Ce este o baterie AGM?

Ce este o baterie AGM?

In cazul in care sunteti pasionat de domeniul auto sau de cel electric, cu siguranta ati auzit in ultima perioada de bateria cu absorbtie de sticla (AGM), care este o tehnologie recenta, utilizata din ce in ce mai frecvent in autoturismele moderne din zilele noastre. Acest tip de baterie este o alternativa pentru bateriile utilizate in ultimii 10-15 ani in domeniul auto.

In cadrul acestui articol vom prezenta diferentele dintre cele doua tipuri de baterii si vom enumera motivele pentru care consideram ca o baterie AGM este o alegere potrivita.

Bateriile conventionale pe care le regasim in momentul de fata pe majoritatea autoturismelor functioneaza pe baza de electroliti. In interiorul acestor baterii regasim placi subtiri de plumb si o solutie lichida formata din acid sulfuric si apa. In trecut, cantitatea de apa trebuia verificata si completata periodic, dar in momentul de fata bateria este complet sigilata si nu necesita interventie externa.

Pe de alta parte, o baterie AGM are in continuare placile de plumb si solutia de acid sulfuric si apa, dar fata de bateria conventionala aceasta contine si o plasa de fibra de sticla foarte poroasa care separa aceste placi intre ele. Acest covoras apasa in mod activ pe placi si le mentine intr-o pozitie ferma, ceea ce permite adaugarea mai multor placi intr-o baterie, chiar daca dimensiunile raman aceleasi. Solutia lichida se afla in permanenta incorporata in acesti pereti de sticla, asa incat nu este necesar sa intervenim asupra ei.

Avand in vedere ca bateriile AGM sunt tehnologii relativ noi, acestea necesita inca imbunatatiri si nu putem sa sustinem 100% ca este varianta mai potrivita in fiecare caz. Fiecare tip de baterie vine cu avantaje si dezavantaje pe care trebuie sa le luam in considerare. In cazul bateriilor clasice, acestea se pot descarca pana la un grad de 80% si nu provoaca daune asupra bateriei, permitand utilizarea in continuare a acesteia, in timp ce o baterie AGM care se descarca sub 50% risca in orice moment sa se defecteze. De asemenea, supraincarcarea bateriilor AGM poate produce defectiuni destul de repede.

Din punct de vedere al sigurantei, noile baterii AGM sunt mai usor de manevrat, deoarece nu vor avea niciodata scurgeri de lichide, ceea ce in mod direct indica o durata de viata mai mare, deoarece nu ne vom confrunta cu probleme grave precum coroziunea. Pe de alta parte, fiind inca vorba despre o tehnologie noua, aceasta este mult mai scumpa decat bateriile clasice, nefiind la indemana oricarui sofer pentru moment.

In timp ce ambele tipuri de baterii ar trebui sa se potriveasca fara probleme vehicului dumneavoastra, va recomandam sa verificati manualul de utilizare al autoturismului inainte de a achizitiona o baterie pentru a va asigura ca aceasta se potriveste din punct de vedere al marimii si al specificatiilor tehnice cu masina dumneavoastra.

Citeste si...
Producătorul român de baterii auto, Rombat, este acuzat de Uniunea Europeană de formarea unui cartel
Producătorul român de baterii auto, Rombat, este acuzat de Uniunea Europeană de formarea unui cartel

Comisia Europeană a notificat producătorii de baterii pentru demaroare auto Banner, Clarios (fosta JC Autobatterie), Exide, FET (ș...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...