Cat de des ar trebui sa schimbi lichidul de racire?

Cat de des ar trebui sa schimbi lichidul de racire?

Lichidul de racire este unul dintre cele mai importante lichide din angrenajul unui autoturism. Atunci cand acesta lipseste sau nu are calitatea corespunzatoara, daunele produse asupra motorului pot deveni ireparabile.

Este important sa verificam periodic atat cantitatea, cat si calitatea antigelului si sa il inlocuim atunci cand este necesar.

Din pacate, in cazul multor autovehicule inlocuirea lichidului de racire nu este prevazuta in programul de intretinere al autoturismului. Ca si recomandare generala, este bine sa schimbati antigelul la fiecare 50.000 de km, dar acesta perioada difera in functie de tipul de autoturism, de calitatea lichidului folosit, precum si de modul in care conduceti si conditiile in care o faceti.

In cazul in care nu sunteti sigur cand ar trebui sa schimbati antigelul, puteti consulta manualul de utilizare al autoturismului sau va puteti sfatui cu mecanicul dumneavoastra. Chiar daca nu exista un interval clar in care sa spunem ca ar trebui sa faceti aceasta operatiune, iar amanarea ei nu produce imediat efecte grave, este cert faptul ca trebuie sa faceti periodic aceasta inlocuire.

Un alt aspect important atunci cand vine vorba despre inlocuirea antigelului este modul in care folositi acest lichid. In cele mai multe cazuri, este recomandat sa formati un ameste de 50% lichid de racire si 50% apa distilata. Cu toate acestea, situatia poate sa difere in functie de conditiile de mediu in care conduceti si este foarte important sa adaptati concentratia de lichid raportat la acestea.

Pe langa faptul ca ajuta la mentinerea constanta a temperaturii motorului si nu permite supraincalzirea acestuia, antigelul mai are un rol foarte important pe care putine persoane il cunosc. Atunci cand este foarte frig, lichid de racire ajuta ca motorul sa nu inghete si sa il putem porni mult mai usor.

Lichidul de racire se poate deteriora in timp si trebuie testat pentru a vedea daca este inca bun, deoarece poate fi greu de spus doar dupa aparente. Chiar daca rezervorul de lichid de racire arata un nivel suficient de lichid de racire si daca testele arata ca protectia de racire si antigelul sunt inca adecvate, este posibil sa fie necesara o golire a lichidului de racire si o spalare a antigelului.

Unul dintre modurile in care antigelul isi pierde proprietatile fizico-chimice este atunci cand acesta devine mai acid. Lichidul va continua sa asigure mentinerea constanta a temperaturii, dar nu va mai putea proteja angrenajul motorului impotriva ruginii, ceea ce va conduce foarte rapid la corodarea acestuia. In momentul in care se instaleaza coroziunea, aceasta va afecta foarte multe componente, iar pagubele produse pot deveni ireparabile.

Astfel, lichidul de racire din orice vehicul cu mai mult de aproximativ 50.000 de kilometri ar trebui sa fie testat periodic. Asta pentru a cauta semne de rugina, scurgeri si pentru a ne asigura ca are suficienta racire si protectie impotriva supraincalzirii, chiar daca sistemul de racire pare sa functioneze corect si rezervorul este plin. Sistemul de racire poate fi verificat cu benzi de testare care masoara aciditatea si cu un hidrometru care masoara protectia la inghet si la fierbere.

Atunci cand hotarati ca este cazul ca lichidul de racire sa fie inlocuit, este foarte important sa realizati acest proces in mod corespunzator. In primul rand va fi necesar sa eliminati tot lichidul, inclusiv cel care se afla in radiator, dupa care sa spalati foarte bine intregul sistem, pentru a indeparta orice urma de contaminanti. Dupa aceea, veti astepta uscarea circuitului si veti putea adauga lichid nou.

sursa foto: https://www.vehiclescene.com/

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...