu

Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Totul despre lichidul de servodirectie

Totul despre lichidul de servodirectie

Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici.

Totul despre pompa de injectie

Totul despre pompa de injectie

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.

Totul despre motoarele TDI

Totul despre motoarele TDI

Pai pentru prima data sa intelegem ce inseamna acest acronim “TDI”, TDI vine de la (turbocharged direct injection).

Totul despre cureaua de accesorii

Totul despre cureaua de accesorii

In acest articol vom vorbi despre cureau de accesorii, o curea carei nu ii este data atata importanta pe cat ar merita.

Totul despre performanta AMG

Totul despre performanta AMG

Modelele AMG au un aspect mai agresiv, o performanta mult mai buna, o stabilitate excelenta, ele fiind cele mai scumpe modele de la Mercedes-Benz.

Totul despre supapa PCV

Totul despre supapa PCV

In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.

Totul despre distributia masinii

Totul despre distributia masinii

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.

Totul despre arborele cotit

Totul despre arborele cotit

Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.

Totul despre filtrul de particule - DPF

Totul despre filtrul de particule - DPF

In acest articol o sa afli ce este filtrul de particule, ce rol are, cand si cum trebuie schimbat, cat costa unul nou si cum se poate regenera DPF-ul.

Totul despre motoarele diesel

Totul despre motoarele diesel

Motorul diesel este un motor cu ardere interna in care combustibilul se aprinde datorita temperaturii inalte create de comprimarea aerului necesar arderii.

Totul despre consumul de ulei al masinii

Totul despre consumul de ulei al masinii

Unii soferi sustin faptul ca motoarele pe benzina consuma mult mai mult ulei ca cele diesel, iar alti soferi sustin exact contrariul.

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Kit-ul de ambreiaj este compus din mai multe piese si anume, discul de ambreiaj, volantul, rulmentul si placa de presiune.

Totul despre bujiile auto

Totul despre bujiile auto

Este necesar sa stii ca bujiile se pot uza inainte de termenul initial, sau pot sa functioneze mai mult decat este prevazut.

Totul despre testerele de lichid de frana

Totul despre testerele de lichid de frana

Lichidul de frana vechi este foarte periculos pentru sistemul de franare, acesta este cunoscut sub numele de "ucigasul tacut" prin randul mecanicilor.

Totul despre rugina - de ce rugineste masina?

Totul despre rugina - de ce rugineste masina?

Mai sunt cazuri in care rugina a “mancat” pur si simplu tot metalul, in acest ca avem o singura solutie, cea de a petici zona afectata.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Totul despre Tiptronic

Totul despre Tiptronic

Cum sa faca sa aduca „feeling-ul” si la masinile cu transmisie automata? Raspunsul a venit sub forma unei tehnologii inovative, numita transmisia Tiptronic.

Totul despre sistemul mbrace de la Mercedes-Benz

Totul despre sistemul mbrace de la Mercedes-Benz

Cand mbrace a debutat in 2008, sistemul s-a concentrat in principal pe navigatie, ajutand soferii sa ajunga cu usurinta la destinatie.

Totul despre contractul de comodat auto

Totul despre contractul de comodat auto

Foarte important de stiut este faptul ca prin intocmirea acestui contract nu se transmite proprietatea autoturismului ci doar folosinta acestuia.

Top cauze ale accidentelor

Top cauze ale accidentelor

Invatarea conducerii unei masini dureaza multe ore de instruire la volan, mai ales daca soferul respectiv doreste sa evite pe cat posibil sa fie implicat intr-un accident auto.

Totul despre cutia de viteze CVT

Totul despre cutia de viteze CVT

Cutia de viteze CVT (transmisie cu variatie continua) este un tip de transmisie automata care furnizeaza mai multa putere folosibila.

Totul despre servofrana

Totul despre servofrana

In momentul in care apasati pedala de frana a masinii, nu este necesara o apasare foarte puternica pentru a incetini masina.

Totul despre anvelopele All-Season

Totul despre anvelopele All-Season

Sunt cauciucurile pentru toate anotimpurile intr-adevar bune pentru orice anotimp ?

Totul despre sistemul mild-hybrid

Totul despre sistemul mild-hybrid

Motorul electric functioneaza ca un ajutor la motorul de combustie interna si nu este capabil sa alimenteze motorul de unul singur.