Ce este, de fapt, un electromotor auto?

Ce este, de fapt, un electromotor auto?

Electromotorul este un motor electric care invarte motorul ajutandu-l astfel sa porneasca. El este compus dintr-un motor electric foarte puternic care functioneaza cu curent continuu si un solenoid.

Informatii de baza despre electromotor: in majoritatea motoarelor veti gasi electromotorul montat direct langa motor sau pe transmisie. Acesta isi ia curent de la bateria de 12V. Pentru a reusi sa invarta motorul el are nevoie de un curent electric foarte puternic, ceea ce inseamna ca bateria masinii trebuie sa fie mereu intr-o stare buna de functionare.

Daca bateria este descarcata sunt sanse foarte mari ca electromotorul sa nu aiba puterea necesara pentru a invarti motorul.

Care sunt simptomele unui electromotor defect?

Daca bateria este incarcata 100% o sa auziti doar un sunet asemanator unui click sau exista varianta sa nu se auda sau sa nu se intample absolut nimic. In acest caz electromotorul este defect si sistemul de alimentare, baterie-alternator nu are nimic, deci nici macar nu trebuie verificat.

Un alt simptom este atunci cand electromotorul primeste curent insa scoate un zgomot puternic de scartait si motorul nu porneste. In acest caz cel mai probabil un dinte este distrus fie al electromotorului fie de pe volant.

Ce este starterul ( solenoid )?

Orice starter are un mic conector si doua mufe (terminale) mai mari. Una din mufe primeste curent de la bateria masinii si cealalta mufa alimenteaza efectiv electromotorul.

Starterul este efectiv un releu foarte puternic. Atunci cand este activat el inchide un circuit electric foarte puternic si trimite puterea de la baterie direct catre electromotor. In acelasi timp starterul impinge un pinion care invarte volanta, invartind astfel motorul pentru a il porni.

Ce rol au cablurile de la baterie in asistenta electromotorului?

Asa cum am spus si mai sus electromotorul are nevoie de un curent electric puternic de aceea cablurile care ajung de la baterie la el sunt atat de groase. Negativul de la baterie se conecteaza pe blocul motor sau transmisie, langa starter. Plusul se conecteza direct la starter. De multe ori, o conexiune proasta sau un cablu defect pot afecta functionalitatea starterului.

Cum porneste electromotorul masina?

Atunci cand invarti cheia in contact sau apesi pe butonul START, curentul de la baterie va activa starterul. Solenoidul activeaza motorasul starterului. In acelasi timp solenoidul starterului impinge un pinion care ajunge pana la volanta.

Volanta este atasata direct de arborele cotit. In timp ce motorul starterului se invarte pinionul va invarti la randul sau volanta care va invarti arborele cotit. Acesta pune motorul in miscare. In momentul imediat urmator are loc injectia de amestec si motorul porneste.

Fara aceasta miscare motorul nu poate sa porneasca pentru ca daca pistoanele nu se misca supapele de admisie nu pot fi deschise, astfel ele nu vor permite aerului sa intre in motor. Daca aer nu ajunge in cilindri, carburantul fara aer nu poate arde si astfel motorul nu poate rula.

 

Probleme la sistemul de aprindere

Astfel de probleme sunt comune si nu apar neaparat de la un electromotor stricat. Pentru a afla exact care este problema tot sistemul de aprindere trebuie verificat. Daca atunci cand incerci sa pornesti masina, invarti cheia si auzi doar un clank insa masina nu porneste, atunci problema s-ar putea sa nu fie una electrica.

Probleme comune ale sistemului de aprindere

Terminal al bateriei corodat. Bateria defecta este o problema foarte comuna. O mufa de la baterie care nu face contact perfect pe terminal va ajuta bateria sa piarda curent, actionand ca un parazit. Cum am spus si mai sus, daca bateria nu mai are putere suficienta si amperajul este mic sunt sanse mari ca electromotorul sa nu porneasca motorul.

Daca bateria are un amperaj mic, atunci cand incerci sa pornesti motorul vei auzi o singura data un click sau un click repetat sau, electromotorul va invarti foarte greu si foarte incet volanta. Motorul nu va reusi in acest caz sa porneasca.

O conexiune slaba la baterie va afecta in final electromotorul. 

 

Terminal al starterului corodat

La fel ca la baterie mufa de la starter poate coroda sau se poate slabi. Practic starterul nu va mai primi curent si nu va mai functiona. Daca va veti afla intr-o astfel de situatie curatati starterul si mufa de la cablu si problema va fi astfel rezolvata.

O alta parte care cedeaza este electromotorul efectiv. Partile interne ajung sa se distruga cu timpul si sa faca electromotorul sa nu mai functioneze.

Puteti avea o conexiune buna la baterie, un starter bun, motorasul sa faca click dar motorul sa nu fie invartit.

Daca electromotorul este defect si trebuie inlocuit poate costa intre 1000 si 3000 de lei. Acesta poate fi insa si reconditionat.

Uneori o alta problema poate fi faptul ca pinionul nu se va aseza bine pe dintii volantei. Astfel va aparea o uzura metalica puternica care se va si auzi atunci cand veti incerca sa porniti masina. In cazul asta dintii de pe volanta trebuie verificati.

La masinile cu cutie automata vei gasi un switch care transmite calculatorului cand masina este in park. Daca masina porneste cand este in neutral dar nu porneste in park, trebuie verificat mai intai acest switch.

 

Ce componente fac electromotorul sa functioneze?

In interior vei gasi de obicei 4 bobine. Partea rotativa sau armatura contine o serie de peri de carbon care sunt conectate in linie cu bobinele. In partea frontala o sa gasesti un mic angrenaj care este atasat de armatura folosind un ambreiaj.

Cum porneste electromotorul masina?

Atunci cand soferul invarte cheia sau apasa pe butonul start, curentul de la baterie alimenteaza solenoidul. Mufa de la solenoid inchide contactele. Astfel puterea bateriei este conectata direct la electromotor. In acest timp pinionul invarte volanta folosindu-se de dintii de pe ea.

Care sunt cele mai comune probleme ale unui electromotor?

Cele mai multe probleme sunt cauzate de niste contacte arse sau uzate de la solenoid, bobine uzate si comutator uzat. Contactul solenoidului este defect atunci cand masina scoate un sunet de clic, dar motorul nu porneste. Cand bobinele sunt uzate electromotorul nu scoate niciun sunet.

Articole similare
Ce este senzorul pedalei de acceleratie si ce face?

Ce este senzorul pedalei de acceleratie si ce face?

Senzorul calculeaza tot timpul procentul de apasare al pedalei, transmitand motorului intentia soferului. La masinile care au mai multe moduri de condus acest senzor este foarte important.

5 Mituri de intretinere a masinilor care sunt de fapt false

5 Mituri de intretinere a masinilor care sunt de fapt false

Vezi 5 mituri false despre cum sa mentii masina tot timpul mai tanara.

Ai nevoie de un polish auto? Citeste asta inainte

Ai nevoie de un polish auto? Citeste asta inainte

Cum se poliseaza masina corect? Care sunt etapele care trebuie neaparat respectate.

Cum functioneaza de fapt ABS-ul de pe masina ta

Cum functioneaza de fapt ABS-ul de pe masina ta

Adevarul e ca ABS-ul nu este o varianta sigura care te poate salva de accidente ce pot avea loc din cauza franarilor bruste.

Ce este praful de frana?

Ce este praful de frana?

Suntem convinsi ca ai observat de multe ori ca pe jantele masinii se depune un praf gri. Acesta este praful de frana.

3 piese care se strica cand un radiator este defect

3 piese care se strica cand un radiator este defect

Atunci cand o componenta nu functioneaza corect, alte parti din sistemul de racire risca, de asemenea, sa se defecteze.

Sistemul automat de frana: ce este si ce face?

Sistemul automat de frana: ce este si ce face?

Afla ce este sistemul automat de franare, cum functioneaza si cat de util este. Cruise controlul adaptiv foloseste acest sistem. Citeste mai mult.

Ce este garnitura de chiulasa si ce face?

Ce este garnitura de chiulasa si ce face?

Ce rol are garnitura de chiulasa si cat de important este acest rol? Poti sa identifici singur daca s-a ars?

Ce este galeria de evacuare si ce face?

Ce este galeria de evacuare si ce face?

O scurta descriere a garniturii de evacuare si a rolului ei in functionarea corecta a motorului.

Ce este OBD2?

Ce este OBD2?

Probabil ati vazut in bordul masinii un martor luminos aprins. Acest lucru va informeaza ca exista o problema. Daca mergeti la un mecanic, acesta va folosi un scaner OBD2.

De ce este volanul masinii slabit?

De ce este volanul masinii slabit?

Uzura casetei de directie nu se repara de la sine si mecaniscmul nu poate fi reconditionat. O caseta de directie defecta trebuie inlocuita cu totul.

De ce este importanta rotirea pneurilor?

De ce este importanta rotirea pneurilor?

Rotind pneurile constant salvezi bani crescand durata acestora de viata. Chiar daca masina ta are tractiune integrala, tot te sfatuim sa le rotesti regulat.

Cum iti dai seama daca un filtru de aer este de calitate?

Cum iti dai seama daca un filtru de aer este de calitate?

Filtrele de aer eficiente pot retine particule timp de 60-70.000 de km. Totusi este recomandat sa schimbi mai des filtrul de aer, la 20.000-30.000 de km.

Bucura-te de placerea condusului. Alege un serviciu de inchirieri auto modern si sigur!

Bucura-te de placerea condusului. Alege un serviciu de inchirieri auto modern si sigur!

In functie de perioada de inchiriere si de vehiculul ales, poti beneficia de reduceri substantiale. Economia si predictibilitatea pe termen lung se imbina echilibrat cu placerea condusului.

De ce este aer in sistemul de franare?

De ce este aer in sistemul de franare?

Ai simtit in ultima perioada ca pedala de frana este mai moale?Atunci cand stai la semafor cu piciorul pe frana pedala se apasa din ce in ce mai mult?

Ce este sistemul de spalare faruri si ce face?

Ce este sistemul de spalare faruri si ce face?

Sistemul automat de spalare faruri este o optiune pe care masina ta trebuie sa o aiba.

Senzor ploaie: Ce este senzorul de ploaie?

Senzor ploaie: Ce este senzorul de ploaie?

Senzorul de ploaie este o dotare care merita toti banii, el automatizeaza procesul de stergere al parbrizului lasand soferul sa se concentreze la condus.

Cum sa curatati o baterie auto?

Cum sa curatati o baterie auto?

Ridicati capota masinii si verificati bornele bateriei. Daca bornele sunt acoperite cu murdarie sau sunt corodate, acestea trebuie curatate.

Ce este unghiul de fuga al masinii?

Ce este unghiul de fuga al masinii?

Pivotii fuzetelor sunt inclinati astfel incat, dupa virare, rotile sa aiba tot timpul tendinta de a revenii in linie dreapta.

De ce este necesara purtarea centurii de siguranta?

De ce este necesara purtarea centurii de siguranta?

Atunci cand vine vorba despre protectie fata de accidentele auto, stim cu totii cat este de importanta purtarea centurii de siguranta.

De ce sa scrii un review despre masina ta?

De ce sa scrii un review despre masina ta?

Niciun jurnalist auto nu ne poate spune mai multe despre o anumita masina, decat posesorul acesteia, cel care o intretine si o conduce zi de zi.

Ce este sistemul VTEC de la Honda?

Ce este sistemul VTEC de la Honda?

De ce sa alegi un motor cu tehnologia VTEC? Ce face ea mai exact?

Ce este si din ce este alcatuit sasiul unei masini?

Ce este si din ce este alcatuit sasiul unei masini?

Cati stim exact ce inseamna sasiul unei masini si mai ales care sunt partile componente, fara de care masina nu ar putea functiona?

Ce este simeringul si ce face?

Ce este simeringul si ce face?

Simeringul arborelui cotit este o piesa mica si ieftina dar extrem de importanta, afla ce se intampla daca se strica.

Scut auto metalic vs scut auto de plastic

Scut auto metalic vs scut auto de plastic

Montarea unui scut auto poate fi o activitate simplu de realizat, mai ales daca esti pasionat de tot ce inseamna partea mecanica a unei masini.

Pompa de servodirectie: Ce este pompa si ce rol are?

Pompa de servodirectie: Ce este pompa si ce rol are?

Semne ale unei pompe de servodirectie pe cale sa se strice. Cum sa rezolvi problema unei pompe de servo defecte?

Ce este codul de eroare P0006?

Ce este codul de eroare P0006?

P0006 se refera la circuitul de control al valvei "A" de inchidere fortata a alimentarii cu combustibil/ scazut.

Ce este lantul de antrenare pentru pompa de ulei?

Ce este lantul de antrenare pentru pompa de ulei?

Probleme cu lantul pompei de ulei? Afla de ce trebuie schimbat urgent. Ce sunete scoate ?

De ce este importanta cartea service a masinii?

De ce este importanta cartea service a masinii?

Cartea service este importanta si atunci cand vrei sa vinzi masina, deoarece o istorie completa si oficiala a reparatiilor va influenta valoarea masinii.