Care este rolul solenoidului masinii?

Care este rolul solenoidului masinii?

Demarorul are functia importanta de a porni motorul. Insa, altceva trebuie sa porneasca demarorul. Si acel lucru e solenoidul. La cele mai multe masini din ziua de azi, solenoidul este atasat de demaror, cele doua fiind scoase impreuna daca e necesar.

Cum functioneaza un solenoid

Cand nu are defectiuni si atat timp cat are combustibil, motorul cu combustie interna continua sa mearga de unul singur intr-un proces continuu din inertia partilor in miscare ale motorului.

Pornirea motorului este un proces separat pentru a face aceasta inertie sa functioneze. Aceasta este treaba sistemului de pornire ale carui componente principale includ:

  • bateria
  • demarorul
  • solenoidul
  • comutatorul demarorului

Pornirea motorului: Prima miscare

Procesul implica nu unul, ci doi curenti electrici separati – unul mai puternic si unul mai slab. Cand este activat, de obicei prin rasucirea cheii in contact, curentul mai slab trece prin contact catre solenoid.

La acest punct, curentul forteaza doua contacte mari sa se apropie in solenoid, care permit curentului mai puternic sa treaca prin contactele solenoidului. Aceste contacte poarta un curent ce necesita fire mai groase direct de la baterie.

Curentul este destul de puternic, incat nu ar fi intelept sa-l trimitem printr-un mecanism de comutare operat manual. De aici, nevoia pentru curentul mai slab prin contactul de pornire.

Curentul mai puternic trece prin demaror unde porneste 2 actiuni separate. Demarorul este creat astfel incat curentul electric sa activeze un levier, fortand un angrenaj mic, numit pinion sa se cupleze cu coroana dintata a volantei motorului.

Pornirea motorului: A doua miscare

A doua actiune intr-un motor electric cu curent continuu este rotatia axului central, cauzat de curentul mai puternic ce trece prin motor. Un motor transforma energia electrica in energie mecanica, rotind axul central.

Aceasta se intampla, deoarece curentul electric interactioneaza cu campul magnetic al demarorului si face ca rotorul de pe ax sa se invarta. Cand motorul ajunge la viteza maxima, pinionul de la capatul axului a pornit deja coroana dintata a volantei.

Motorul incepe sa mearga de unul singur si siguranta demarorului decupleaza pinionul de pe roata dintata.

Arcul readuce pinionul in pozitia sa de repaus si treaba mecanismului de pornire s-a incheiat.

Cand pornesti, daca tii cheia in pozitia de start mai mult, vei intalni o problema. Si aici exista un arc care readuce comutatorul inapoi la pozitia „ON“ de la „START“ imediat ce ai dat drumul cheii.

Daca nu vei face asta, vei auzi imediat dovada greselii tale. Greseala nu e atat de grava pe cat se aude.

Mecanismul de siguranta din demaror deja a eliberat pinionul din roata dintata. Vestea rea e ca daca faci de prea multe ori asa ceva sau pentru o perioada extinsa, vei micsora drastic viata demarorului.

Sursa foto: en.wikipedia.org, autofella.com, startersolenoid.net