10 greseli pe care nu trebuie sa le faci cand dai curent unei masini

10 greseli pe care nu trebuie sa le faci cand dai curent unei masini

Indiferent de cat de multa grija ai de masina ta sau de cat de noua si performanta este aceasta, vor exista momente in care bateria va ramane fara curent. Fie ca vorbim de o baterie prea uzata care nu mai functioneaza sau de o baterie care s-a descarcat pentru ca ai lasat farurile deschide, va fi necesar sa dai curent masinii. De asemenea, poti fi si de cealalta parte a situatiei, cand un prieten a ramas fara curent si iti cere ajutorul.

Soferii se intalnesc destul de rar cu aceasta situatie, poate de 2-3 ori intr-o viata. Astfel, chiar daca in teorie toata lumea stie cum sa dea curent unei masini, in practica putini stiu cum se face acest proces corespunzator. Ultimul lucru pe care ti-l doresti este sa produci pagube si mai insemnate. In acest articol iti vom prezenta cele mai frecvente 10 greseli, asa incat tu sa le poti evita.

10 moduri gresite de a porni o masina cu bateria descarcata

1. Utilizarea cablurilor ieftine

Cablurile de pornire a bateriei ieftine sunt usoare pentru buget, dar nu sunt fiabile. Cablurile de calitate reduc rezistenta si optimizeaza fluxul de curent in timpul procesului de incarcare. Bateria se va incarca mult mai rapid si mai corect.

2. Lasarea accesoriilor pornite

Aceasta greseala poate duce la o supratensiune daunatoare prin sistemul electric al masinii tale. Opriti intotdeauna sistemele de climatizare, luminile si orice alte accesorii inainte de a da curent altei masini bateria. La fel, nici masina care primeste curent nu ar trebui sa le aiba active.

3. Lasarea ambelor motoare pornite

Lasarea ambelor masini, dupa ce ai dat curent, pornite poate deteriora ambele baterii auto. Nu porniti contactul pana cand bateria moarta nu are timp sa se incarce. Dupa ce motorul la masina care fusese descarcata a pornit, deconectati cablurile.

4. Incurcarea bornelor negative si pozitive

Conexiunile intortocheate pot topi bateriile si pot provoca vatamari corporale grave, prin incendii, scantei si alte asemenea probleme. Asigurati-va ca stiti cum sa folositi cablurile de curent fara a confunda bornele negative si pozitive.

5. Lasarea cablurilor sa se balanseze sau sa se miste liber

Daca un cablu atasat la bateria de lucru se balanseaza, clemele nefixate reprezinta un pericol de scanteie. Tineti bine cablurile, astfel incat clemele sa nu intre in contact cu metalul vopsit.

6. Atingerea clemelor intre ele

Aceasta scapare periculoasa nu ar trebui sa se intample niciodata dupa ce ati conectat prima clema la masina de lucru. Fiti intotdeauna atent la mutarea si conectarea celorlalte trei cleme de cablu de curent.

7. Ignorarea fisurilor din baterie

Chiar daca o baterie crapata se incarca, sunt sanse mari ca aceasta sa scurga gaze nocive in timpul si dupa proces. Ramaneti in siguranta si nu incercati sa folositi o asemenea baterie. Cumparati o baterie noua imediat.

8. Ignorarea bornelor murdare/corodate

Intelegerea intretinerii de rutina a bateriei face parte din cunoasterea modului de a da curent unei masini. Pastrati bornele curata, fara a permite instalarea procesului de coroziune care interfereaza cu conexiunile eficiente ale cablurilor.

9. Pornirea unei baterii inghetate

Gazele prinse in interiorul unei baterii inghetate se extind rapid atunci cand sunt incarcate. Nu riscati o explozie de baterie, deoarece riscati sa imprastiati peste tot acid si schije metalice. Nu incercati niciodata sa porniti o baterie inghetata.

10. Increderea intr-o aparat de pornire

Un dispozitiv portabil de pornire a bateriei nu va ajuta cu nimic daca nu a fost incarcat recent. Cele mai multe aparate de pornire trebuie reincarcate la fiecare sase luni sau mai mult, in functie de utilizare.