Ce este asistenta la franare sau brake assist?

Ce este asistenta la franare sau brake assist?

Asistenta la franare reprezinta o tehnologie inovatoare de franare care exista in majoritatea vehiculelor moderne care au un sistem ABS.

Daca exista o urgenta pe carosabil care forteaza soferul sa actioneze rapid pedala de frana, functia de asistenta la franare va creste automat presiunea aplicata sistemului de franare, astfel soferul va putea sa incetineasca mult mai repede masina.

In situatii de urgenta, soferii tind sa se panicheze si apasa foarte tare pedala de frana. Asistenta la franare poate detecta acest lucru in functie de forta si rapiditatea cu care soferul apasa pedala de frana.

Daca pedala de frana este actionata rapid si tare, dar fara presiune suficienta, atunci functia de asistenta la franare se va actiona si va aplica o presiune mai mare sistemului de franare.

Evident, principalul scop al asistentei la franare este reducerea numarului de accidente. Tehnologia computerizata prezenta in majoritatea vehiculelor de azi, face posibila prezenta sistemului de asistenta la franare.

Aceasta tehnologie este denumita asistenta de franare predictiva sau asistenta la franarea de urgenta, depinde de sistemul de franare, insa in orice sistem de franare, aceasta tehnologie are acelasi scop.

Asistenta la franare si sistemul ABS lucreaza impreuna pentru ca franarea sa fie si mai eficienta. Nu numai ca aceasta combinatie va ofera asistenta de franare de urgenta, dar impiedica blocarea rotilor in caz de urgenta, acest lucru este foarte bun in timpul mai multor scenarii de urgenta.

De exemplu, conduceti linistit pe un drum si deodata, de nicaieri va apare un animal in fata. Primul dumneavoastra instinct este sa calcati pedala de frana. Totusi, din cauza spaimei poate nu ati calcat suficient de mult pedala de frana. In acest caz, asistenta la franare isi intra in rol si va suplimenta presiunea necesara in sistemul de franare.

Citeste si despre: cum functioneaza de fapt ABS-ul pe masina ta

Principiul de functionare brake assist

Exista doua tipuri de sisteme ale asistentei la franare. Modelul clasic este asistenta mecanica la franare si tipul nou este sistemul electronic de asistenta la franare. Lucrul care separa cele doua tipuri de sistem, este modul in care acestea detecteaza franarea de urgenta atunci cand apasati pedala de frana.

 

Asistenta mecanica la franare

Cea mai veche versiune a sistemului de asistenta la franare este cea mecanica. Inseamna ca nu exista senzori electronici care sa detecteze forta si viteza presiunii plasate pe pedala de frana. Asistenta mecanica de franare are praguri mecanice fixate in pozitie.

Cand soferul apasa pe pedala de frana trebuie sa treaca un anumit punct ca asistenta mecanica la franare sa se activeze. Odata ce se intampla acest lucru, exista un mecanism de blocare care atrage puterea de franare de la rapelul franei, ci nu de la supapa pistonului franei. Daca aveti un vehicul mai nou de anul 2004, probabil ca acesta nu are asistenta mecanica la franare.

Citeste si despre: simptome ale unui rapel de frana defect

Sistemul electronic de asistenta la franare

In sistemul electronic de asistenta la franare se utilizeaza o unitate de comanda electronica. Daca soferul apasa pedala de frana foarte puternic si rapid, unitatea de comanda electronica percepe acest lucru ca pe o situatie de urgenta.

Ca urmare, unitatea mareste mareste puterea de franare pentru ca vehiculul sa incetineasca mai repede. Un alt lucru important cu privire la acest sistem de asistenta la franare este faptul se adapteaza la obiceiurile de franare ale soferului.

Acest lucru poate schimba pragurile preprogramate ale sistemului pentru a se acomoda cu forta si viteza normala a presiunii soferului. In acest fel, functioneaza mai bine activarea asistentei la franare atunci cand este necesar in caz de urgenta.

Citeste si despre: care sunt cele mai comune sisteme de siguranta ale masinii

Sursa foto: youtube.com, mercedes-benz.com.sg, continental-automotive.com

Articole similare
Totul despre filtrul de particule - DPF

Totul despre filtrul de particule - DPF

In acest articol o sa afli ce este filtrul de particule, ce rol are, cand si cum trebuie schimbat, cat costa unul nou si cum se poate regenera DPF-ul.

Ce rol are catalizatorul?

Ce rol are catalizatorul?

Desigur motorul masinii trebuie sa fie in stare foarte buna de funtionare pentru a ne putea da seama cu exactitate daca este infundat catalizatorul.

Ce este simeringul si ce face?

Ce este simeringul si ce face?

Simeringul arborelui cotit este o piesa mica si ieftina dar extrem de importanta, afla ce se intampla daca se strica.

Cod eroare OBD2 P0325

Cod eroare OBD2 P0325

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de detonatie - Bancul 1, senzorul 1.