BMW Seria 3 E90 (2004-2013) pareri si probleme comune

BMW Seria 3 E90 (2004-2013) pareri si probleme comune

Este oare E90 cea mai vanduta masina la mana a doua din Romania? In orice oras v-ati afla cu siguranta aveti cativa prieteni care au sau au avut un Bmw seria 3. De ce sunt atat de comune? Ce le face atat de dorite?

{{{ad-code}}}

Credem cu tarie ca fratele mai mare al E46-ului este una dintre cele mai bune masini construite vreodata. E90 a schimbat jocul cand a aparut, devenind repede limuzina preferata a clasei de mijloc. Cel mai vandut motor a fost, spre surprinderea tuturor, un diesel si nu benzinarul cu 6 cilindri in linie.

Bmw E90 s-a vandut intr-un numar record de 1.878.733 exemplare la nivel mondial.

O sa lasam datele generale la o parte. Dailydriven a cumulat parerile de la sute de posesori de seria 3, astfel, voi care cititi acest articol, va puteti face o idee detaliata despre cum este sa detii un E90.

Citind articolul veti afla de probleme comune are Bmw E90, cat de fiabila este si costuri de intretinere, toate datele fiind venite direct de la posesori.

Review-uri de la posesori. La intrebarea cat costa intretinerea unui E90 320D ne-au raspuns 35 de proprietari.

Vrinceanu Madalin a raspuns:

Ulei + filtre 1300 lei (promo).

Târziu bogdan a raspuns:

Costa aproximativ 1500 lei.

Bogdan Suster a raspuns:

Pana in 1000 de lei.

Nu o sa punem raspunsurile tuturor, dar va puteti face usor o idee ca intretinerea costa in medie 1000-1500 de lei pe an. Unii posesori mai ghinionisti care au avut probleme cu turbina sau alte probleme mai grave la motor au spus ca i-a costa si 2000 de euro. Dar aceste costuri intra mai degraba la sectiunea de probleme decat la intretinere anuala.

La un posesor de 335d lucrurile stau insa un pic diferit si mai scump.

Cat costa intretinerea pe an la BMW 3er 335d (286 Hp) Automatic ?

Liviu Alexandru a raspuns:

4800 ron, impozit si revizie.

Motor mai mare, 130 de cai putere in plus, costurile sunt de 3 ori mai mari pe an.

Cat i-au costat piesele? Posesorii au fost intrebati in formular:

“Ti-ai facut o idee cat costa piesele la BMW 3er 320d (163 Hp) ? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?”

Boțoteanu Bogdan a raspuns:

Nu am analizat competitia, dar cred ca da, este mai scumpa in materie de piese dar per total merita.

Anghelescu gheorghe silviu a raspuns:

Depinde de piese, pe piata gasesti o multitudine de piese care nu sunt originale. Depinde ce alegi tu, sa platesti putin pe piese si mult dupa pe reparatii. Eu aleg sa dau mai multi bani pe piese dar sa stau linistit dupa.

Zlataru Darius a raspuns:

Nu este o masina la care sa coste mult piesele, este un pic mai scumpa ca un A4 dar daca cumperi piesele cele mai ieftine atunci o sa intimpini probleme dupa ceva timp.

Andrei David a raspuns:

Nu este o masina scumpa de intretinut , depinde de unde vrei sa iei piesele.

Nemtanu Vasile a raspuns:

Da, am mentionat si mai sus, nu e greu de intretinut chiar daca e BMW.

Probleme comune la Bmw seria 3 E90 ( 2004-2013 )

Am analizat toate raspunsurile si am ajuns la urmatoarea lista de probleme:

  • EGR;
  • DPF;
  • Compresor AC;
  • Amortizoare.

Parerea unuia dintre posesori despre fiabilitatea masinii:

Tarita Daniel a raspuns:

In decursul a un an si jumatate. Am schimbat doua piese la care nu ma asteptam sa se strice. Alternator, am cumparat unul original BMW. Si un rulment, original BMW. In rest au fost senzori placute frana, placute frana Ate, fata spate, becuri Angel Eyes, filtre originale. Becuri numar, o curea de accesorii, o fulie vibrochen originala bmw (asta nu a fost o piesa minora, dar de preferat sa fie schimbata mai devreme decat atunci cand este prea tarziu).

Parere posesor 335d.

Liviu Alexandru a raspuns:

Probleme la chiulasa, voi schimba motorul curand. Bmw-ul nu mi se pare neparat fiabil. Mi se pare o masina rezistenta facuta bine, la alt model precedent (320i) am avut probleme mai multe.

Ce consum are BMW 3er 320d (163 Hp) ?

Boțoteanu Bogdan a raspuns:

Imi consuma 9-10% si in oras si in afara lui in zona in care stau eu.

Anghelescu gheorghe silviu a raspuns:

Intre 6% si 7,5%.

Zlataru Darius a raspuns:

8,4% urban , 4,9-5,2% extraurban.

Andrei David a raspuns:

Consuma vara undeva la 7-8 la suta in oras si iarna 9-11 (Craiova).

Nemtanu Vasile a raspuns:

Undeva la 5.7/100km mers omeneste cu ea. La mers agresiv cu viteze de peste 90km-100km consuma cam 7 la suta.

Cum se conduce?

Ca si predecesorul sau, E90 este o adevarata placere la condus. Sasiul rigid impiedica tendinta de ruliu a masinii chiar si in cele mai stranse curbe. “Greutatea” volanului ofera o senzatie placuta de siguranta si manevrabilitate. Masina pierde cu greu aderenta chiar daca vorbim aici si de motorizarile mai mari, 330, 335i.

E90 este foarte bine echilibrata si se simte asta atunci cand o conduci. Este o masina agila si usor de stapanit atunci cand vrea sa alunece mai mult intr-o curba negociata prea tare.

Suspensia a fost intarita pentru a face fata noilor pneuri runflat cu care masinile au venit toate echipate din fabrica.

Raspunsuri de la posesori. Cum se conduce in oras?

Boțoteanu Bogdan a raspuns:

Nu tocmai usor pentru oricine, are o directie ceva mai grea decat un A4 sau C-class.

Anghelescu gheorghe silviu a raspuns:

Foarte bine, cutia automata o face usor de condus, este doar un pic mai greu de parcat in rest nu am intampinat probleme cu ea.

Zlataru Darius a raspuns:

Destul de usor, dar trebuie sa ai grija la condusul in oras sa nu se mearga subturat .

Andrei David a raspuns:

Se conduce foarte bine, atat consumul cat si dimensiunile o fac o masina potrivita de oras, dupa parerea mea.

Nemtanu Vasile a raspuns:

Formele ei iti permit sa te strecori destul de bine.

Motorizari disponibile

E90 vine cu o gama larga de motorizari. Este genul de masina care poate fi aleasa si de o persoana in varsta care vrea o limuzina cu care sa mearga linistit in concediu cu familia dar si de un entuziast care merge in week-end pe circuit si vrea o masina cu care sa nu se faca de ras.

Lista de motorizari este mare si nu are rost sa o publicam pe toata aici. O sa oferim insa cateva exemple.

  • 316d - accelereaza pana la 100km/h in 10,9 secunde;
  • 320d - accelereaza pana la 100km/h in 7,5 secunde;
  • 330d - accelereaza pana la 100km/h in 6,2 secunde;
  • 335i - accelereaza pana la 100km/h in 5,8 secunde.

Cum spuneam si mai sus. Se poate vedea clar diferenta intre 316d si 335i ca si performante.

Cel mai cumparat motor in Romania a fost 320D, probabil datorita unui raport echilibrat intre cai putere si consum dar si a impozitului foarte mic.

Fiabilitate Bmw E90

Tinand cont ca inca sunt mii de E90-uri care ruleaza pe strazile din Romania, masina s-a dovedit de-a lungul anilor ca fiind una foarte fiabila. Fiind o masina comuna piesele costa mai putin ca la Alfa Romeo de exemplu sau Lexus, masini mai rare. Problemele comune sunt intalnite la majoritatea masinilor diesel.

In decursul vietii unui motor diesel, toate masinile vor ajunge sa aibe probleme cu DPF-ul sau EGR-ul, asa ca E90 nu trebuie sa fie considerat nefiabil, mai ales ca reparatia nu costa foarte multi bani.

{{{ad-code}}}

Posesorii de 320d Efficient Dynamics s-au plans de vibratii in exces aparute de la cardan. Un alt aspect care ofera o tinuta de drum mai rigida este faptul modelul 320i din 2008 vine echipat cu runflat 225/45 R17.

O alta problema raportata care trebuie luata in considerare. Volantul cu masa dubla de la 320d in cazul masinilor cu cutie manuala. Sa nu uitam ca un volant cu masa dubla este de 5-6 ori mai scump ca o volanta simpla.

In 2011 s-au raportat probleme comune la DPF si la turbina pentru motoarele N47 de pe 320d. Problemele au aparut cand masinile erau conduse pe distante scurte iarna.

Cat costa un Bmw Seria 3 E90 la mana a doua?

Nou, E90-ul costa si 50.000 de euro. Preturile in Romania plecau de la 25.000 de euro si ajungeau in varianta de tot la 50.000 de euro pentru 335i.

Acum insa, puteti cumpara un E90 320i cu 160.000 de km cu doar 4800 de euro. Un 320d costa in medie intre 5-7.000 de euro. Unele modele cu multi kilometri costa si 3000 de euro, 10% din pretul initial al masinii.

In concluzie, Bmw E90 este o masina care merita. Isi merita si si-a meritat dintotdeauna banii. Singurul dezavantaj pe care l-am gasit este aspectul. E46 a fost un model mult mai indragit si E90, venind imediat dupa el, nu a avut un asa mare succes ca si design. Insa Bmw nu este singurul posesori care a dat gres cu designul intre modele. Multi considera, de exemplu, Golf 6 cel mai urat Golf.