Audi A3 8P (2003 – 2012) pareri si probleme comune

Audi A3 8P (2003 – 2012) pareri si probleme comune

Audi A3 este o masina mica de familie fabricata si comercializata inca din anii 1990 de subdiviziunea Audi a Grupului Volkswagen, aflata in prezent la a patra generatie.

Primele doua generatii ale Audi A3 s-au bazat pe platforma Volkswagen Group A, pe care o impartasesc cu Audi TT, Volkswagen Golf, Volkswagen Caddy si Volkswagen Touran, precum si cu SEAT Leon, SEAT Toledo si Skoda Octavia. A treia generatie A3 foloseste platforma Volkswagen Group MQB.

La Salonul Auto de la Geneva din 2003, Audi a lansat a doua generatie a modelului A3, 8P, proiectat de Gary Telaak in anul 2000. Lansat initial doar ca un hatchback cu trei usi, cu motoare cu patru cilindri, avea o noua platforma auto (platforma PQ35), un interior mai reamenajat si mai spatios, noi motoare pe benzina (FSI).

La mijlocul anului 2003, linia a fost actualizata cu doua modele orientate spre sport, o versiune 2.0 Turbo-FSI cu o putere de 200 CP (147 kW; 197 CP) si un motor VR6 de 3,2 L (pentru prima data) cu 250 CP (184 kW) ; 247 CP). Tractiunea integrala quattro la cerere Haldex Traction si cutia de viteze semi-automata S-Tronic au fost introduse ca optiuni (quattro este standard pe VR6) la modelele cu motoare de peste 140 CP (103 kW; 138 CP). In 2005 pentru prima data, A3 a devenit disponibil pe piata nord-americana, exclusiv cu caroseria Sportback, cu baza 2.0 inline-four FSI introdusa in 2005 ca model 2006 si 3.2 VR6 Quattro urmator.

Sa trecem peste prezentarea generala si sa vedem ce i-a determinat pe posesori sa-si aleaga o astfel de masina. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat mai multe raspunsuri de la posesori pe care acestia le-au lasat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Audi A3 2.0 TFSI (200 Hp)?”:

Mihai Andrei a raspuns: “Cea mai buna masina din clasa sa, mica, jucausa, confortabila. O masina calitativa. Buna pentru oras dar si pentru un concediu cu familia.”

Grama Calin a raspuns: “Puterea motorului de 2 litri tfsi care suporta un stage 2 foarte bine in combinatie cu dsg, este o masina care pune un zambet pe buze oricui :).”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Audi A3 1.6 TDI (105 Hp) DPF start/stop?”:

Cotofana Ciprian a raspuns: “Audi este marca mea favorita. Mi se pare ca este cel mai bun producator de masini, luand in considerare fiabilitatea si placerea de a conduce o masina, nu as alege alta marca.”

Probleme comune Audi A3 8P (2003 – 2012)

Cele mai des intalnite probleme la acest model sunt:

Motorizari disponibile

In cele ce urmeaza o sa va prezentam cateva motorizari disponibile pentru a va face o idee cat mai buna despre optiunile oferite:

  • 1.2 TFSI, CBZB - acest motor ofera o putere de 104 CP si un cuplu de 175 Nm;
  • 1.4 TFSI, CAXC - acest motor ofera o putere de 123 CP si un cuplu de 200 Nm;
  • 1.8 TFSI, CDAA - acest motor ofera o putere de 158 CP si un cuplu de 250 Nm;
  • 2.0 TFSI, BHZ/CDLA - acest motor ofera o putere de 261 CP si un cuplu de 350 Nm;
  • 3.2 VR6, BDB/ BMJ/BUB - acest motor ofera o putere de 247 CP si un cuplu de 320 Nm;
  • 1.9 TDI, BJB/BKC/BXE/BLS - acest motor ofera o putere de 104 CP si un cuplu de 250 Nm;
  • 2.0 TDI, CBEA - acest motor ofera o putere de 138 CP si un cuplu de 320 Nm.

Cum se conduce si ce consum are Audi A3 8P (2003 – 2012)?

Am intrebat posesorii de Audi A3 8P despre experienta lor de condus atat in oras cat si in afara orasului. In cele ce urmeaza va prezentam raspunsurile posesorilor despre experienta de condus pe care acestia le-au lasat in review-uri:

Mihai Andrei a raspuns: “In oras se conduce usor, ca un kart. Foarte foarte agila si placuta in trafic. La drum lung confortabil, sigur si este un compromis ideal daca nu vrei sa dai multi bani dar sa ai un minim de lux.”

Grama Calin a raspuns: “In oras este o placere datorita unei evacuari Milltek pe 76mm iar efectul popcorn dat de cutia dsg te face sa zambesti non stop. La drum lung din cauza suspensiei sport nu este chiar o placere dat fiind faptul ca avem soselele pe care le avem.”

Florin Marian a raspuns: “In oras foarte lejer cu un servo destul de bun. Este o masina care nu te oboseste, ai reglaj scaun-volan dupa toate masurile iar pilotul automat te face sa te relaxezi conducand la drum lung.”

Haideti sa descoperim impreuna direct de la posesori ce consum are o astfel de masina. La intrebarea “Ce consum are Audi A3 2.0 TFSI (200 Hp)?”:

Mihai Andrei a raspuns: “13-20l/100km in general in oras.”

Grama Calin a raspuns: “Civilizat, undeva la 17 iar sportiv ajunge si la 40.”

La intrebarea “Ce consum are Audi A3 1.9 TDI (105 Hp)?”:

Florin Marian a raspuns: “5 in oras si 4.5 in afara.”

Fabian Traian a raspuns: “Depinde de mers. Cam 10. Merg 97,36%din timp in oras.”

Fiabilitate

Pentru a afla cat mai multe detalii despre fiabilitatea acestui model am intrebat posesorii despre problemele pe care le-au intampinat la aceasta masina. Am ales 3 motorizari diferite pentru a intelege cel mai bine ce fel de probleme apar la acest model.

La intrebarea “Cat de fiabil este Audi A3 2.0 TFSI (200 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Mihai Andrei a raspuns: “Fiabila de fel. Personal fara probleme majore. Masina este una fiabila daca ai grija de ea. Este fix ca o planta. O uzi si ai grija de ea, atunci si ea are grija de tine.”

Grama Calin a raspuns: “Probleme pe motorizare asta sunt: bujii, bobine, pompa benzina hpfp, intinzator lant, senzor ax came, balansoare pompa ulei, diverter valve si vechea problema cu dat jos admisie si curatat valve. Operatiune deloc usoara si costisitoare.”

Andrei a raspuns: “Consum destul de mare de ulei, pana si producatorul estimeaza un consum de ulei undeva la 1L/1000km. Consumul difera de la masina la masina, atata timp cat schimbul se face cu un ulei bun si la timp, masina are un consum decent avand in vedere ca este turbo benzina.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Audi A3 1.9 TDI (105 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Florin Marian a raspuns: “Singura problema a fost una minora. Cele 2 furtunuri ce duc din filtru de motorina spre motor s-au uzat datorita varstei dar fiind schimbate nu mai pierde nici un gram de motorina acum, de verificat cand cumparati masina.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Audi A3 1.6 TDI (105 Hp) DPF start/stop ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Cotofana Ciprian a raspuns: “Nu am avut probleme, am schimbat doar consumabilele si asta cand am atins numarul de kilometri la care trebuia sa le schimb. O recomand tuturor celor care doresc o masina buna, fara a fi nevoit sa bagi bani in ea tot timpul.”

Cat costa Audi A3 8P (2003 – 2012) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a observa cu cat se vinde un astfel de Audi la mana a doua. De exemplu un Audi A3, 1.2 TFSI, din anul 2011 cu 93.000 de km la bord, are un pret de 7.500 de euro. In timp ce, un Audi A3, 2,0 TDI, din anul 2004, cu 275.000 de km la bord are un pret de 3500 euro.

Sfaturi achizitie

Am adunat cateva sfaturi de achizitie lasate de catre posesori in review-uri la noi pe site pe care dorim sa le impartasim cu dumneavoastra in cele ce urmeaza. La intrebarea “Ce ii sfatuiti pe cei care isi doresc o astfel de masina?”:

Grama Calin a raspuns: “Nu este un motor ce poate fii imblanzit. Este o motorizare pentru cei ce doresc sa ii faca upgrade-uri insa si fiabilitatea scade. Este mai mult o masina de “joaca”. Sa fie atenti la valva PCV, intinzator lant, ax came, pompa de ulei, test compresie.”

Florin Marian a raspuns: “Sa o achizitioneze noua daca au bani si sunt fani Audi sau SH dar numai din Olanda ma refer la cele SH. Sa fie atenti in primul rand modele 2006 nu au filtru de particule, DPF-ul a fost obligatoriu din 2007 iar ca atentie sa o puna pe un tester la Reprezentanta acolo unde chiar va vedea istoricul adevarat al masinii.”

Cotofana Ciprian a raspuns: “Sa o cumpere cu incredere, nu o sa gaseasca masina mai buna. Sa fie atenti la EGR, numarul de kilometri, carte service si de la cine o cumpara.”

Sursa foto: carmagazine.co.uk

Citeste si...
Audi A3 8L (1996 – 2003) pareri si probleme comune
Audi A3 8L (1996 – 2003) pareri si probleme comune

Audi A3 este o masina de familie mica fabricata si comercializata incepand cu anii 1990 de subdiviziunea Audi a Grupului Volkswage...

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR
Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006. Acesta e...

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR
Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006. Acesta e...

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Acest motor este motorul turbo diesel de 2,5 litri cu 5 cilindri, cu sistem de injectie a pompei. Viata sa a inceput in 1989. Moto...