Cat costa intretinerea unui autoturism Dacia Spring dupa parcurgerea a 50000 kilometri

Cat costa intretinerea unui autoturism Dacia Spring dupa parcurgerea a 50000 kilometri

Potrivit promotor.ro, un conducator auto roman a relatat despre experientele pe care le-a avut cu autoturismul sau Dacia Spring, vorbind despre costurile necesare intretinerii acestuia.

Potrivit gandul.ro, acum ceva vreme se preconiza o intrare puternica a masinilor electrice pe piata vanzarilor auto. In situatia in care termenul instituit pentru anul 2035 va fi respectat, atunci in urmatorii 13 ani ar trebui sa se faca cat de cat usor tranzitia inspre autovehicule cu zero emisii in transporturi, in acest mod fiind vizata cresterea independentei in domeniul energiei si protejarea mediului, implicit a sanatatii populatiei.

Conform Acordului de clima de la Paris, emisiile trebuie restrictionate serios in scopul respectarii prevederilor stabilite la reuniunea ce a avut loc in capitala Frantei, in acest mod ajungandu-se la o mai buna calitate a vietii si a aerului respirabil, implicit la o mai buna sanatate a fiecaruia dintre noi.

Conform declaratiilor lui Vlad Radu Zamfira pentru Infoclima „noi standarde in privinta emisiilor pot accelera tranzitia catre vehicule electrice, care la randul lor vor necesita o infrastructura upgradata a punctelor de incarcare si a retelelor energetice.“

Potrivit gadget.ro, in prima parte a lunii iunie, Parlamentul European a votat intrarea in vigoare a pachetului de lege care vizeaza diminuarea emisiilor de dioxid de carbon cu pana la 100% pana in anul 2035.

Acest pachet de lege a trecut in plenul Parlamentului European cu un numar de 339 de voturi pentru, 249 de voturi impotriva si un numar de 24 de abtineri. Cu alte cuvinte, este clar faptul ca incepand cu anul 2035, cel putin teoretic, nu se va mai permite producerea si vanzarea de autovehicule avand motoare termice in dotare in spatiul european.

Tara noastra a inregistrat, in ultima perioada, o crestere majora in ceea ce priveste comercializarea autoturismelor electrice, ceea ce arata interesul tot mai crescut al romanilor pentru acest gen de masini si pentru noua tehnologie.

Dupa cum bine cunosc pasionatii din domeniul auto, Dacia Spring este prima masina electrica construita in Romania, la Mioveni. Acesta este un autoturism de talie mica, avand in dotare un motor de 45 de cai putere si un acumulator avand o putere de 27.4 kW/h. Masina ofera o autonomie de 230 de kilometri.

Indiferent ca modelul in sine nu este un exemplu al dinamicii auto printre autoturismele electrice, mica masina Dacia Spring se dovedeste a avea un mare succes printre soferii romani. Astfel, in conditiile in care pretul de achizitie este relativ mai mic, mai ales in conditiile deducerilor acordate de catre stat, multe persoane aleg acest model electric drept masina de oras.

Costurile unui autoturism Dacia Spring

Foarte multi conducatori auto sunt interesati de costurile pe care le implica un astfel de autoturism, acesta fiind si cazul unui barbat, mediatizat de promotor.ro, proprietar de Dacia Spring, care a oferit cateva informatii utile cu privire la masina.

Astfel, acesta a scos din buzunar pentru achizitia masinii, in octombrie 2021, suma de 8026 euro, valoare de piata redusa dupa aplicarea deducerilor acordate de catre statul roman.

Pe langa acesti bani, potrivit celor declarate de proprietar, asigurarea RCA se ridica la suma de 446 ron, asigurarea facultativa CASCO ajunge la 509 ron, iar extra garantia costa 2842.68 ron.

In ceea ce priveste reviziile, mentionam faptul ca acestea sunt minime in cazul autoturismelor electrice. Astfel, vorbim despre o revizie la atingerea pragului de 30000 km. , care s-a ridicat la suma de 200 ron.

Este de la sine inteles faptul ca, pe langa toate acestea, este nevoie si de achizitia unui set de cauciucuri pentru iarna, care ajung la pretul de 760 ron, in baza celor declarate de catre proprietar.

Ratiunea achizitiei unei masini electrice este aceea de a limita fenomenul poluant, in acelasi timp oferind o varianta de condus economic. Astfel, in cei 46753 km. parcursi, proprietarul de Dacia Spring a scos din buzunar, pentru energie electrica, suma de 2099.57 ron; aceasta presupune ca s-au cheltuit aproximativ 5.09 ron la suta de kilometri rulati.

Potrivit propriilor declaratii, proprietarul a folosit masina frecvent, acesta ruland inclusiv pe Transalpina si pe Transfagarasan. Cu toate acestea, proprietarul mentioneaza faptul ca acumulatorul din dotarea autoturismului are capacitate destul de mica, ceea ce obliga soferul la incarcari frecvente, ceea ce nu este placut in cazul parcurgerii unor distante prea mari.

Conducatorul auto incheie cele declarate cu o nota de umor, afirmand faptul ca „pauzele lungi si dese (sunt), cheia marilor succese!“

sursa foto: https://electromobilitate.com/

Citeste si...
Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?
Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?

Cum trebuie sa procedez? Este bine sa semnalizez chiar daca nu mai este nicio masina pe langa mine? Trebuie sa tin semnalizarea po...

Care este cel mai accesibil model Dacia Logan achizitionat din reprezentanta?
Care este cel mai accesibil model Dacia Logan achizitionat din reprezentanta?

Mare parte dintre conducatorii auto romani considera faptul ca modelul Dacia Logan este un autoturism accesibil financiar, motiv p...

Cea mai ieftina Dacia Spring aproape 6.500 de euro! Anuntul este pe OLX
Cea mai ieftina Dacia Spring aproape 6.500 de euro! Anuntul este pe OLX

Dacia Spring este masina pe care si-o doresc toti cei care vor sa circule intr-un mod economic. Chiar daca exista si multe voci ca...

Un roman a inventat autoturismul Dacia care FUNCTIONEAZA CU APA, IN LOC DE BENZINA SAU MOTORINA … SI NU ESTE SINGURUL!
Un roman a inventat autoturismul Dacia care FUNCTIONEAZA CU APA, IN LOC DE BENZINA SAU MOTORINA … SI NU ESTE SINGURUL!

_ MINTI STRALUCITE DIN ROMANIA - INVENTII ACTUALE IN DOMENIUL AUTO _ Se pare ca romanii nu duc lipsa de inventivitate, in conditii...