De ce se uzeaza anvelopele neuniform ?

De ce se uzeaza anvelopele neuniform ?

Cand constatati ca aveti nevoie de cauciucuri noi,  sunteti, adesea, surprinsi si va intrebati cum e posibil ca deja sa trebuiasca sa le schimbati. Nu mergeti cu viteza.

Nu conduceti nebuneste.  Nu plecati in acceleratie de la semafor si nici nu izbiti franele. Deci cum e posibil ca deja sa aveti nevoie de cauciucuri noi?

 

Asta e problema legata de uzura neuniforma a cauciucurilor. Poate nu observati cand se intampla, dar anvelopele se uzeaza constant. Uzura prematura sau inegala e cauzata de un numar de factori:

 

  • piese de suspensie slabite sau uzate,

  • directia uzata sau cu scurgeri,

  • presiunea incorecta si neuniforma in anvelope,

  • rotile nealiniate.

 

Uzura neuniforma a cauciucurilor poate fi cauzata de una sau mai multe dintre aceste probleme, in orice moment. Poate ca multe dintre aceste probleme au trecut neobservate.

Piese de suspensie slabite sau uzate, cum ar fi un lonjeron care curge, un arc spiralat rupt pot contribui la uzura neuniforma a cauciucurilor.

 

Citeste si despre: adevarul despre anvelopele resapate

 

Directia uzata sau cu scurgeri, cum ar fi un rulment slabit, uzura capatului barei de directie sau jocul excesiv al racului si pionionului inseamna ca anvelopele nu sunt tinute fix in unghiul la care ar trebuie sa fie. Acest lucru cauzeaza desprinderea unor straturi de cauciuc, iar frecarea in exces va uza rapid calea de rulare.

 

Presiunea incorecta in cauciucuri va provoca uzura excesiva, chiar daca diferenta e de doar 0.2 bar fata de presiunea specificata. Supra-umflarea anvelopelor va duce la uzarea mai rapida a  centrului caii de rulare, iar umflarea lor sub nivelul necesar va duce la uzura rapida a umerilor interni si externi.

 

Alinierea rotilor joaca un rol major in uzura cauciucurilor. Ca si in cazul componentelor de directie uzate, daca o anvelopa e in unghiul incorect, desprinderea straturilor de cauciuc va provoca uzura excesiva a anvelopelor, mai usor observabila la roata afectata.

 

Cum puteti preintampina uzura inegala a cauciucurilor ?

Intretinerea de rutina, cum ar fi reglarea presiunii anvelopelor, paralelismul corect al celor patru roti si inspectiile periodice temeinice pot identifica problemele inainte sa apara uzura inegala a anvelopelor.

Odata ce a inceput uzura neuniforma a cauciucurilor, raul nu mai poate fi indreptat, pentru ca o parte din calea de rulare deja s-a tocit.

Daca rotiti cauciucurile afectate si le puneti in pozitii mai putin expuse la uzura, veti putea sa le prelungiti viata utila, dar asta numai in cazul in care uzura nu e prea pronuntata si daca nu va deranjeza cand conduceti. Mai exista o singura varianta: sa inlocuiti cauciucurile.

 

 

Citeste si despre: totul despre anvelopele All-Season

 

 

Sursa foto: junkmail.co.za

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de detonatie - Bancul 2, senzorul 2 - performanta slaba.

P 0220 – Defectiune Senzor de Pozitie / Regulator / Comutator Circuit B

Toyota a inceput productia motorului de 3.0 litri 3VZ-FE in 1987 ca motor nou pentru Toyota 4Runner.

Acest cod se refera la eroarea circuitului primar/secundar al bobinei de aprindere - Circuitul F.