Cat combustibil pierdem cand stam in coloana?

Cat combustibil pierdem cand stam in coloana?

Fie ca incercati sa economisiti cat mai multi bani cand alimentati sau sa emiteti mai putine noxe poluante, toata lumea cauta modalitati de a utiliza mai putin combustibil. Exista destul de putine variante prin care putem reduce semnificativ consumul de carburant. Cu toate acestea, unele obiceiuri nesanatoase sau greseli pe care le facem in trafic pot influenta semnificativ cantitatea de combustibil consumat.

Desi stim cu totii ca mersul la ralanti consuma combustibil, cei mai multi dintre noi nu sunt foarte siguri cat de mult consuma sau ce inseamna acest lucru pentru portofelul nostru.

Asadar, ne-am facut timp pentru a cerceta cifrele - iar ceea ce am descoperit s-ar putea sa va surprinda. Informatiile sunt bazate pe studiile realizate in SUA.

Consumul mediu de combustibil in timpul mersului la ralanti

Potrivit Departamentului de Sanatate si Control al Mediului din SUA, mersul la ralanti sau statul in coloana consuma intre 1,5 si 2,5 litri de combustibil pe ora, in functie de autoturism. Desigur, acest lucru depinde in mare parte de ceea ce conduceti si de caracteristicile motorului dumneavoastra.

In mod clar, un motor hibrid sau un benzinar foarte eficient, de capacitate mica, vor consuma mult mai putin in comparatie cu un colos cu un motor de 4000-5000 cc. Cu toate acestea, si vechimea masinii ar putea avea un cuvant de spus, fiind normal ca un autoturism mai vechi sau mai putin tehnologizat sa consume mai mult.

Daca ne gandim, la prima vedere, nu pare foarte mult sa pierzi 2 litri de combustibil intr-o ora de stationare. Cine sta in coloana o ora? Totusi, lucrurile nu stau chiar asa. In primul rand, situatia trebuie vazuta pe termen lung, fiind suficient sa stai in fiecare zi 10-15 minute la ralanti pentru ca la final de luna sa fi pierdut mult combustibil. In plus, chiar daca la fiecare coloana sau semafor stai doar 1-2 minute, acestea se aduna.

De fiecare data cand va aflati la un semafor, blocat in trafic intr-o coloana, la un fast-food sau asteptand sa va intoarceti la un semn de oprire intr-o intersectie, autovehiculul este la ralanti. Conform studiilor realizate de catre Yahoo, americanii petrec 58,6 ore pe an numai la semafoare! Pare catastrofal de mult timp pierdut si in acelasi timp combustibil consumat.

Asta inseamna putin peste 100 de litri de combustibil irositi pe an. Chiar si la un pret mai redus, de 7-8 lei/litru cum este astazi, dar care ar putea ajunge cat de curand la 10 lei, inseamna aproape 200 de euro pe an pierduti numai la semafoare si in coloane! Adaugati la toate modurile diferite in care vehiculul sta la ralanti si veti vorbi de o multime de bani irositi.

Motoare diesel vs. motoare pe benzina

Daca tot am vorbit despre felul in care motorul influenteaza consumul ar trebui sa discutam si despre modul in care tipul de carburant face acest lucru. La prima vedere am fi spus ca vehiculele electrice sunt cele mai eficiente, dar avand in vedere cresterea astronomica a preturilor la curent, nu mai suntem de aceeasi parere.

In timp ce un motor pe benzina eficient sau un hibrid va arde pana la 2 litri de combustibil per ora de stationare, un motor diesel poate ajunge la 3-3,5 litri consumati la ralanti. Asadar, daca sunteti in cautarea unui vehicul ecologic - cele cu motoare diesel nu sunt calea de urmat. Cu toate acestea, nici macar un motor pe benzina traditional nu poate concura cu unele dintre celelalte optiuni existente.

Modalitati de a reduce consumul de combustibil la ralanti

In timp ce cea mai usoara modalitate de a reduce consumul de combustibil la ralanti este de a reduce dimensiunea motorului autovehiculului dumneavoastra, exista si alte optiuni disponibile care reprezinta alegeri si mai bune. Un sfat general ar fi sa incercati sa evitati aglomeratia, dar acest lucru nu este posibil de fiecare data.

Vehicule cu buton de pornire si oprire automata

Daca doriti sa reduceti cantitatea de combustibil folosita in timpul mersului la ralanti, ce optiune mai buna exista decat sa aveti un vehicul care opreste motorul de fiecare data cand mergeti la ralanti? Tocmai asta fac vehiculele echipate cu tehnologia start-stop automat.

Criticii vehiculelor cu sistem start-stop arata spre motorul de pornire si sustin ca acesta se va arde mai repede - transferand toate economiile facute de dumneavoastra de la combustibil direct la piese.

Desi este adevarat ca un demaror traditional s-ar arde daca l-ati pune intr-un vehicul start-stop, demarorul din aceste vehicule poate mai mult decat sa faca fata utilizarii suplimentare.

Vehicule hibride si vehicule complet electrice

Daca obiectivul principal este reducerea consumului de combustibil, cel mai bun mod de a face acest lucru este sa gasiti o modalitate de a conduce vehiculul fara combustibil. In timp ce acest lucru obisnuia sa nu fie nimic mai mult decat un vis, inovatiile recente au transformat aceste vise in realitate. Desigur, acest lucru presupune o investitie mare prin cumpararea unui autovehicul, dar este o optiune de avut in vedere.

Vehiculele hibride comuta intre un motor conventional cu combustie interna si un motor electric pentru a va propulsa vehiculul. Atata timp cat vehiculul are o baterie hibrida suficient de incarcata atunci cand mergeti la ralanti, motorul electric va fi functional - ceea ce inseamna ca nu veti irosi combustibil!

Opriti aerul conditionat!

Nu toata lumea isi poate permite sa cumpere un nou vehicul hibrid sau complet electric si, uneori, aveti nevoie de acea masina mare pentru a face treaba. Dar asta nu inseamna ca nu exista ceva ce puteti face pentru a reduce cantitatea de combustibil pe care o folositi in timpul mersului la ralanti.

Cel mai important lucru pe care il puteti face pentru a reduce cantitatea de combustibil pe care o irositi in timpul stationarii este sa opriti aerul conditionat. Atunci cand lasati aerul conditionat pornit, vehiculul dumneavoastra consuma cu 8 pana la 10 procente mai mult combustibil.

Desi este adevarat ca si conducerea cu geamurile coborate scade eficienta combustibilului, acest lucru nu conteaza in mod evident in timp ce mergeti la ralanti! Astfel, este mai usor sa reduceti economia de combustibil in timpul iernii, cand oricum nu aveti nevoie de aerul conditionat!

sursa foto: https://www.impact.ro/

Citeste si...
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Cat combustibil mai ai in rezervor cand masina e pe "rosu"?
Cat combustibil mai ai in rezervor cand masina e pe "rosu"?

Dupa ce martorul de combustibil se aprinde, cat de departe puteti conduce? Raspunsul variaza foarte mult in functie de tipul masin...

Salvezi combustibil daca mergi mai incet?
Salvezi combustibil daca mergi mai incet?

Fiecare sofer care este la inceput de drum a auzit macar o data un sfat din partea instructorului sau o critica din partea parinti...

Cat combustibil consuma romanii pe zi?
Cat combustibil consuma romanii pe zi?

Stii cata benzina si motorina se consuma la noi in tara? Afla in continuare care sunt rezultatele studiului derulat de Centrul de...