Cat de des trebuie schimbat antigelul?

Cat de des trebuie schimbat antigelul?

Fiecare sofer a vazut cel putin o data o masina pe marginea drumului care scotea un fum gros de sub capota sau a carei motor era cuprins de catre flacari. Desigur, nu ne-am gandi ca putem sa ne aflam vreodata in aceasta situatie, deoarece consideram ca avem grija de autoturismul nostru, dar trebui sa stim ca o simpla supraincalzire a motorului poate cauza un incendiu foarte rapid, ceea ce va produce daune considerabile. In cele ce urmeaza va vom explica de ce este atat de important antigelul, cum trebuie sa il verificam si cat de des trebuie inlocuit pentru a ne asigura ca nu avem probleme cu sistemul de racire al autoturismului nostru.

Lichidul de racire sau antigelul este un lichid vital in buna functionare a autoturismului, deoarece are rolul de a participa activ in procesul de racire al motorului pentru a pastra temperatura acestuia in parametrii admisi.

Antigelul functioneaza intr-un sistem special care se afla mereu sub presiune, trece prin motor deunde preia caldura produsa prin cadrul procesului de ardere a combustibilului, dupa care elimina aceasta caldura in radiatorul masinii pentru a putea repeta ciclul. Atunci cand nivelul sau calitatea antigelului sunt scazute sau la nivelul sistemului de racire apare o defectiune, motorul se va supraincalzi rapid si poate suferi daune semnificative.

In mod normal, frecventa de inlocuire a lichidului antigel este in jur de 50.000 de km, dar aceasta difera in functie de modul autoturismului, calitatea lichidului de racire, durata in care parcurgem acei kilometri, de stilul de condus pe care il avem si de modul in care intretinem autoturismul nostru.

De asemenea, cu cat vom intretine mai bine sistemul de raci al masinii, dar si toate celelalte piese si lichide din angrenajul motorului, cu atat mai rar va fi nevoie sa inlocuim antigelul. De fiecare data cand observam ca antigelul este sub minimul recomandat de catre producator ar trebui sa completam de urgenta pana la linia de maxim, iar atunci cand sesizam ca acesta si-a pierdut calitatile sau si-a schimbat proprietatile fizico-chimice, ar trebui sa realizam o revizie tehnica pentru a identifica defectiunea si a inlocui antigelul.

Recomandarea noastra este sa verificati periodic nivelul si calitatea lichidului de racire pentru a putea identifica in timp util eventuale scurgeri si pentru a va asigura ca motorul functioneaza in stare buna. Cu toate acestea, intotdeauna trebuie sa asteptam ca motorul sa se raceasca, deoarece daca am deschide recipientul la cald, datorita presiunii foarte mari a lichidului acesta ar fi aruncat in exterior si nu am vrea sa intram in contact cu un lichid atat de fierbinte.

In mod normal, deoarece lichidul de racire functioneaza intr-un sistem sub presiune, perfect inchis, nivelul acestuia nu ar trebui sa scada in timp ( cu o marja de eroare de 2-3%). In momentul in care exista o scadere brusca a antigelului, undeva la nivelul sistemului de racire sau in angrenajul motorului exista o scurgere prin care se pierde lichid. Atunci cand ne aflam in aceasta situatie, ar trebui sa vizitam un service auto de urgenta, deoarece nici nu vom mai putea conduce masina in conditii de siguranta, iar autoturismul va functiona la performante scazute.