Uite cum sa cureti bujiile incandescente

Uite cum sa cureti bujiile incandescente

n mod normal un motor diesel va fi intotdeauna mai “murdar” decat un motor pe benzina, datorita diferentelor care au loc in procesul de ardere a combustibilului si a depunerilor suplimentare de funingine. Motorina este mult mai putin rafinata decat benzina, fapt care conduce la aparitia de impuritati in combustibil. In cazul in care exista o scurgere de ulei in interiorul motorului, acest fapt poate sa conduca la defectarea bujiilor incandescente sau acumularea de mizerie pe acestea prin depunerea de reziduuri de carbon. In momentul in care se intampla acest lucru va fi nevoie sa curatam bujiile incandescente.

Pasul 1

Deschidem capota masinii si identificam in angrenajul motorului pozitionarea bujiilor incandescente. Indepartam capacul acestora si scoatem firul de la bujii si incepem sa curatam bujiile, cate una o data. Pentru a putea sa deconectam firul electric de la bujii va fi nevoie sa tragem de partea superioara a firului si sa rasucim usor de partea de jos pentru a putea sa il scoatem din bujie.

Pasul 2

Foloseste doar o cheie speciala de bujii pentru a le desfileta.

Pasul 3

Orientati cheia in asa fel incat sa se prinda de partea superioara a filetului.

Pasul 4

Rotiti filetul si bujia in sensul invers acelor de ceasornic cu cheia pentru a putea sa il scoateti.

Pasul 5

Dupa ce am reusit sa scoatem bujia, examinam electrodul de pe partea inferioara a acesteia si ne asiguram ca contactul si filetul nu sunt deteriorate. Scoatem bujia din locasul acesteia si o pulverizam foarte bine cu o solutie de curatare de frane. Acest tip de spray va elimina orice fel de depunere sau mizerie. Dupa aceea, lasam bujia sa se usuce la soare.

Pasul 6

Reintroducem bujia in locasul acesteia, o strangem cu ajutorul aceleasi chei de la pasul 2 si fixam firul electric inapoi peste bujia incandescenta.

In final, va trebui sa repetam fiecare pas amintit anterior pentru fiecare bujie, dupa care va trebui sa rulam o diagnoza pe tester, sa stergem erorile si sa vedem daca computerul de bord mai identifica vreo eroare.