Cat de des trebuie sa inspectez suspensia si directia masinii?

Cat de des trebuie sa inspectez suspensia si directia masinii?

Sistemul de directie si cel de suspensie sunt doua sisteme complet separate care insa lucreaza in tandem pentru a mentine masina sub control.

Suspensia sustine greutatea masinii, ofera confort si ajuta sistemul de directie pentru o mai buna manevrabilitate a masinii.

Sistemul de directie este cel care controleaza rotile de directie si transpune la sol miscarea volanului.

Citeste si despre: ce este bratul de suspensie si ce face

De ce trebuie inspectate?

Chiar si in conditii normale de condus, piesele tind sa se uzeze cu timpul. Bucse, rulmenti, pivoti, capete de bara, amortizoare, arcuri ale suspensiei, brate de directie, toate sunt piese care cu timpul se uzeaza si nu mai functioneaza conform calculelor initiale.

Odata ce una din piese incepe sa se uzeze, masina te va anunta. Va incepe sa vibreze, sa traga intr-o parte, sa toceasca neuniform anvelopele etc.

Problemele sistemului de directie si suspensie nu trebuie neglijate. Daca observati una din simptomele de mai sus programati-va pentru o inspectie generala a masinii.

Citeste si despre: ce este arcul de suspensie si ce face

Cand trebuie sa inspectezi directia si suspensia masinii?

Ca si o revizie, trebuie sa iei in considerare inspectarea sistemului de directie si suspensie la o anumita perioada de timp:

-majoritatea constructorilor recomanda inspectarea fiecarui sistem la fiecare 80.000 km

-anual, mai ales daca masina a stat mult in garaj

-de fiecare data cand inlocuiesti anvelopele, mai ales daca anvelopele sunt uzate inegal

-atunci cand faci revizia sistemului de franare

-daca observi lichid sub masina unde parchezi sau daca observi ca amortizoarele masinii sunt umede

-atunci cand simti ca masina nu se mai conduce ca inainte

Cand imi dau seama ca este timpul sa inspectez sistemele de directie si suspensie?

Daca experimentezi la volan una din simptomele de mai jos, atunci trebuie neaparat sa ajungi cu masina in service:

-masina nu mai este la fel de confortabila la drum lung

-vibreaza caroseria indiferent de viteza de deplasare

-zgomote ciudate din fata atunci cand treci peste denivelari sau la gropi

-zgomote ciudate cand virezi

-volanul nu mai este aliniat

-masina trage stanga-dreapta atunci cand mergi in linie dreapta

-pneuri tocite inegal

-lichid sub masina

-ai impresia ca nu mai ai control asupra volanului

Incearca sa ajungi cu masina la un service specializat sau la un mecanic in care ai incredere si cu care ai mai lucrat si cunoaste masina.

Citeste si despre: intretinerea sistemului de directie al masinii

Sursa foto: autotrader.ca, carbatteryinstallation.com, robsmagic.com

Articole similare

Cod eroare OBD2 P0089

Acest cod se refera la eroarea circuitului de reglare a regulatorului volumului de combustibil.

Ce trebuie sa faci daca gasesti urme de ulei sub masina?

De ce curge ulei pe la garnituri sau simeringuri? Ce se intampla daca mergi cu un nivel scazut de ulei?

Cum functioneaza de fapt ABS-ul de pe masina ta

Adevarul e ca ABS-ul nu este o varianta sigura care te poate salva de accidente ce pot avea loc din cauza franarilor bruste.

Cod eroare OBD2 P0621

Acest cod se refera la eroarea circuitului de comanda a lampii L a generatorului.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.