Anvelope run flat: cum functioneaza?

Anvelope run flat: cum functioneaza?

Tot mai multe autoturisme vin echipate din fabrica cu anvelope run flat, denumite si anvelope de rulare in pana, aceasta fiind una dintre solutiile care ar putea sa ne salveze atunci cand nu avem o roata de rezerva sau suntem la o distanta considerabila de cel mai apropiat service auto.

In cadrul acestui articol vom vorbi despre modul in care functioneaza o anvelopa run-flat si despre avantajele acestui tip de anvelope.

Practic, spre deosebire de anvelopele pneumatice conventionale, utilizate pana acum la majoritatea vehiculelor, anvelopele run-flat sunt capabile sa sustina greutatea vehiculului si sa continue deplasarea chiar si atunci cand se pierde tot aerul din anvelopa. Acest lucru se datoreaza unor caracteristici speciale ale acestui tip de pneu, care ii permit sa continue rularea si atunci cand in anvelopa nu mai exista aer. Imbunatatirile aduse acestui tip de anvelopa sunt reprezentate de intarirea peretilor laterali, ceea ce fac ca anvelopa sa fie autoportanta si atunci cand se dezumfla.

Atunci cand suferim o pana la una dintre anvelope, deoarece anvelopele run-flat nu au camera in interior, vom putea continua utilizarea acestora. Peretii laterali ai anvelopei fiind foarte tari si subtiri, ne vor permite sa rulam autoturismul fara ca anvelopa sa se inmoaie si fara ca janta sa rupa anvelopa.

Desigur, nu vom putea rula decat cu viteze reduse si pentru o durata de timp limitata, dar aceasta caracteristica ne va permite sa ajungem la un service auto si sa remediem problema. Viteza maxima de rulare nu ar trebui sa depaseasca 50 km/h, iar majoritatea specialistilor nu recomanda sa folosim masina mai mult de 30 de minute in aceste conditii.

Acestea fiind spune, acum ca stiti care este modul in care functioneaza o astfel de anvelopa, vom vorbi si despre principalele avantaje ale acesteia. Anvelopele run-flat ne permit sa continuam deplasarea in cazul unei pene fara sa fim nevoiti sa inlocuim roata sau sa folosim trusa de reparare, timp in care ne ajuta sa pastram o dinamica buna si sa ne deplasam cu o viteza relativ ridicata, de 50-60 km/h.

Pe de alta parte, in cazul in care senzorii computerului de bord nu functioneaza corect, nu vom putea sti niciodata daca autoturismul are pana sau nu, decat atunci cand roata este uzata complet, din cauza peretilor laterali care sunt mai rigizi, in timpul rularii obisnuite socurile se vor simti mai puternic si nu in ultimul rand, acest tip de anvelope sunt mult mai scumpe decat cele normale. In general, recomandam utilizarea anvelopelor run-flat doar pentru autoturismele special concepute in acest sens si care au fost echipate din fabrica cu sistemele si senzorii necesari.

sursa foto: https://www.bestautovest.ro/

Citeste si...
Cum conduci atunci cand ai pana?
Cum conduci atunci cand ai pana?

Una dintre cele mai mari ingrijorari ale oricarui sofer este sa nu aiba probleme cu masina, mai ales atunci cand sunt plecati la d...

Cum procedezi atunci cand bateria masinii tale moare
Cum procedezi atunci cand bateria masinii tale moare

Asa cum bine stim, bateria unui autovehicul este o componenta vitala pentru buna functionare a masinii noastre. Daca bateria prezi...

Ce poti face atunci cand stergatoarele nu te mai scapa de petele de apa de pe parbriz?
Ce poti face atunci cand stergatoarele nu te mai scapa de petele de apa de pe parbriz?

Pana in momentul de fata nu am intalnit nici un sofer care sa declare ca ii place sa conduca prin ploaie sau ca acest lucru nu ii...

4 Beneficii majore atunci cand rotesti anvelopele in mod regulat
4 Beneficii majore atunci cand rotesti anvelopele in mod regulat

Am observat o operatiune foarte simpla, pe care din pacate un numar foarte redus de soferi obisnuiesc sa o faca. Rotirea periodica...