Ce sa faci daca ti se opreste motorul in mers?

Ce sa faci daca ti se opreste motorul in mers?

Putine lucruri sunt mai infricosatoare decat sa ti se opreasca masina in mers, mai ales cand esti in mijlocul traficului aglomerat. Ce poate face totul si mai descurajant este ca, de cele mai multe ori, nu stii care este problema.

Astazi vom vorbi despre motivele pentru care se poate intampla acest lucru si pasii pe care trebuie sa ii faci daca ai ghinionul sa ti se opreasca masina.

Cauzele opririi motorului

Exista numeroase cauze pentru care motorul se poate opri in timpul condusului. Iata care sunt cele mai frecvente:

Supraincalzirea motorului

Cea mai frecventa cauza a opririi motorului este supraincalzirea. Pe masura ce camera interna de combustie arde aer si combustibil pentru a crea energie, aceasta din urma devine energie mecanica, ceea ce ajuta componentele motorului sa functioneze.

De asemenea, ea permite alternatorului sa transforme aceasta energie in energie electrica pentru componentele electrice ale masinii.

Cu toate acestea, daca elementele de racire nu functioneaza cum trebuie pentru a mentine temperatura motorului in limite normale, atunci pistoanele pot chiar ajunge sa se topeasca. Din aceasta cauza, motorul se va supraincalzi si se va opri.

Nivel scazut de ulei

Deoarece uleiul este cel care mentine lubrifiate componentele de metal ale motorului, pentru ca acestea sa functioneze cu un nivel minim de rezistenta, scaderea nivelului de ulei poate fi catastrofala.

Daca ai scurgeri de ulei care cauzeaza scaderea nivelului acestuia sub minimul necesar, frecarea dintre componente poate deveni atat de mare incat poate cauza blocarea si oprirea motorului.

Mai mult, aceasta problema poate cauza defectiuni foarte costisitoare ale motorului. De aceea este foarte important sa verifici periodic nivelul de ulei.

Nivel scazut al lichidului de transmisie

La fel ca uleiul de motor, este nevoie si de o anumita cantitate de lichid de transmisie pentru ca vehiculul sa functioneze.

Daca nu ai un nivel potrivit de lichid de transmisie, motorul se poate opri in orice moment in timpul condusului, deoarece transmisia se poate supraincalzi si poate provoca si alte defectiuni. Ca si in cazul uleiului de motor, este important sa verifici regulat lichidul de transmisie.

Motor nesecurizat

Aceasta este o problema mai rara, dar poate aparea, atunci cand componentele de montare ale motorului nu sunt bine securizate. Daca acestea sunt rupte/fisurate/uzate, motorul va vibra puternic si cel mai probabil se va opri din cauza defectiunilor cauzate de vibratii.

Probleme electrice

In cazul in care computerul de bord sau sistemul de aprindere are probleme de natura electrica, el va esua in a transmite semnale electrice corecte catre motor. Acest lucru va cauza, in cele din urma, oprirea motorului, care de obicei va fi semnalizata cu luminita de avarie specifica.

Daca se intampla acest lucru in mers, trebuie sa iti duci masina imediat la cel mai apropiat service, inainte ca masina sa se opreasca.

Defectiuni la convertorul catalitic

Sistemul de evacuare depinde de convertorul catalitic pentru a elimina gazele de esapament. Dar in cazul in care combustibilul contine prea multe impuritati, convertorul nu va fi capabil sa faca fata si in final se va opri.

De asemenea, convertorul catalitic se poate bloca sau teava de esapament se poate infunda cu prea multe gaze, ceea ce va provoca defectiuni la motor.

Ce sa faci daca ti se opreste motorul?

In continuare, iti vom prezenta cateva sfaturi de care sa tii cont atunci cand ti se opreste masina in mers.

Pastreaza-ti calmul

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci atunci cand motorul cedeaza este sa nu cedezi si tu. Ramai calm, concentrat si nu intra in panica. Stim ca acest sfat este mai usor de spus decat de facut, dar, in asemenea situatii, prezenta de spirit este cruciala si poate dicta cum vor evolua lucrurile. Ramai in controlul masinii tale si evalueaza drumul, astfel incat sa nu ii pui in pericol pe ceilalti participanti la trafic.

Indreapta-te spre marginea drumului

Urmatoarea miscare este sa iti indrepti masina catre marginea drumului. Daca esti pe autostrada, opreste doar pe banda de urgenta. Aprinde semnalizarea si schimba benzile gradual si cu grija. Nu vira brusc, pentru a evita accidentele.

Cand motorul se opreste in timpul mersului, volanul va fi mai greu de rotit, dar va trebui sa te adaptezi situatiei si sa gasesti o solutie pentru a iesi cu masina de pe drum.

Porneste luminile de avarie

Odata ajuns pe marginea drumului, porneste luminile de avarie pentru a-i anunta pe ceilalti din trafic sa treaca pe langa tine in siguranta. Porneste avariile doar dupa ce masina a ajuns deja pe marginea drumului, nu in timp ce schimbi benzile, deoarece astfel ai putea crea confuzie pentru ceilalti soferi.

Plaseaza un avertisment reflectorizant

Urmatorul pas este sa plasezi un semnal reflectorizant de avertisment in spatele masinii, astfel incat cei care vin din spate sa te vada din timp, mai ales pe timpul noptii. Asadar, nu uita sa ai mereu in portbagaj aceste obiecte reflectorizante pe care legea te obliga sa le detii.

Incearca sa repornesti masina

Dupa ce ai oprit intr-un loc sigur, incearca sa repornesti motorul. Daca revine la viata si exista o statie de benzina sau un service in apropiere, ai doua optiuni. Una este sa iti incerci norocul sa ajungi la acestea. A doua este sa mergi pe jos si sa cauti pe cineva sa ceri ajutorul. A doua varianta este buna doar daca mai ai pe cineva care poate ramane la masina.

Suna un prieten sau remorcarile

Sa ceri ajutorul este mai mult decat recomandat in astfel de situatii. Poti suna un prieten sau poti suna la o firma de remorcari. De aceea este bine sa ai mereu la tine numerele de telefon potrivite pentru a putea iesi cu bine din situatie.

Sursa foto: worldclassautoservice.com, middletownhonda.com, q8oils.com, driversnigeria.com, dreamstime.com, blogs.miarroba.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...