Actuator turbo: ce este si simptome de defectiune

Actuator turbo: ce este si simptome de defectiune

DailyDriven iti pune la dispozitie servicii de reparatie, verificare si reconditionare turbine.

Daca nu vrei sa citesti tot articolul, poti intra direct cu noi in contact folosind una din cele doua iconite din josul ecranului, sau telefonic 0790449291.

Toate lucrarile noastre vin cu o garantie de 12 luni, fara limita de kilometri.

Daca vrei sa te contactam noi, lasa datele in formularul de mai jos.

[[turbo-lead-generator]]

Ce este un actuator turbo si care este rolul acestuia?

Turbocompresoarele sunt componente destul de noi si in general le regasim de obicei montate pe autoturismele mai noi. In cadrul angrenajului unui turbocompresor exista o multime de componente cu roluri diferite, iar in cadrul acestui articol vom vorbi despre actuatorul turbo, vom explica ce este aceasta piesa si care este rolul acesteia. Dupa ce cititi acest articol veti putea hotari singur daca autoturismul dumneavoastra are nevoie de o interventie pentru a monta un actuator turbo sau daca detine deja aceasta piesa.

Actuator turbo

Actuatorul turbo este o componenta destul de simpla, dar care are un rol vital in buna functionare a turbocompresorului, actionand ca o supapa de reducere a presiunii care controleaza puterea de supraalimentare a turbo-ului autoturismului dumneavoastra, asa incat sa nu permita ca excesul de gaze de esapament sa ajunga la turbina. Rolul acestei componente este practic sa controleze rin aceasta operatiune viteza turbinei, asa incat sa mentina viteza turbinei si viteza compresorului in permanenta in parametrii. In cele din urma, acest lucru va ajuta foarte mult la protejarea turbocompresorului de uzarea prematura si va prelungi durata de viata a componentelor sale.

Cum functioneaza actuatorul de la turbo?

Asa cum am mentionat anterior, un actuator turbo este o componenta destul de simpla, care prezinta un resort si o diafragma. Arcul mentine supapa inchisa pana cand presiunea de supraalimentare atinge un nivel prestabilit, apoi se deschide pentru a permite gazului sa iasa si in acest fel sa reduca presiunea de supraalimentare.

Cum putem afla daca turbo-ul are un actuator?

In principiu, majoritatea turbocompresoarelor sunt echipate din fabrica cu un actuator al clapetei de evacuare, care are un rol d siguranta foarte important pentru a preveni supraincalzirea turbocompresorului si pentru a reduce presiunea exercitata asupra acestuia. La fel ca si in cazul oricarei alte componente ale autoturismului nostru, si actuatorul turbo se poate uza in timp si se poate defecta. In general, presiunea si temperatura uzeaza toate componentele auto, iar in cazul actuatorului ambele sunt la un nivel foarte ridicat.

Atunci cand resortul supapei este defect sau uzat acest lucru va conduce la deschiderea prematura a clapetei supapei, ceea ce va reduce semnificativ presiunea de supraalimentare si va scadea performantele turbocompresorului. In cazul in care diafragma cedeaza, cel mai probabil supapa nu se va mai deschide deloc, ceea ce poate duce la defectiuni catastrofale, deoarece presiunea va creste la un nivel foarte mare si nu va putea fi eliminata, iar acest lucru va dauna foarte tare motorului.

Cum puteti afla daca aveti nevoie de un nou actuator de turbina?

In general, majoritatea actuatoarelor furnizate direct de catre producatorul autoturismului sunt setate la un nivel de toleranta specific si sunt proiectate sa se deschida la anumite niveluri exacte de supraalimentare. Aceasta componenta are de obicei o durata de viata ridicata si se uzeaza destul de greu atat timp cat verificam periodic ca toate componentele sa functioneze corespunzator.

Cu toate acestea, in cazul in care planuiti sa interveniti asupra motorului si sa modificati puterea acestuia sau sa cresteti nivelul de supraalimentare a turboului pentru a creste performantele masinii, ar trebui sa aveti in vedere achizitionarea unui actuator mai performant, proiectat sa faca fata acestei cresteri de presiune. In cazul in care nu inlocuiti aceasta componenta, supapa se poate deschide mai rapid, ceea ce va produce pierderi semnificative de putere in timpul deplasarii.

In cazul in care cautati o alternativa pentru inlocuirea actuatorului, aveti la dispozitie posibilitate de a monta o supapa de purjare. Aceasta are rolul de a introduce o scurgere de aer controlata in conducta de presiune a dispozitivului evacuarii, ceea ce va insemna ca turbocompresorul trebuie sa creeze un nivel de supraalimentare mai ridicat pentru a activa dispozitivul. Va recomandam sa verificati periodic modul in care functioneaza actuatorul, inainte de a va afla in situatia in care trebuie sa realizati reparatii capitale.

Ce garantam:

  • Ce garantam?
  • Personal calificat in domeniu
  • Aparatura de ultima generatie
  • Experienta vasta in domeniu
  • Garantie a lucrarii 12 luni, fara limita de kilometri
  • Livrare rapida

[[turbo-whatsapp-call]]

sursa foto: https://www.elevatecars.com/

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...