Ce se intampla daca pui zahar in rezervor?

Ce se intampla daca pui zahar in rezervor?

Unul dintre cele mai populare mituri care exista intre soferi este o veche farsa care presupune adaugarea de zahar in rezervorul de combustibil al autoturismului. Cu toate acestea, multitudinea de teste realizate pe aceasta speta a dovedit ca atunci cand se adauga zahar in benzina acesta este foarte putin probabil sa provoace probleme si deoarece acesta nu se dizolva in combustibil, se va depune pe fundul rezervorului si nu va provoca defectiuni. In acest articol vom analiza toate informatiile asa incat sa va putem oferi raspunsul corect pentru aceasta situatie.

Initial, acest mit a aparut in jurul anului 1950, atunci cand unii soferi credeau ca daca pui zahar in combustibilul unei masini acesta va produce explozii repetate in interiorul motorului. Chiar daca din punct de vedere fizico-chimic nu se pot produce probleme in urma acestei operatiuni, acest mit a capatat importanta intre soferi, atunci cand tot mai multe persoane acuzau ca li s-a pus zahar in combustibil atunci cand motorul masinii prezenta o problema. Cu toate acestea, problemele cu care se confruntau soferii in acea perioada cu autoturismele lor nu aveau nimic de a face cu combustibilul sau cu adaugarea de zahar.

In trecut, pompele de combustibil erau mult mai putin tehnologizate si majoritatea functionau mecanic, fiind programate asa incat pompa sa traga combustibilul de pe fundul rezervorului si nu de la suprafata, motiv pentru care o mare cantitate din depunerile din rezervor ajungeau sa fie trase de catre pompa de combustibil si ajungeau in motorul masinilor care alimentau.

Aceste sedimente care ajungeau in rezervorul masinii se depuneau in timp in rezervorul masinii, iar dupa o perioada mai lunga filtrele ajungeau sa se umple de sedimente si reziduuri, asa incat consumul de combustibil incepea sa creasca si performantele autoturismului scadeau in mod semnificativ. In momentul in care proprietarul autoturismului realiza o verificare tehnica a masinii pentru a identifica probleme acesteia, mecanicul scotea o cantitate semnificativa de depuneri din interiorul rezervorului, care semanau destul de puternic cu zaharul, iar in acest mod mitul era intarit, chiar daca depunerile nu aveau nici o apropiere de zahar.

Pe de alta parte, in ziua de azi, autoturismele si filtrele acestora sunt construite mult mai performant, iar tehnologiile utilizate in cadrul pompelor de combustibil electronice sunt mult mai avansate, asa incat singurul moment in care depunerile pot sa ajunga in rezervorul masinii este atunci cand aveti ghinionul de a alimenta in momentul in care combustibilul este pe terminate, situatie in care exista o mica posibilitate ca reziduurile sa ajunga in masina dumneavoastra. In rest, soferii nu ar trebui sa se streseze, deoarece combustibilii sunt mult mai de calitate decat in urma cu 50 de ani.

Mai mult, in anul 1994, anumiti oameni de stiinta din America au realizat niste teste pentru a studia in detaliu procesul care are loc atunci cand este adaugat zahar in motorul unei masini si daca acesta poate provoca defectiuni sau probleme. Pentru a testa teoria, acestia au adaugat carbon radioactiv pe care l-au amestecat cu zahar, dupa care l-au introdus intr-un recipient cu benzina. Substanta a fost invartita cu ajutorul unei centrifuge, iar la final particulele care nu au fost dizolvate complet au fost indepartate pentru a putea masura nivelul de radiatii din lichid, asa incat sa se poata determina ce procent din zahar s-a amestecat cu combustibilul. Spre surprinderea tuturor, mai putin de o lingurita de zahar s-a amestecat cu combustiibilul, chiar daca prin centrifugare procesul ar fi trebuit sa fie mai usor. In concluzie, zaharul nu se poate dizolva in combustibil indiferent de situatie, asa incat acesta nu se va cristaliza niciodata si nu va putea provoca daune asupra motorului. Pe langa acestea, filtrele moderne cu care sunt echipate motoarele in zilele noastre nu vor permite ca substantele straine sa ajunga in motor.

In cazul in care totusi va veti confrunta vreodata cu o persoana care doreste sa va faca o farsa si pune zahar in rezervorul masinii dumneavoastra, chiar daca tinerii din ziua de azi nu prea sunt la curent cu aceasta farsa, nu ar trebui sa va faceti griji si in mod normal masina dumneavoastra nu ar trebui sa aiba nici o problema. Cu toate acestea, anumite daune ar utea fi provocate asupra pompei de combustibil sau a filtrului din sistemul de alimentare, asa incat ar trebui sa luati in considerare o inspectie tehnica sau sa goliti rezervorul pentru a il putea verifica inainte de a incepe sa conduceti din nou masina. Chiar daca zaharul nu afecteaza motorul autovehiculului, acesta se poate depune in interiorul pompei de combustibil, iar daca aceasta se blocheaza se va arde.

sursa foto: https://cartreatments.com/

Citeste si...
Ce este filtrul de combustibil si cand trebuie schimbat?
Ce este filtrul de combustibil si cand trebuie schimbat?

Filtrul de combustibil este o parte vitala a sistemului de alimentare cu combustibil. El filtreaza combustibilul care ajunge la el...

Sistem alimentare cu combustibil, verificare periodica
Sistem alimentare cu combustibil, verificare periodica

Motorul cu combustie interna nu poate sa functioneze fara combustibil si fara oxigen. Tinand cont ca unele masini sunt proiectate...

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?
Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Majoritatea masinilor au in componenta sistemului de alimentare cu combustibil un senzor de presiune. Senzorul de presiune combust...

P0001 Controlul cantitatii de combustibil/Regulator inchidere circuit
P0001 Controlul cantitatii de combustibil/Regulator inchidere circuit

Ce inseamna codul de eroare P0001? Este o eroare care tine de motorul masinii si apare la marci precum Ford, Dodge, Vauxhall, Volk...