Ce este, de fapt, un electromotor auto?

Ce este, de fapt, un electromotor auto?

Electromotorul este un motor electric care invarte motorul ajutandu-l astfel sa porneasca. El este compus dintr-un motor electric foarte puternic care functioneaza cu curent continuu si un solenoid.

Informatii de baza despre electromotor: in majoritatea motoarelor veti gasi electromotorul montat direct langa motor sau pe transmisie. Acesta isi ia curent de la bateria de 12V. Pentru a reusi sa invarta motorul el are nevoie de un curent electric foarte puternic, ceea ce inseamna ca bateria masinii trebuie sa fie mereu intr-o stare buna de functionare.

Daca bateria este descarcata sunt sanse foarte mari ca electromotorul sa nu aiba puterea necesara pentru a invarti motorul.

Care sunt simptomele unui electromotor defect?

Daca bateria este incarcata 100% o sa auziti doar un sunet asemanator unui click sau exista varianta sa nu se auda sau sa nu se intample absolut nimic. In acest caz electromotorul este defect si sistemul de alimentare, baterie-alternator nu are nimic, deci nici macar nu trebuie verificat.

Un alt simptom este atunci cand electromotorul primeste curent insa scoate un zgomot puternic de scartait si motorul nu porneste. In acest caz cel mai probabil un dinte este distrus fie al electromotorului fie de pe volant.

Ce este starterul ( solenoid )?

Orice starter are un mic conector si doua mufe (terminale) mai mari. Una din mufe primeste curent de la bateria masinii si cealalta mufa alimenteaza efectiv electromotorul.

Starterul este efectiv un releu foarte puternic. Atunci cand este activat el inchide un circuit electric foarte puternic si trimite puterea de la baterie direct catre electromotor. In acelasi timp starterul impinge un pinion care invarte volanta, invartind astfel motorul pentru a il porni.

Ce rol au cablurile de la baterie in asistenta electromotorului?

Asa cum am spus si mai sus electromotorul are nevoie de un curent electric puternic de aceea cablurile care ajung de la baterie la el sunt atat de groase. Negativul de la baterie se conecteaza pe blocul motor sau transmisie, langa starter. Plusul se conecteza direct la starter. De multe ori, o conexiune proasta sau un cablu defect pot afecta functionalitatea starterului.

Cum porneste electromotorul masina?

Atunci cand invarti cheia in contact sau apesi pe butonul START, curentul de la baterie va activa starterul. Solenoidul activeaza motorasul starterului. In acelasi timp solenoidul starterului impinge un pinion care ajunge pana la volanta.

Volanta este atasata direct de arborele cotit. In timp ce motorul starterului se invarte pinionul va invarti la randul sau volanta care va invarti arborele cotit. Acesta pune motorul in miscare. In momentul imediat urmator are loc injectia de amestec si motorul porneste.

Fara aceasta miscare motorul nu poate sa porneasca pentru ca daca pistoanele nu se misca supapele de admisie nu pot fi deschise, astfel ele nu vor permite aerului sa intre in motor. Daca aer nu ajunge in cilindri, carburantul fara aer nu poate arde si astfel motorul nu poate rula.

 

Probleme la sistemul de aprindere

Astfel de probleme sunt comune si nu apar neaparat de la un electromotor stricat. Pentru a afla exact care este problema tot sistemul de aprindere trebuie verificat. Daca atunci cand incerci sa pornesti masina, invarti cheia si auzi doar un clank insa masina nu porneste, atunci problema s-ar putea sa nu fie una electrica.

Probleme comune ale sistemului de aprindere

Terminal al bateriei corodat. Bateria defecta este o problema foarte comuna. O mufa de la baterie care nu face contact perfect pe terminal va ajuta bateria sa piarda curent, actionand ca un parazit. Cum am spus si mai sus, daca bateria nu mai are putere suficienta si amperajul este mic sunt sanse mari ca electromotorul sa nu porneasca motorul.

Daca bateria are un amperaj mic, atunci cand incerci sa pornesti motorul vei auzi o singura data un click sau un click repetat sau, electromotorul va invarti foarte greu si foarte incet volanta. Motorul nu va reusi in acest caz sa porneasca.

O conexiune slaba la baterie va afecta in final electromotorul. 

 

Terminal al starterului corodat

La fel ca la baterie mufa de la starter poate coroda sau se poate slabi. Practic starterul nu va mai primi curent si nu va mai functiona. Daca va veti afla intr-o astfel de situatie curatati starterul si mufa de la cablu si problema va fi astfel rezolvata.

O alta parte care cedeaza este electromotorul efectiv. Partile interne ajung sa se distruga cu timpul si sa faca electromotorul sa nu mai functioneze.

Puteti avea o conexiune buna la baterie, un starter bun, motorasul sa faca click dar motorul sa nu fie invartit.

Daca electromotorul este defect si trebuie inlocuit poate costa intre 1000 si 3000 de lei. Acesta poate fi insa si reconditionat.

Uneori o alta problema poate fi faptul ca pinionul nu se va aseza bine pe dintii volantei. Astfel va aparea o uzura metalica puternica care se va si auzi atunci cand veti incerca sa porniti masina. In cazul asta dintii de pe volanta trebuie verificati.

La masinile cu cutie automata vei gasi un switch care transmite calculatorului cand masina este in park. Daca masina porneste cand este in neutral dar nu porneste in park, trebuie verificat mai intai acest switch.

 

Ce componente fac electromotorul sa functioneze?

In interior vei gasi de obicei 4 bobine. Partea rotativa sau armatura contine o serie de peri de carbon care sunt conectate in linie cu bobinele. In partea frontala o sa gasesti un mic angrenaj care este atasat de armatura folosind un ambreiaj.

Cum porneste electromotorul masina?

Atunci cand soferul invarte cheia sau apasa pe butonul start, curentul de la baterie alimenteaza solenoidul. Mufa de la solenoid inchide contactele. Astfel puterea bateriei este conectata direct la electromotor. In acest timp pinionul invarte volanta folosindu-se de dintii de pe ea.

Care sunt cele mai comune probleme ale unui electromotor?

Cele mai multe probleme sunt cauzate de niste contacte arse sau uzate de la solenoid, bobine uzate si comutator uzat. Contactul solenoidului este defect atunci cand masina scoate un sunet de clic, dar motorul nu porneste. Cand bobinele sunt uzate electromotorul nu scoate niciun sunet.

Articole similare
Motorul face un "clic" dar nu porneste

Motorul face un "clic" dar nu porneste

Desi un sunet de clic poate poate avea mai multe cauze, cum ar fi suspensia, cea mai frecventa cauza este atunci dupa ce rotim cheia in contact pentru a porni masina.

Cum sa evitati un incediu auto?

Cum sa evitati un incediu auto?

Mai rau de atat, in zilele caniculare, unele lucruri tind sa ia foc, din nefericire acest lucru se poate intampla inclusiv cu masina ta.

Cum sa folosesti un tester auto

Cum sa folosesti un tester auto

Exista varianta in care poti repara singur masina. Daca ai mai facut mici reparatii si problema nu este una atat de grava poti incerca sa o repari singur

Ce este OBD2?

Ce este OBD2?

Probabil ati vazut in bordul masinii un martor luminos aprins. Acest lucru va informeaza ca exista o problema. Daca mergeti la un mecanic, acesta va folosi un scaner OBD2.

Ce este mecatronicul?

Ce este mecatronicul?

Astazi vom vorbi despre mecatronic. Vom afla ce este el, ce rol are si cum se poate defecta el.

3 piese care se strica cand un radiator este defect

3 piese care se strica cand un radiator este defect

Atunci cand o componenta nu functioneaza corect, alte parti din sistemul de racire risca, de asemenea, sa se defecteze.

Sistemul automat de frana: ce este si ce face?

Sistemul automat de frana: ce este si ce face?

Afla ce este sistemul automat de franare, cum functioneaza si cat de util este. Cruise controlul adaptiv foloseste acest sistem. Citeste mai mult.

Senzor ploaie: Ce este senzorul de ploaie?

Senzor ploaie: Ce este senzorul de ploaie?

Senzorul de ploaie este o dotare care merita toti banii, el automatizeaza procesul de stergere al parbrizului lasand soferul sa se concentreze la condus.

Webasto: ce este si la ce te ajuta?

Webasto: ce este si la ce te ajuta?

Sunt mai multe firme pe piata care produc aceste sisteme de incalzire auxiliara, dar cele mai cunoscute sunt Webasto, Eberspacher sau Airtronic.

Ce este cardanul masinii?

Ce este cardanul masinii?

Transmisia poate fi de 2 feluri, cu cardan sau cu planetare. In acest material vom vorbi despre primul tip de transmisie, cea pe cardan (cardanica).

Ce este si din ce este alcatuit sasiul unei masini?

Ce este si din ce este alcatuit sasiul unei masini?

Cati stim exact ce inseamna sasiul unei masini si mai ales care sunt partile componente, fara de care masina nu ar putea functiona?

Simptome ale unei baterii auto defecte

Simptome ale unei baterii auto defecte

Daca utilizati o multime de accesorii electronice suplimentare, cum ar fi radioul, aerul conditionat, viata bateriei se va scurta.

Cap bara: Ce este capul de bara si ce face?

Cap bara: Ce este capul de bara si ce face?

Atunci cand capul de bara este defect suspensia fata se slabeste. Cu cat suspensia se slabeste mai mult, soferul o sa simta vibratii in volan.

De ce sa scrii un review despre masina ta?

De ce sa scrii un review despre masina ta?

Niciun jurnalist auto nu ne poate spune mai multe despre o anumita masina, decat posesorul acesteia, cel care o intretine si o conduce zi de zi.

Injector: Ce este injectorul si ce face?

Injector: Ce este injectorul si ce face?

Injectoarele pot ceda cu timpul de aceea o sa enumaram cateva simptome ale unui injector care nu functioneaza corespunzator.

Ce este codul de eroare P0006?

Ce este codul de eroare P0006?

P0006 se refera la circuitul de control al valvei "A" de inchidere fortata a alimentarii cu combustibil/ scazut.

De ce este importanta cartea service a masinii?

De ce este importanta cartea service a masinii?

Cartea service este importanta si atunci cand vrei sa vinzi masina, deoarece o istorie completa si oficiala a reparatiilor va influenta valoarea masinii.

Senzor parcare: Ce este si ce face?

Senzor parcare: Ce este si ce face?

Cum functioneaza senzorii de parcare si de ce sa ii alegi ca si dotare pentru masina ta.

Bucura-te de placerea condusului. Alege un serviciu de inchirieri auto modern si sigur!

Bucura-te de placerea condusului. Alege un serviciu de inchirieri auto modern si sigur!

In functie de perioada de inchiriere si de vehiculul ales, poti beneficia de reduceri substantiale. Economia si predictibilitatea pe termen lung se imbina echilibrat cu placerea condusului.

Vas expansiune: Ce este si ce face?

Vas expansiune: Ce este si ce face?

Verifica si starea conductei de cauciuc care intre in capatul vasului de expansiune, cu timpul se poate fisura sau taia si pe acolo se poate scurge lichid.

Pompa combustibil: Ce este si ce face?

Pompa combustibil: Ce este si ce face?

Exista mai multe pompe de combustibil: cu diafragma, cu piston, pompe electrice submersibile sau pompe antrenate pneumatic.

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Senzorul de presiune combustibil este o veriga slaba a sistemului de alimentare cu combustibil, el putand sa cedeze de la temperaturi inalte.

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Cum se poate strica radiatorul AC? Sistemul de aer conditionat poate functiona fara radiator?

Scut auto metalic vs scut auto de plastic

Scut auto metalic vs scut auto de plastic

Montarea unui scut auto poate fi o activitate simplu de realizat, mai ales daca esti pasionat de tot ce inseamna partea mecanica a unei masini.

Senzor coloana de directie: ce este si defectiuni comune

Senzor coloana de directie: ce este si defectiuni comune

Senzorul coloana de directie are rolul de a evalua stabilitatea si tractiunea autoturismului.

Ce este codul de eroare OBD2 P0005?

Ce este codul de eroare OBD2 P0005?

P0005 se refera la circuitul de control al valvei "A" de inchidere fortata a alimentarii cu combustibil /Deschis

De ce masina are un stergator de parbriz mai lung si unul scurt?

De ce masina are un stergator de parbriz mai lung si unul scurt?

Stergatoarele de parbriz sunt raspunzatoare de vizibilitatea soferului si scopul lor este sa curete o zona cat mai mare de parbriz pentru o vizibilitate buna.

Ce este capacitatea cilindrica a motorului?

Ce este capacitatea cilindrica a motorului?

Capacitatea sau deplasarea motorului este volumul de miscare al pistoanelor din interiorul cilindrilor.

Siguranta copilului tau - ce este ISOFIX?

Siguranta copilului tau - ce este ISOFIX?

Atunci cand vrei sa cumperi un scaun de masina pentru copilul tau vei citi foarte des termenul - ISOFIX. Ce este si cum trebuie instalat un scaun cu Isofix in masina?